Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-20, 09:11   #1
 
db22cbs avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 20
Sharp$: 213

NHL 2014
Stats: 66 - 35 - 1
ROI: 119.07%
Vinstprocent: 65.35%

Standard

Statistikprogram


Hello

Jo, jag har letat, förgäves tror jag, genom en massa trådar här för att höra vad folk använder för program. Jag är själv ganska ny när det kommer till betting av det seriösare slaget. Själv älskar jag statistik, och har dribblat en del med SPSS(statistikprogram) för att se om man kan dra några slutsatser om ngt.

MEN, nu under den senaste tiden har jag fått upp ögonen för programmet soccerstorm, som håller koll på mestadels brittiska matcher, men även en hel del från Europa. Programmet jämför lagens senaste matcher, och får sen fram en rating gentemot kommande motstånd. Har inte använt soccerstorm så värst länge, så jag har inte tillräckligt data för att dra några rejäla slutsatser. Den lilla data jag har är dock positiv.

Frågan jag vill ställa ut till er andra ärade medlemmar är om ni använder liknande program för att hjälpa er betting. Eller vad ni tycker om soccerstorm för den delen.

Ha det bäst!
db22cb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 12:57   #2
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Jag vet inte vad Soccerstorm är men använder mestadels SPSS och R beroende på vad jag behöver göra.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 15:18   #3
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Var har ni fått tag på SPSS? Trodde det var ett program som bara universiteten fick köpa licenser till... Använde detta när jag studerade psykologi. Går detta att köpa för privat bruk, eller har ni kontakter?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 15:51   #4
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Var har ni fått tag på SPSS? Trodde det var ett program som bara universiteten fick köpa licenser till... Använde detta när jag studerade psykologi. Går detta att köpa för privat bruk, eller har ni kontakter?
Studentlicens
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 16:32   #5
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2244
Standard

Även Minitab och EViews går att få med studentlicens.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 23:37   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Jag tycker Mathlab och Matematica är rätt bra. Dom går också att få med studentlicens..
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 12:51   #7
 
Bramheds avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 19
Sharp$: 627
Standard

SAS


Själv tycker jag att SAS är ett fantastiskt verktyg, både för att hantera datamängderna och att bygga modeller. Skitdyrt tyvärr :(
Bramhed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 20:57   #8
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Å här sitter man med Excel och ser dum ut...

Har provat en del andra program i plugget men tycker att Excel duger bra till det jag vill göra och ser ingen anledning till att byta i dagsläget.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+10)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 21:45   #9
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Å här sitter man med Excel och ser dum ut...

Har provat en del andra program i plugget men tycker att Excel duger bra till det jag vill göra och ser ingen anledning till att byta i dagsläget.

Hehehe... Samma här! Excel duger bra
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-24, 22:28   #10
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

"Å här sitter man med Excel och ser dum ut..."

That´s makes three of us!!!
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-25, 10:47   #11
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Man behöver inte göra det så mycket svårare än nödvändigt och Excel har ju fördelen att internet svämmar över med hjälp.

Nackdelen är ju att det kan bli segrott när man kör många rader/stora filer men det har iaf. jag löst med effektivisering.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-25, 11:04   #12
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Rådatan hanterar jag i Excel men för statistisk analys är SPSS mycket smidigare och mer användarvänligt. Excel är ju dessutom väldigt begränsat vilka statistiska verktyg man kan använda utan diverse tillägg eller Vba-kodning.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td