Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-22, 07:31   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När är mina pengar mina pengar och inte spelets pengar.


-

När är mina pengar mina pengar och inte spelets pengar.

Allså, så länge jag har en bankrulle och riskerar kapitalet, så är det spelets pengar, inte mina pengar.
Mina pengar är den avkastning eller % sats jag tar, men måste samtidigt bygga upp och göra bankrullen starkare.

Vanligen så är det väl som jag nämner ovan och det suger.

Men när och hur ska jag skapa mjölk-kossor ? som kan generera pengar utan att jag riskerar mina egna.
Alltså det måste väl ändå vara ändamålet med det hela.

Klurar på hur en MM model skulle kunna se ut ...
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 08:01   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Dina pengar är dina pengar så länge de inte ligger som "pending bet", att du har pengar på expekt är ju ingen skillnad kontra att du har det på ditt sparkonto om man bortser från att banken erbjuder en liten ränta på att du väljer att förvara dina pengar där.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 08:20   #3
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Spel-teori ...

Lektion 1.
Spelets pengar kan aldrig vara mina pengar, eftersom det är ett risk-kapital med ett ändamål.
Alltså, så är mina pengar inte mina pengar, utan spelets pengar.
Endast avkastning av risk är mina pengar och den spel modellen suger.

Lektion 2.
Dagen då jag har flera aktiva mjölk-kossor som genererar pengar med spelets egna pengar, utan att jag riskerar eget kapital och pengarna generar avkastning, så har jag en sann fungerande spel modell.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 08:37   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vad hittar du det där tramset?

Så länge du har möjlighet att ta ut dina pengar är det dina pengar, sen om du väljer att ha en mental bild om att det kapital du riskerar inte är dina pengar utan helt avsatta för spel är ju upp till dig, men det förändrar ju inte det faktum att dina pengar är disponibla till vad du än väljer så länge du inte har de låsta i levande spel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 08:41   #5
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Det är inte trams, utan min åsikt och rätt syn rörande spel.
Det är spel på hög nivå att bemästra.

En liknelse rörande risk.

Ett spar-konto med 5% ränta med insättnings-garanti är avkastning utan risk.
Alltså om banken går i konkurs, så ersätter staten mitt förlorande kapital.
Såsom en försäkring funktion.
Om jag sparar långsiktigt med aktier med 5% avkastning, så är pengarna ett risk-kapital utan någon som helst existerande försäkring likt insättnings-garantin.

En liknelse rörande pengar.

Enkelt uttryckt så ska man låta någon annans pengar jobba åt oss och generera avkastning, utan att involvera eget risk-kapital.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 08:55   #6
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vill inte vara den som är den men detta är väl ändå en rätt larvig tråd? Sputnik du ställde frågan när dina pengar är dina och du va ju tydligen den, enligt dig, som hade rätt svar så varför ens fråga?
ursäkta morgonkvistens trötthet
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 09:08   #7
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Alltid finns det något ljus huvud som förstår eller är lika sinnad och då kan diskussion bära frukt.
Alltid roligt att se vad spelare har att säga eller komma med.

Får väl starta en dagbok här på forumet, så kan den som vill läsa om hur vinster kan genera vinster utan risk-kapital.
Titel: Mina Mjölk-Kossor.

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-08-22 klockan 09:16.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 09:35   #8
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Luktar ju rovfisken lång väg på denna men i alla fall.

Ditt påstående om "Ett spar-konto med 5% ränta med insättnings-garanti är avkastning utan risk.
Alltså om banken går i konkurs, så ersätter staten mitt förlorande kapital.
Såsom en försäkring funktion."

Detta stämmer ju bara till en viss del, insättningsgarantin är ju upp till 100.000 € så om du sätter in detta och sedan har 5% avkastning så får du ju inte tillbaka ditt avkastade kapital om banken konkar.

Och vad är dina egna pengar då?
Det du skattat för eller?

Annars får du väl ge dig ut i godtycklig park och samlas tomglas, panta dessa och sedan spela för dom så har du inte förlorat nåt
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 14:03   #9
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Money management hit och spelteori dit. Börja med att komma på exakt hur du hittar edge i dina spel. Allt annat är sekundärt imo.

Bottom line:

Du kommer tjäna pengar så länge du har edge trots dålig MM (inom rimliga gränser) .

Du kommer aldrig tjäna pengar om du inte har någon edge trots superb MM.

