Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-12, 08:18   #1
 
Rävens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 40
Sharp$: 1
Standard

Vilka odds skall jag hålla mig till?


Hej, jag skall precis starta en rulle för en 1000 kr, jag är ganska färsk på det här med betting så jag undrar om det finns några särskilda regler för odds som jag skall följa, tex om Tottenham spelar mot Stoke och oddset är 1,30 på Tottenham är det då ett för lågt odds att spela på om man följer strategin som man kan läsa om på spelskolan här? skall jag spela på matcher med lite högre odds istället? Ber om ursäkt om min fråga är korkad men som sagt jag är ny när det handlar om sånt här

Mvh Räven
Räven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 08:38   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Överodds ska man givetvis spela till, ibland kan 1.30 vara ett ruggigt bra odds medan ibland är det ett jäkla skitodds.

Det är helt beroende av vilken värdering man har på matchen efter att ha kollat skadeläget i lagen, formen, inbördes osv.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 09:29   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 120
Sharp$: 1180


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Försök att värdera matchen själv genom att ta hänsyn till lagens form, tabellplacering inbördes möten, skador och avstängningar mm. och jämför din värdering med bolagens.

Såhär rangordnar och prioriterar jag (du kanske prioriterar annorlunda)

1. Lagen - Kolla upp ev skador och avbräck.
2. Motivation/Tabellplacering - Lider tabellen mot sitt slut och ett avsågat mittenlag möter ett lag som krigar för sin existens slår motivation ofta klass som det så fint heter.
3. Hemma/Borta-statistik - Kolla upp hur laget har spelat hemma respektive borta
4. Inbördes möten
5. Formkurvor

Detta brukar generellt sett få mig att kunna värdera om det finns ngt odds som tilltalar mig. Men vill man så kan man även gå steget längre och försöka förutspå 100 matchers utfall. Dvs antag att lagen möts 100ggr, hur många tror du slutar 1a, X eller 2a.

Ex:
1a - 36%
X - 29%
2a - 45%

På så sätt kan du enkelt kolla hur dina odds står sig gentemot bolagens genom den enkla uträkningen 1/%.

Tex 1/0,45 ~2,22. Det betyder att du vill ha ett odds runt 2,20-2,25 för att spela en rak 2a i den matchen. I början kan detta kanske kännas lite krångligt men försök att ta dig tiden o testa detta på några matcher, det lönar sig i längden. Ett tips kan även vara att i början enbart koncentrera sig på marknader som endast har två utfall, tex tennis.
Freee123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 11:01   #4
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Svårt att hitta värde på favoriter generellt men visst finns det. Spelbolagen lägger ofta stora margins på väldigt stora favoriter.
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 15:21   #5
 
Rävens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 40
Sharp$: 1
Standard

Tack för era svar, kommer följa era råd
Räven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 15:31   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Som Freee123 gav tips om spel som bara har två utvägar så har du ju ML i Hockey, DnB (egentligen är det väl 3 utvägar, vint, förlust eller pengar tillbaka) eller Asian HCP 2-vägs på förslagsvis x.5 (+/- 0.5, 1.5, 2.5 etc)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 15:35   #7
 
Swzzis avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 31
Sharp$: 302


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spana in Spelskolan!
__________________
De gäller att ha känsla för feeling
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Swzzi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 15:38   #8
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Swzzi Visa inlägg
Spana in Spelskolan!
Spana in hans inlägg
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td