Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-20, 17:18   #1
 
Thecrispykids avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sumpan
Inlägg: 7
Sharp$: 11
Standard

Tankar från en dum nybörjare som hatar dambandy


Hej! Jag är en komplett nybörjare i denna spelens värld. Är en ganska så sportintresserad ung man som tidigare aldrig egentligen spelat om man bortser från enstaka tips som lagts in inför stora matchdagar i glada vänners sällskap. Har dock den senaste veckan kastat mig in på djupt vatten utan att ha tagit simborgarmärket så att säga.

Det började med att jag kom på att jag för ganska länge sedan registrerat ett konto på Bet 365 (för att få möjlighet att se en match som jag inte hade tillgång till på annat sätt) och att jag hade 500 kronor insatt på deras spelkonto. Jag resonerade som så att jag lika gärna kunde testa att spela lite och till min förvåning så gick det ganska bra.

För att göra en två veckor lång historia kort så satt jag nu idag med en pott på ungefär 5000 och kände mig som en kung. Jag har bettat på allt möjligt och egentligen inte gått på några större minor alls. I huvudsak har jag ägnat mig åt livebetting eftersom jag haft mycket tid (student!) att lägga på att sitta och bevaka utvecklingen i levande spel. Jag har ägnat mig åt alla typer av sporter och kommit fram till att fotboll känns säkrast och att tennis kan vara ganska inkomstbringande. Brukar göra så att jag väntar in slutet av matcher (i fotboll) och lägger rätt höga bet på att matcher ska sluta oavgjort om det står typ 00 med tio minuter kvar. I tennis så har jag satsat rätt hårt på att spela på hållna gem.

Idag testade jag bandy, satsade 80% av allt jag hade och åkte på min första riktiga förlust och mitt luftslott är numera en luftbarack utan fönster och varmvatten.

Jag har såhär i efterhand (den här timmen efter att jag torskade 4000 kronor på dambandy) läst på här på sajten och kommit fram till att jag har varit en idiot med enormt mycket tur. Att satsa stora summor på säkra odds skulle kanske fungera om det fanns något som kallades säkra odds.

Jag har inte gett upp men jag undrar om någon har något tips på hur jag ska börja om. Känner mig enormt desillusionerad och jävligt korkad.

Det jobbigaste är att jag skrutit för min flickvän om hur bra det har gått och typ sagt att jag ska spela ihop vår semesterkassa för sommaren. Nu skrattar hon åt mig och säger att jag visar tendenser till spelberoende (hon jobbar inom en organisation som forskar om bland annat spelberoende).

Jag ska visa henne!!! Frågan är bara hur...

Förlåt om det här blev rörigt. Ville skriva av mig och någon kanske känner igen sig i något av det här och kan ge mig en knuff framåt eller helt enkelt säga åt mig att jag inte bör försöka igen.
Thecrispykid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 17:27   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Det beror ju på vad du gör andra gången du spelar. Du har 1000 kr kvar och klarar du att köra 1-5 units dvs 10-50 kronor istället för att spela såpass mycket kommer det gå bra. Du har ju uppenbarligen haft en rätt bra vinst%. Självdisciplin är dock svårt och min största fiende, jag gillar att lägga lite galna spel rätt som det är när det har gått dåligt på 1-2 matcher. Jag vet inte varför fortfarande, men jag försöker låta bli det nu. Det är en riktigt hård kamp att kämpa emot lusten att tjäna "enkla" pengar.


Med tålamod och disciplin kommer du går + i längden.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 17:35   #3
 
Thecrispykids avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sumpan
Inlägg: 7
Sharp$: 11
Standard

Jag tror att det är mitt problem också, att dra en sista rövare när det gått så himla bra. jag ville tjäna fyrahundra enkla kronor och kastade istället 4000 lite mer surt förvärvade kronor i i den förbannade dambandysjön.

