Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-28, 02:57   #1
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fem- kontra tioskala!


Godkväll kamrater!

Har kikat runt och är lite bortkommen i frågan om ett 5- eller 10unitsystem är att föredra.

Vad är fördelarna/nackdelarna med att dumstridigt nog sätta 10% av rullen på ett spel? Kan tänka mig att resonemang som "endast vid stensäkra matcher väljer jag att riskera 10% av rullen" - är centrala.

Fördelar med ett 10u-system:
- Den kortsiktiga profiten blir större.

Nackdelar:
- Konceptet "Långsiktig profit" upphör.
- Konceptet "BRM" sätts ur spel.
- Risken att förlora 10% av rullen.

Nu kan ni (pigga, alerta och "inte lika trångsynta människor som mig") berätta hur det egentligen ligger till.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2013-10-28 klockan 09:59.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 05:54   #2
 
MKgamblers avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 15
Sharp$: 159

MKGambler 2014
Stats: 14 - 11 - 1
ROI: 99.00%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Nja spontant så är jag tveksam om så många som använder 1-10 U verkligen kör 1-10% av kassan. 1U kan ju vara 0.5% eller 1U = 100kr. Kan ju betyda att 10U i teorin motsvarar 1% av kassan om varje U är 0.1% av kassan.

Möjligen har jag fel och det är fler än jag tror som spelar med så hög procent av sin rulle, men att dra iväg 10% av kassa skulle jag inte se som sund BRM.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+2)
MKgambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 06:23   #3
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MKgambler Visa inlägg
Nja spontant så är jag tveksam om så många som använder 1-10 U verkligen kör 1-10% av kassan. 1U kan ju vara 0.5% eller 1U = 100kr. Kan ju betyda att 10U i teorin motsvarar 1% av kassan om varje U är 0.1% av kassan.

Möjligen har jag fel och det är fler än jag tror som spelar med så hög procent av sin rulle, men att dra iväg 10% av kassa skulle jag inte se som sund BRM.
Aaha, se vad den pigge och alerta kan åstadkomma! Att nattimmarna skymmer ögats och intellektets sikt är nu bevisat, både i teorin såväl som på pappret.

Case closed?
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 06:31   #4
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 73
Sharp$: 379
Standard

Många service plays använder det för att sälja mer spel. Många här på Sharps som flatbettar nu så länge inte oddset/risken är för stort/stor.
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 09:44   #5
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snitch Visa inlägg
Många service plays använder det för att sälja mer spel. Många här på Sharps som flatbettar nu så länge inte oddset/risken är för stort/stor.
Ja, det är lite så jag har fått intrycket. Checkade bland annat "NHLgambler" som tycktes köra 1-10u.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td