Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-04, 23:25   #1
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Surebet och trading?


Jag har läst lite om surebet på forumet men vill ändå starta ett nytt, aktuellt inlägg.

Jag har kollat på här och ser att mycket verkar vara på Pinnacle. Det är dock inget alternativ då det inte är skattefria vinster hos dem.

Jag har konton hos Bet365 samt Betfair. Om jag vill köra lite surebet hur gör jag det lättast för mig?

Sen undrar jag lite vad riskerna är med surebet?
Om ett spelbolag misstänker att en match är uppgjord, vad händer då med insatsen?
Har spelbolagen någon kontakt med varandra och stänger av dem som spelar surebet?

Sen har jag sett att det finns dem som håller på med trading?
Vad är det för trading vi snackar om?

Vad är enklast att spela på om man vill sälja eller hämta hem en vinst på Betfair. HT, FT, över/under-spel, 1,X,2?

Jag startade en ny tråd ang surebet då jag även la till andra frågor och de trådar som fanns var äldre så jag hoppas på svar i denna. Om mod inte håller med så gör ni vad ni måste.

Nybörjare
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-05, 14:40   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Akta dig for stora surebets pa Bet365. De annullerar inte spelet, istallet justerar de oddset till vad de tycker det borde ha varit.

Bolag som misstanker att en match ar uppgjord kan vagra betala ut eller dra ut pa utbetalningen under lang tid men det ar valdigt ovanligt.

Trading gar lite forenklat ut pa att man tror att sannolikheten for att ett odds kommer ga upp eller ned ar sa pass stor att det lonar sig att kopa pa sig ett odds och sen salja av (med vinst eller forlust beroende pa hur oddset rort sig). Bra strategi om du nagonsing skulle vara forst med att hitta information om skador eller dylikt.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-05, 19:54   #3
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 21
Standard

Kan man läsa mer om det här någontans? Verkar intressant
naduxo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 02:06   #4
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

La in lite pengar på mitt betfairkonto och körde några matcher för 30 kr på 0-0 till olika odds. När jag kände att jag var nöjd så plockade jag hem vinsten. ÄR det detta som är trading?
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 04:39   #5
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
La in lite pengar på mitt betfairkonto och körde några matcher för 30 kr på 0-0 till olika odds. När jag kände att jag var nöjd så plockade jag hem vinsten. ÄR det detta som är trading?
Lite kort beskrivning, men "plockade hem vinsten" låter som det
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 14:07   #6
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Lite kort beskrivning, men "plockade hem vinsten" låter som det
Det stämmer men är det vad man kallar trading?
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 14:22   #7
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Det stämmer men är det vad man kallar trading?
Har du köpt och sålt, dvs satsat och bokat och tar hem mellanskillnaden så är det trading
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 13:18   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Trading är att köpa eller sälja ett odds med syfte att spela andra sidan innan matchen är slut. Så det du gjorde var den allra enklaste formen av trading.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 22:05   #9
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Trading är att köpa eller sälja ett odds med syfte att spela andra sidan innan matchen är slut. Så det du gjorde var den allra enklaste formen av trading.
Vilka andra former finns det?
Jag har hört att man kan tjäna pengar redan innan matchen börjat men fattar inte hur.

Det borde finnas en svensk betfairblogg som beskriver allt in i minsta detalj så att även en dummie förstår
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 18:58   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
Vilka andra former finns det?
Jag har hört att man kan tjäna pengar redan innan matchen börjat men fattar inte hur.

Det borde finnas en svensk betfairblogg som beskriver allt in i minsta detalj så att även en dummie förstår
Finns förmodligen hundratals sådana, och tonvis med trådar här. Den som söker han finner.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 19:06   #11
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Finns förmodligen hundratals sådana, och tonvis med trådar här. Den som söker han finner.
Har sökt men inte hittat det jag vill ha svar på.
Hur lägger man in bilder här? Eller är det okej att länka till en spelblogg som inte är min egen, bara för att visa bilden?
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 23:27   #12
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard



Hur gör man det här?
Personen i fråga har alltså spelat på dessa matcher innan dem ens har börjat och vunnit 820.11kr.
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 01:12   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg


Hur gör man det här?
Personen i fråga har alltså spelat på dessa matcher innan dem ens har börjat och vunnit 820.11kr.
EDIT: Jag har kollat bilden lite noggrannare nu. Din bild visar spelresultaten från två matcher som började 12.45 o 15.00 och säger ingenting om när spelen gjordes. Det jag beskriver nedan handlar dock om det. Detta kan likaväl göras under matchen. Settled date betyder att då har marknaden avgjorts och vinstutbetalning skett.

Han har förmodligen gått in på båda sidor. Förmodligen, förresten...han har gått in på båda sidor. T ex i en fotbollsmatch har han bokat ett lag 10 000 kr till 1.80, och spelat samma lag 10 000 kr till 1.81. Om laget vinner har han tjänat 100 kr. Och sådär kan man hålla på.

Jag testade detta för flera år sen och det fungerar perfekt så länge oddsen är stabila, men om de rör sig en del kan man bli rökt då man bara får spelen på en sida matchade.

Skulle detta vara bergsäkert skulle "alla" göra det. Tror att man behöver välgjorda dataprogram för att lyckas i längden.

Senast redigerad av overpace den 2014-01-12 klockan 01:31.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 17:31   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så här skriver han om just den bilden:

Önskar alla traders ett Gott Nytt (Trading)År!
För egen del började det bra med undvikande av minusmarknader, allt på pregame – in och ut innan matchstart, som vanligt med hjälp av PMT.

Skalpa baklänges
oktober 6, 2013

När du skalpar inplay på ett fallande fotbollsodds ( t ex 0-0 ), så spelar du exempelvis först på 11 och bokar sedan 10,5. Men ibland kan det funka att göra tvärtom. Detta förutsätter tre saker.

* Att du ligger först i kön
* Att oddset inte faller snabbt
* Att det finns en hel del volym på kö efter dig

Dvs, du bokar på 10,5, och har kanske 5 gånger din bokningsvolym på kö efter dig på samma odds. När din bokning tas kan du försöka spela till 11 om inte du hamnar för långt bak i kön och hoppas på uppstuds. Tre (eller fyra) saker kan hända:

* Det blir mål strax efter att din bokning tagits (bingo!)
* Du hinner få igenom ett tick på uppstuds
* Du tvingas scratcha då ingen uppstuds verkar ske, men det finns tillräcklig volym kvar att få tillbaka pengarna
* Oddset faller ett tick innan du hinner scratcha, och du gör 1 ticks förlust

Jag kan inte påstå att jag skalpar baklänges särskilt ofta, men igår satt jag inne med tidig köplats under min pregame-trade på 0-0 mellan Sunderland och Man U, vilket aldrig togs innan visslan. Jag lät den därför ligga, då jag hade rejäl volym ”on top of me”. Och medge att det känns skönt att se SUSPENDED strax efter att bokningen tagits.


Han skriver ju precis hur han gör!

Senast redigerad av joppoe den 2014-01-13 klockan 17:32.
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 00:26   #15
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Verkar som att det inte går utan pmt eller liknande verktyg.
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td