Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-28, 20:04   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 407
Standard

Sannolikheter


Säg att jag har 2 odds: 3ggr och 5 gånger pengarna. om jag gör en dubbel av dem, och får 15x pengarna, sitter den då en gång på 15 då? Eller blir sannolikheten mindre eftersom det är 2 sannolikheter som måste hända samtidigt? Vi antar att oddsen är rätt satta.

Senast redigerad av Kenneth15 den 2012-01-28 klockan 20:06.
Kenneth15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 20:20   #2
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1/3 * 1/5 = 1/15

Sannolikheten behöver inte vara rätt värderad i oddset dock, men du tänker rätt om oddsen är korrekt satta utan någon vinst för bookien.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 21:56   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 134
Sharp$: 78

Summa summarum
Stats: 15 - 20 - 1
ROI: 116.58%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth15 Visa inlägg
Säg att jag har 2 odds: 3ggr och 5 gånger pengarna. om jag gör en dubbel av dem, och får 15x pengarna, sitter den då en gång på 15 då? Eller blir sannolikheten mindre eftersom det är 2 sannolikheter som måste hända samtidigt? Vi antar att oddsen är rätt satta.

Statistiken säger att du måste sätta den minst 1/15 för att gå vinst - finns inget som säger att den kommer göra detta dock! Har du otur så sitter den inte alls ens på 30 gånger (fiktiv siffra), eller mer!

Eller har jag missuppfattat frågeställningen?
Mammon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 22:32   #4
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mammon Visa inlägg
Statistiken säger att du måste sätta den minst 1/15 för att gå vinst - finns inget som säger att den kommer göra detta dock! Har du otur så sitter den inte alls ens på 30 gånger (fiktiv siffra), eller mer!

Eller har jag missuppfattat frågeställningen?
Ja du har missuppfattat frågeställningen. Han säger att oddsen är korrekt satta, och har därmed också rätt i sitt tänk att den sannolikhetsmässigt sitter 1/15.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greedy (+3)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td