Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-11, 21:11   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Lägger jag för många betts?


Tjena,
Jag är relativt ny när det gäller betting ( har bettat i 1,5-2 månader). Nu när jag har börjat bokföra mina spel på sistone märker jag att jag spelar en jävla massa i förhållande till min bankrulle (tror jag?)
Jag började med 200 och tack vara bonus på nordicbet ligger rullen nu på ca 2k (1k bonus). Det är så att jag spelar ungefär mellan 25-40 spel per dag.
Det är inte så att medelinsattsen är jättelåg, utan den ligger på över 50kr.
Luktar det tilt lång väg / bör jag förändra mitt spelsätt?
Tacksam för alla svar och tankar

Edit: Kan tillägas att det är först nu på "senare dagar" jag bettar så här mycket, i början var jag mycket försiktigare och spelade med mindre insattser (som matchade rullen)

Senast redigerad av forbannat den 2010-01-11 klockan 21:17.
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:26   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 0
Standard

>Om du satte in 200 kr, hur fick du då bonus 1000?

Och nu har du då alltså 2000 på kontot. 25-40 spel känns helt okej för mig, finns många som gör, dock måste du då sätta minimi unitsen på runt 5%, annars kan de gå fort utför.

Och om du lirar såpass många spel så ta de matcher du känner dig absolut säkrast på först, d¨å unitsen är betydligt högre på spel 1 än spel 25....
Furre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:27   #3
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Din medelinsats är lite hög. Du skriver över 50kr, menar du 60,70,80 då? Ta en läsning i spelskolan som finns i menyn här uppe.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:32   #4
 
pecke01s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: St. Barts
Inlägg: 180
Sharp$: 60

Pecke01
Stats: 92 - 80 - 7
ROI: 104.81%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

Jag är extremt snål i min BMR så jag kanske är lite fel att fråga. Men jag spelar varje unit som 0,5% av min BR. Ett spel för mig är aldrig större än 2,5% av min BR.

Jag brukar ligga mellan 1-25 spel om dagen. Om jag kommer upp i 25 då är det oftast med Live spel som jag kan kasta in för att rädda upp matcher om jag ser att det kanske går åt helvete kan jag gå in med mer än 5 units för att se till så att jag täcker upp förlusten lite.

Jag gillar iCash citat i hans profil: "Betting is a marathon, not a sprint!"

Har läst det förr och kan inte hålla med mer. Betting är som att spara pengar i fonder eller aktier. Det är en Hög risk men om det går bra kan man räkna med en hög avkastning. Med det så innebär det inte att man blir miljonär på en vecka med en BR på 1k. Man bettar som man sparar tycker jag under en längre period.

Börja med att sätta dig ned och skriva ner lite mål som du vill ha för detta året. Sen så tar du dig en rejäl funderare på din BRM och hur mkt varje unit ska vara värd för dig och satsar aldrig mer än 5u på en match. Håll den regeln! Sen måste man kunna dokumentera sina spel varje dag. Detta är också mycket viktigt. Hålla koll på vart slantarna går och kommer i från.

Mina tankar om detta om de är värda något.
pecke01 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:41   #5
 
Dominations avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 29
Standard

Hög risk = Hög avkastning.. Vinner du alla de där betsen så tjänar du ju feta cash.. Men när den där veckan kommer då du går back varje dag så kan det vara värre. Klarar du det? Ha alltid en plan för vad som händer om du förlorar också, även fast det är tråkigt. Om du har många spel igång samtidigt och alla förlorar, hur ser rullen ut i så fall?

Om du spelar så att du inte kan ta mer än några få förluster på rad så kommer du bränna dig förr eller senare, tyvärr.
Domination är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:46   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Din medelinsats är lite hög. Du skriver över 50kr, menar du 60,70,80 då? Ta en läsning i spelskolan som finns i menyn här uppe.
Den ligger på strax över 50, vissa dagar uppåt 60 men aldrig över det (somliga dagar lägre givetvis).
Jag spelar vanligtvis aldrig över 5 units på ett spel (1 unit är 1% för mig).
Jag började med 200 och spelade upp mig till 1000 innan jag bytte sida, därför är bonusen 1000.
Tack för svaren jag ska framför allt försöka dra ner på de dumma chansartade livebetten.
Har fått lite tips som jag är tacksam över!
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:49   #7
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

JU fler desto större ruiskt, spek a på säkrare spel med högre instats
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:54   #8
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
JU fler desto större ruiskt, spek a på säkrare spel med högre instats

SKÅL! :grin:
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:56   #9
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Den ligger på strax över 50, vissa dagar uppåt 60 men aldrig över det (somliga dagar lägre givetvis).
Jag spelar vanligtvis aldrig över 5 units på ett spel (1 unit är 1% för mig).
Jag började med 200 och spelade upp mig till 1000 innan jag bytte sida, därför är bonusen 1000.
Tack för svaren jag ska framför allt försöka dra ner på de dumma chansartade livebetten.
Har fått lite tips som jag är tacksam över!
Då låter det inte som att du satsar för mycket per spel iaf. Men om du känner att du ligger ute med mycket pengar och inte känner dig bekväm, gå hellre ner med 1u i insats per spel då eller liknande.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 22:00   #10
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
JU fler desto större ruiskt, spek a på säkrare spel med högre instats
hahahahh, cheers mate!

------------------------------

vad lemasive skrev är dock sant.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 22:38   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 1
Standard

Jag läste i spelguidens lektion om BRM att man aldrig ska satsa mer än 5u på en gång. Men om jag nu satsar på fyra olika spel och spelar 3u på varje så har jag ju helt plötsligt spelat för 12u. Är jag helt ute och cyklar nu eller vad är det jag gör för fel i tänkandet? Är det okej att spela fyra spel med 3u i varje istället för ett spel med 6u? Har det med riskspridningen att göra? Förklara gärna tack!
berithero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 22:50   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av berithero Visa inlägg
Jag läste i spelguidens lektion om BRM att man aldrig ska satsa mer än 5u på en gång. Men om jag nu satsar på fyra olika spel och spelar 3u på varje så har jag ju helt plötsligt spelat för 12u. Är jag helt ute och cyklar nu eller vad är det jag gör för fel i tänkandet? Är det okej att spela fyra spel med 3u i varje istället för ett spel med 6u? Har det med riskspridningen att göra? Förklara gärna tack!
Korrekt, hur mycket du har levande är upp till dig, men riskspridningen är viktig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 22:38   #13
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av berithero Visa inlägg
Jag läste i spelguidens lektion om BRM att man aldrig ska satsa mer än 5u på en gång. Men om jag nu satsar på fyra olika spel och spelar 3u på varje så har jag ju helt plötsligt spelat för 12u. Är jag helt ute och cyklar nu eller vad är det jag gör för fel i tänkandet? Är det okej att spela fyra spel med 3u i varje istället för ett spel med 6u? Har det med riskspridningen att göra? Förklara gärna tack!
Felet många gör är att dem tänker kortsiktigt. Nu kan jag tycka att 40 spel på 1 dag i SNITT är väldigt mycket och då bör man se över sina regler innan man lägger ett spel. Men du kanske har hittat 40 värdespel på 1 dag och då är det ok, men nästa dag kanske du inte hittar något..

Varför spelar du just på det laget/spelaren? Finns det något värde?

Sätt en gräns när det gäller antal units per spel men inte ett max antal units levande eller max antal spel på en dag...
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 22:40   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 1
Standard

Okej, tack för förklaringarna. Nu ser jag det lite klarare. Har lagt 35 spel idag! Nej, skojade bara. Har spelat 4 spel a 2u. Men nu förstår jag i alla fall varför det är okej att spela fler spel. Det viktiga är alltså hur många U man satsar och att man känner att spelet är värt det.
berithero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 22:42   #15
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
JU fler desto större ruiskt, spek a på säkrare spel med högre instats
Roligaste jag läst på länge och jag hoppas du var oseriös..
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td