Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-18, 20:26   #1
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 2696
Standard

Skrill


Skulle göra mitt 1:a uttag från mitt Skrill Euro konto till mitt Euro bankkonto när jag upptäckte följande formulering på uttags-sidan:

"Withdrawal requests are always carried out in SEK"

Varför i herrans namn blandar de in SEK när det i själva verket genomförs en EURO transaktion hela vägen? Det innebär väl att jag drabbas av 2,49% avgiften som de tillämpar(min bank tar ca 0,5% när jag växlar så det är stor skillnad)? Har det att göra med att vi inte har Euro som national valuta eller är det bara ett sätt för Skrill att tjäna ännu mer pengar? Har ni liknande erfarenheter?

Tack på förhand!
awolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 21:43   #2
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av awolf Visa inlägg
Skulle göra mitt 1:a uttag från mitt Skrill Euro konto till mitt Euro bankkonto när jag upptäckte följande formulering på uttags-sidan:

"Withdrawal requests are always carried out in SEK"

Varför i herrans namn blandar de in SEK när det i själva verket genomförs en EURO transaktion hela vägen? Det innebär väl att jag drabbas av 2,49% avgiften som de tillämpar(min bank tar ca 0,5% när jag växlar så det är stor skillnad)? Har det att göra med att vi inte har Euro som national valuta eller är det bara ett sätt för Skrill att tjäna ännu mer pengar? Har ni liknande erfarenheter?

Tack på förhand!
Var samma för mig, har därför bytt till att bara köra SEK.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-08, 13:35   #3
 
AndersJohs avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 1
Sharp$: 4
Standard

Det hade jag ingen anning om - tack för informationen. Jag har bara försökt på svenska men har funderat på att växla till Euro.
__________________
Livet är som en roulette i Vegas - det snurrar och ibland vinner man. På
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
skriver jag om det.
AndersJoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-08, 15:28   #4
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Precis samma sak med PayPal. De hänvisar till Svenska banklagar men säger inte vilka som specifikt menas.

Citat:
I would like to confirm that it is currently not possible for a Swedish PayPal account to withdraw in any other currency than SEK due to the current agreements with Swedish banks and regulations.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-08, 15:49   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Kan den där länken vara tillåten?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-28, 13:43   #6
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Någon som har räknat på vilken produkt man får mest valuta på deras VIP-store?

Bara att byta ut till € eller?
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td