Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-05, 12:48   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Hästspel av "misstag" blev en strategi?


Hade lite tid över i går em. Tänkte mest på skoj lägga ett par spänn på hästar. Använder Geeks Toy och bf. Jag fick för mig att testa något nytt. Jag har fått för mig men kan vara inbillning att favoriter ofta stiger i odds i början av loppen och "skräphästarna" sjunker. Hur som helst så hittade jag en häst som gav 130 i odds och slängde in 2:- efter några sekunder kunde jag plocka in några ören i vinst. Testade ett par gånger till och lyckades igen båda gångerna. Tillfällighet kanske tänkte jag? Gäller att vara snabb med utgröning för j-lar vad fort det kan svänga.

Så till snilleblixten eller flaxen eller misstaget eller vad vi ska kalla det. En häst med 1000 i odds dök upp. Jag tänkte helt enkelt den kan ju inte öka utan bara sjunka. 2 spänn in trodde jag men det blev 30 vilket hände en gång till. Verkar vara förinställt på något vis på 1000 i odds och i så fall drygt 29 papp tillbaka vid vinst. Garanterat bortkastade pengar tänkte jag och så helt plötsligt sjönk oddset lite och jag grönade snabbt ut med ett par kronor i vinst. Det som hände sedan grämde mig en hel del. En bit in i loppet hade man kunnat "laya" för ett odds på 80. Hade blivit många sköna slantar in på kontot vid utgröning om jag inte varit så snabb. Spel på 1000 och gröna ut till 80 mmm. Nu var detta en stor tillfällighet. Händer nog inte ofta med den svängningen men svänger gör det och det fort så om ni vill testa så gäller det att vara med på noterna.

Blev blodad tand. Spelade på den hästen med högsta oddset i ca 15 lopp totalt under em och kvällen och kunde gröna ut vinst i alla utom två under loppets gång och oftast ganska tidigt i loppet. Körde mest med 2:- i insats eftersom jag bara vill testa min teori och en vinst på ca 1:- i dom loppen jag vann i. 50% i vinst är inte illa på några sekunder. Tänk er själva vad det kan bli på en hundring eller mer i loppen på en em eller kväll. Jag körde bara på engelska och irländska lopp. Fick för mig att det funkade bäst på lite längre lopp men kan ha fel.

I 2 irländska lopp tex 11:- i vinst i båda på 2 ynka kronor i insats. Otroliga svängningar i båda vid starten av loppen.

Ska testa mer nästa vecka. Måste vara lite social i helgen:-) men det ser lovande ut, kanske med lite högre insatser för att kunna vinna mer. Vet inte om det här är en beprövad strategi jag använt mig av men lyckades över förväntan iaf.


Glad Påsk på er alla. Blev lite väl långt det här. Hoppas ni orkade läsa allt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enroth (+1), muskali (+1), NiLu (+1)
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 14:02   #2
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Är inte minsta insats på betfair 30kr?
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 15:00   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av saman Visa inlägg
Är inte minsta insats på betfair 30kr?
Bara vi webbsidan.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 19:39   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Vinst?


Hej, Tiffan. jag är så gammal att jag ibland erkänner att jag inte förstår det som alla andra verkar förstå. Alltså; var ligger vinsten i dina spel?
Om du spelar på en häst till oddset 100 och sedan layar till säg 80, blir det väl bara vinst om just den hästen vinner. Och hur ofta händer det? Inte i 13 fall av 15. I alla andra fall blir det väl +/- 0.
Med risken att verka korkad, så avvaktar jag ett svar ;-)
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 20:13   #5
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av moregolf Visa inlägg
Hej, Tiffan. jag är så gammal att jag ibland erkänner att jag inte förstår det som alla andra verkar förstå. Alltså; var ligger vinsten i dina spel?
Om du spelar på en häst till oddset 100 och sedan layar till säg 80, blir det väl bara vinst om just den hästen vinner. Och hur ofta händer det? Inte i 13 fall av 15. I alla andra fall blir det väl +/- 0.
Med risken att verka korkad, så avvaktar jag ett svar ;-)
Om du spelar på ett utfall (t.ex att en häst vinner) till oddset 100, och sen bokar (lay) samma utfall till oddset 80, så kommer du att göra en vinst oavsett utfall lite beroende på hur man lägger insatserna.

Googla på "betfair back lay green out" för exempel

EDIT: Kolla här för bra exempel http://www.betexchangetips.com/Betfa...-Strategy.html

Senast redigerad av Majo den 2012-04-05 klockan 20:17.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 20:27   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Tack!


Tack för tips om läsning. Jag har tidigare sysslat med detta i spel med bara två (eller tre) möjliga utfall som i tennis eller fotboll. Men aldrig med 5- 15 olika utfall som i galopp.
Ska studera era exempel för att se hur man kan spela på att en häst vinner och laya samma häst till lägre odds och gå med vinst oavsett vilken av de 5- 15 hästarna som vinner. Öppnar en del nya möjligheter, tycker jag.
Nu till AZ påTVn, hyfsade chanser att över 2,5 mål går in.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 08:07   #7
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Hann bara testa 4 lopp i helgen. Fick in 3 av dom med lite vinst men i det 4:e sjönk inte oddset så tyvärr tog den förlusten vinsten av dom 3 första och lite till. Spelade en 1000-oddsare som aldrig sjönk. Tror man ska undvika just 1000-oddsarna, eftersom insatsen verkar vara 30:- minst men å andra sidan fick jag in 2 st 1000-oddsare tidigare med lite vinst. Fortsätter i veckan och testar lite till. Det går ju att lägga en stop/loss alltså en utgröning på ex 900 i odds så funkar det kanske bättre. Det ändrar sig j-ligt fort så det kan vara svårt att hinna få in spelen annars. Själv har jag testat båda varianterna. En utgröning med sparande av insats innan loppet och "manuell" utgröning under loppet

Saman om man använder som jag geeks toy kan man lägga 1:- om man vill eller om det är 2

Senast redigerad av Tiffan den 2012-04-11 klockan 07:57.
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td