Men alltså. Aldrig satsa mer än 50 kronor? Då måste jag börja spela på helt andra saker eftersom det bara skulle ge några kronor i vinst. Är det aldrig lönsamt att spela på låga odds när man livebettar?
Thecrispykid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 17:49   #4
 
Thecrispykids avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sumpan
Inlägg: 7
Sharp$: 11
Standard

Och nu slåss jag mot impulsen att jaga mina gamla vunna pengar med nya pengar ihoptjänade på jobb...
Thecrispykid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 17:51   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

TS läs följande tråd: https://www.sharps.se/forums/showthread.php?t=723 när du känner impulsen komma
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 17:55   #6
 
Thecrispykids avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sumpan
Inlägg: 7
Sharp$: 11
Standard

haha! Bra tips. Sistaminuten-fittning går rakt in på hedersläktaren i mitt vokabulär. Boone verkar vara en att ta lärdom av och rygg på.

But still, det kryper i kroppen efter förlusten.
Thecrispykid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 19:39   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag gulade förra helgen, satte in 500+500 bonus för en månad sen. Var uppe i 3000 för två veckor sen men gick ner till 1900. Satsade 1600 förra lördagsnatten på ett liveunderhörnspel i nån sydamerikansk match, 1,8 var oddset. Kunnde komma upp i 2800 i ett nafs tänkte jag. Satt och njöt till 30 sekunder återsotd av övertiden. Två helt betydleselösa hörnor på 30 sekunder. Stod 3-0 i matchen. Har fortvarande på hornhinnan när bollen glider ut sista hörnan. Ingen spelare ville ta hörnan för det var så lite tid kvar. Blev inte arg, känndes bara så typiskt. Inga stora summor att gråta över. Är dock irriterande att jag itne kan hålla mig till unitregeln på fyllan. =(

Har skuggtippat matcher sen dess och är löjligt kall så ligger lågt. Försök inte vinna tillbaka snabbt! Satte in 200 kr på svenskaspel idag först för att lira stryktipset och drömvinsten. De som återsod av de 200 är väck p.g.a AIK itne slog Bromma. Kanske analyserar jag alla mina bet under månadsperioden men tror det är lönlöst. Saknar diciplinen även om jag skulle hitta något vinnande mönster. Filar dock på ett spelsystem som kanske ska testas och som begränsar mig avsevärt. Lycka till och håll i kosingen så länge!
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 19:45   #8
 
Thecrispykids avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sumpan
Inlägg: 7
Sharp$: 11
Standard

Bra tips. Kunde dock inte hålla mig kall så jag tog en öl och gick all in i nåt skitspel och förlorade såklart allt.

Så nu är jag renad och har en ny femhunka inne som under kvällen nu har växt upp till en lovande åttahundring. Jag har tydligen inte lärt mig nånting alls.

Har fortfarande adrenalinet pumpande, de där 4000-kronorna hade kunnat utgöra en stor del av min ekonomi som student.

Din historia påminner om min idag. En hörna i näst sista minuten och allt man byggt blir nerpissat. Nu håller vi på favoriterna ikväll. Arsenal gjorde sitt jobb...
Thecrispykid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 21:08   #9
 
Thecrispykids avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sumpan
Inlägg: 7
Sharp$: 11
Standard

ok, jag har en ny fråga.

Har ikväll på några timmar dubblerat min nya femhundring jag slängde in. Det verkar som att om jag tänker klart, och spelar på vad jag efter lite överslagsräkning sitter hemma och anser vara rätt säkra satsningar sätter ganska många av spelen. Är det hållbart att fortsätta med det så länge jag inte satsar för mycket? Om jag håller mig till tankar kring units och att inte satsar mer än säg fem u, är jag i hamn då?
Thecrispykid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 21:13   #10
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Vad har du spelat ikväll? Ge lite exempel.

Om du livelirar typ 1.10-oddsare med 5u styck kommer du antagligen gula. Tänk efter hur stor andel du behöver sätta för att klara dig!
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 21:34   #11
 
Thecrispykids avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sumpan
Inlägg: 7
Sharp$: 11
Standard

Förlåt en nybörjaridiot som spelar på dambandy; Vad betyder gula? Torska?

Jag har t.ex. spelat:

att Real skulle göra 4:e målet till 1.36, att grenoble och monaco spelar lika till 1.36, bristol city och newcastle oavgjort till 1.53. Dessa är mina högsta som har gått in.

Kan man få ut en bättre historik från sina spel från bet365? Det är så oöverskådligt när man vill ha ut en lista på vad man gjort.
Thecrispykid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 22:56   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

regga dig på spreadsheet.se och börja bokföra.. då ser du snart vad som är rätt och fel i ditt spelande.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td