Angående ursprungsfrågan. Jag ser alla mina spelpengar som mina pengar. Det gör ont när man förlorar men det är skönt när man vinner och om man vinner mer än man förlorar är det mer skönt än det gör ont Tror inte man kan vinna något på att se det som "spelets pengar" utan snarare tvärtom. Då finns det inget som egentligen hindrar dig från att sluta med ett förlorande system eftersom det är "spelets pengar" du förlorar och inte dina egna.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 14:36   #10
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Jag skulle ju inte gå och köpa en bil med motiveringen att jag har 500 000 på olika spelsajter.

Kapitalet på spelkonton ser jag som aktivt, det kan öka och minska i värde. "Mina" pengar är pengar jag tagit ut till privatkonto (med garanti) eller har i handen.

Hur många är det inte som gått på nit för att de sett risk/aktiekapital som "säkra" pengar?
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 15:33   #11
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 125
Sharp$: 341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Jag skulle ju inte gå och köpa en bil med motiveringen att jag har 500 000 på olika spelsajter.

Kapitalet på spelkonton ser jag som aktivt, det kan öka och minska i värde. "Mina" pengar är pengar jag tagit ut till privatkonto (med garanti) eller har i handen.

Hur många är det inte som gått på nit för att de sett risk/aktiekapital som "säkra" pengar?
Det är ju inte du som påverkar pengarna om de ligger inne i aktier.
På ett bettingkonto kan du helt enkelt låta pengarna ligga för att inneha exakt samma summa hela tiden för där styr DU.
apmongo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 16:39   #12
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apmongo Visa inlägg
Det är ju inte du som påverkar pengarna om de ligger inne i aktier.
På ett bettingkonto kan du helt enkelt låta pengarna ligga för att inneha exakt samma summa hela tiden för där styr DU.
Vad är meningen med att ha pengar på ett spelkonto om de inte omsätts och rörs? Jag ser det som att pengarna är aktiva tills de lämnat spelkontot. Det finns ingen mening med att ha massa inaktiva pengar liggandes på ett osäkert ställe.

Och det är ju inte bara JAG som styr heller, spelbolaget har ju minst lika mycket makt. De kan kursa, de kan låsa kontot, spärra uttag och på många vis omöjligöra/försena uttag.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 07:34   #13
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Kapitalet på spelkonton ser jag som aktivt, det kan öka och minska i värde. "Mina" pengar är pengar jag tagit ut till privatkonto (med garanti) eller har i handen.
Håller fullständigt med dig och tänker lika dant.
Det är just därför jag ser kapitalet som spelets pengar under ständig risk, alltså spelets pengar tills jag får avkastning eller en % sats i handen som du uttrycker det.
Det är inte trams, utan hur man bör se saker och ting i sin rätta ordning.
En enkel distinktion att förstå.

Citat:
Vad är meningen med att ha pengar på ett spelkonto om de inte omsätts och rörs? Jag ser det som att pengarna är aktiva tills de lämnat spelkontot. Det finns ingen mening med att ha massa inaktiva pengar liggandes på ett osäkert ställe.
Instämmer.

Det ultimata är ju uppnå nivån där man spelar med vinster som generar avkastning.
Eller så kan man uttrycka det på följande sätt att det är inte mina pengar som generar vinster, utan det är andra spelares pengar eller spel-bolagets pengar som jobbar åt mig, utan att jag riskerar mina egna.

I början, så riskerar alla eget kapital.
Men det går att uppnå högre höjder.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 08:24   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Bara för att du är av en åsikt så betyder det inte att den är sann.

Du väljer att se dina pengar som någon annans trots att du fritt kan disponera dessa hur du vill. En riktig capper flyttar sina pengar mellan bookies och internetplånböcker för att se till att alltid optimera sina odds. Den enda gången dina pengar är någon annans är när du låset dem i ett spel. Annars får du se alla dina tillgångar som inte du håller i handen som någon annans.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 08:33   #15
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Förstår och fattar poängen.
Men är ändå med den åsikten att även ett rörande kapital ägnat åt spel är ett risk-kapital, spelets pengar.
Det du kallar trams och jag kallar det för en enkel distinktion.

Tänker inte ägna mer tid åt denna tråd, utan skapa min egna dagbok och går min egna väg.
Bara därför den stora massan är van vid en sak, så betyder det inte att den är sann eller en ultimat lösning.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td