Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-11, 19:26   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Frågor om BRM, units, etc


Goddag gott folk

Vill först säga att det är en underbar sida ni har skapat! Ni har verkligen hittat något som behövs som fan. Mycket efterlängtat!

Jag är dock en nybörjare när det gäller SERIÖS betting, så jag har en bankrullefråga som någon erfaren får svara på och det handlar givetvis om units och hur mycket av bankrullen man ska satsa. Givetvis vill jag inte gula.

Jag går helt efter de kriterier ni har i er spelskola, dvs.

* Spela runt 2-4% av din bankrulle som medel
* En unit motsvarar 1%, 2 units 2%, et cetera

Ponera att jag har 10000 i bankrulle. Jag hittar två spel som jag vill spela. Ett värderar jag till 2u och ett till 5u. Med andra ord sätter jag alltså 5% av bankrullen på ett spel och 2% på ett annat. Mina frågor är:

1) Hur räknar man "live" pengar, dvs. pengar som redan är satta i spel, är de fortfarande en del av rullen? Typ; säg att jag sätter 5% på ett spel vilket är 500. Nästa spel jag ska sätta på 2%, räknar jag 2% av 10000 eller 9500?

2) Skulle jag nu satsa 5u på ett spel och 2u på ett, då har jag väl redan överskridit de där "2-4% av bankrullen som medel", eller vad menas som medel i detta fallet?

Nybörjarfrågor kanske, men bare with me.

Ps. Kanske kan bli en samlingstråd för frågor gällande sånt här?
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 19:33   #2
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard