Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-11, 19:26   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Frågor om BRM, units, etc


Goddag gott folk

Vill först säga att det är en underbar sida ni har skapat! Ni har verkligen hittat något som behövs som fan. Mycket efterlängtat!

Jag är dock en nybörjare när det gäller SERIÖS betting, så jag har en bankrullefråga som någon erfaren får svara på och det handlar givetvis om units och hur mycket av bankrullen man ska satsa. Givetvis vill jag inte gula.

Jag går helt efter de kriterier ni har i er spelskola, dvs.

* Spela runt 2-4% av din bankrulle som medel
* En unit motsvarar 1%, 2 units 2%, et cetera

Ponera att jag har 10000 i bankrulle. Jag hittar två spel som jag vill spela. Ett värderar jag till 2u och ett till 5u. Med andra ord sätter jag alltså 5% av bankrullen på ett spel och 2% på ett annat. Mina frågor är:

1) Hur räknar man "live" pengar, dvs. pengar som redan är satta i spel, är de fortfarande en del av rullen? Typ; säg att jag sätter 5% på ett spel vilket är 500. Nästa spel jag ska sätta på 2%, räknar jag 2% av 10000 eller 9500?

2) Skulle jag nu satsa 5u på ett spel och 2u på ett, då har jag väl redan överskridit de där "2-4% av bankrullen som medel", eller vad menas som medel i detta fallet?

Nybörjarfrågor kanske, men bare with me.

Ps. Kanske kan bli en samlingstråd för frågor gällande sånt här?
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 19:33   #2
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

1. Du lägger dina andra bet från räknat från beloppet som var från start (den dagen alltså), 2% bettet blir alltså 200kr och 5%'s 500kr.

2. 2-4% av din rulle är rekommenderat som medelinsatser, sikta in dig på att inte överstiga 5% på ett spel, och då ska du tro väldigt mycket på spelet.
Om rygger du någon så följer du den personen units, spelar personen 5u så lirar du 5%.
Obs. 2-4% är ju per spel, du kan ju ha 20% av rullen liggandes ute och du gått in på 5st spel med 4%'s bett i varje.

Hoppas det var till någon hjälp
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 19:40   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
1. Du lägger dina andra bet från räknat från beloppet som var från start (den dagen alltså), 2% bettet blir alltså 200kr och 5%'s 500kr.

2. 2-4% av din rulle är rekommenderat som medelinsatser, sikta in dig på att inte överstiga 5% på ett spel, och då ska du tro väldigt mycket på spelet.
Om rygger du någon så följer du den personen units, spelar personen 5u så lirar du 5%.
Obs. 2-4% är ju per spel, du kan ju ha 20% av rullen liggandes ute och du gått in på 5st spel med 4%'s bett i varje.

Hoppas det var till någon hjälp
Hej dNa

Givetvis var det till stor hjälp eftersom jag är ny på just detta. Men du gav mig snabba svar på mina frågor, man tackar.

Andra får gärna fylla på om ni har andra råd att ge. Tänker som sagt för första gången att verkligen seriöst spela enligt strikt budget (no more gulning!).
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 19:44   #4
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kokice Visa inlägg
Hej dNa

Givetvis var det till stor hjälp eftersom jag är ny på just detta. Men du gav mig snabba svar på mina frågor, man tackar.

Andra får gärna fylla på om ni har andra råd att ge. Tänker som sagt för första gången att verkligen seriöst spela enligt strikt budget (no more gulning!).
Kom in och häng i chatten. Vet du hur man connectar till IRC?
Där kan du få ännu snabbare svar, och så kan man tjöta lite om matcher innan/under.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 19:56   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Kom in och häng i chatten. Vet du hur man connectar till IRC?
Där kan du få ännu snabbare svar, och så kan man tjöta lite om matcher innan/under.
Gärna. Fast problemet är att jag sitter på en mac, mirc hade annars varit ett val då jag känner till klienten.

Kanske finns någon till macen, ska googla lite.

Vad behöver jag annars för att connecta (address, port, etc)?
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 20:04   #6
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Server: leaf.vbirc.net
Kanal: #Sharps.se


Jag har inte fixat någon annan port, kör standard. Om det inte funkar hos dig med MAC får du hojta till så ska jag försöka hitta vilken port det är.



EDIT: boored1 i chatten postade denna:
http://www.ircreviews.org/clients/platforms-macos.html
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 20:33   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Server: leaf.vbirc.net
Kanal: #Sharps.se


Jag har inte fixat någon annan port, kör standard. Om det inte funkar hos dig med MAC får du hojta till så ska jag försöka hitta vilken port det är.



EDIT: boored1 i chatten postade denna:
http://www.ircreviews.org/clients/platforms-macos.html
Man tackar.

Ska testa!
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 20:46   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 29
Sharp$: 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kokice Visa inlägg
Gärna. Fast problemet är att jag sitter på en mac, mirc hade annars varit ett val då jag känner till klienten.

Kanske finns någon till macen, ska googla lite.

Vad behöver jag annars för att connecta (address, port, etc)?
Använder Colloquy - det funkar klockrent!
superduperjacob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td