Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-19, 00:44   #1
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spela för 10.000:-/spel


Detta kan endast göras på betfair spelbörs (vad jag vet).
OM man har råd att förlora men bara OM, hur ser ni då på detta?

10.000:- spelas på valfritt alternativ och säljs eller vinsten hämtas hem när oddset har gått ner ett steg.
Tex.
Fotboll
UX.X till odds 1.10
Sälj/hämta hem 1.09
Vinst 100:-
Detta gör man max 8 gånger per dag (gör en vinst på 800:-/dag minus betfair provision). Hur snabbt sjunker oddset på ett så pass lågt odds redan från start?

Jag vet att man förlorar ju väldigt mycket mer än vad man vinner men det är ju inte jätteofta det blir över 6 mål i en match. Man får välja sina matcher väl med andra ord

Hur hade ni annars gjort med 10.000:- att spela för. Är det max 5% av rullen som gäller på värdeodds ändå?
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 00:51   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Det beror väl på. Men generellt - ja max 5%.

Skulle det finnas något så osannolikt som Barcelona mot Gefle IF i en CL-final så hade jag kunnat spela 100% av rullen på Barcelona.

Du får ju helt enkelt värdera hur mycket fel du tycker att bookien har satt oddset och spela efter det. Det finns inget som är fel så länge du vinner.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 00:54   #3
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1735

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

förstod nu att du hade exakt 10k att spela för...

Senast redigerad av eklund81 den 2014-01-19 klockan 01:02.
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 04:14   #4
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Snyggt sheet - bra jobbat! Varför lägger du in resultaten så sent i sheetet...?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 09:33   #5
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklund81 Visa inlägg
förstod nu att du hade exakt 10k att spela för...
Jag har 1.403,11:- på betfair och inte så myxket som 10.000:-

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Snyggt sheet - bra jobbat! Varför lägger du in resultaten så sent i sheetet...?

Spelar bara live och plockar oftast hem vinsten när jag känner att jag är nöjd. Väntar sällan tills matchen är över. Spelar jag 0-0 eller U0.5 så kollar jag matchen och när jag känner att jag är nöjd plockar jag hem vinsten. Ibland hinner jag inte med när det blir mål snabbt.
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 10:06   #6
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Varför lyssnar du inte på tipsen som ges till dig? Du ställer massa frågor men kör exakt likadant trots att du tyckte svaren var bra. Förra tråden var lika dum som denna. Förra gången hade du 100kr i kassan och nu har du 1500kr istället.
Varför har du ett spreadsheet som inte stämmer? Du har ju tidigare i veckan startat en annan tråd med massa frågor om ROI mm och där hade du bl.a. 2st förluster samma dag som inte är med alls i nuvarande spreadsheet.

Om du vill bli bra på spel så skriv ner ALLA spel inte bara de du vill (vinster) för att få en bra stat här på sidan. Ingen bryr sig om du har 400% i ROI, det uppdagas rätt omgående om det inte stämmer i vilket fall! Du spelar väl ändå för din egna skull??

Sen om du nu cashar in så kan du ju inte räkna spelet som vinst och ta ut hela beloppet. Du har ju knappast satt 15-20 spel i rad med odds upp mot 5 i snitt.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-01-19 klockan 10:16.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 13:37   #7
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Varför lyssnar du inte på tipsen som ges till dig? Du ställer massa frågor men kör exakt likadant trots att du tyckte svaren var bra. Förra tråden var lika dum som denna. 1. Förra gången hade du 100kr i kassan och nu har du 1500kr istället.
2. Varför har du ett spreadsheet som inte stämmer? Du har ju tidigare i veckan startat en annan tråd med massa frågor om ROI mm och där hade du bl.a. 2st förluster samma dag som inte är med alls i nuvarande spreadsheet.

3. Om du vill bli bra på spel så skriv ner ALLA spel inte bara de du vill (vinster) för att få en bra stat här på sidan. Ingen bryr sig om du har 400% i ROI, det uppdagas rätt omgående om det inte stämmer i vilket fall! Du spelar väl ändå för din egna skull??

4. Sen om du nu cashar in så kan du ju inte räkna spelet som vinst och ta ut hela beloppet. Du har ju knappast satt 15-20 spel i rad med odds upp mot 5 i snitt.

1.
Det är två olika sheets. Ett som heter livespel och ett annat som hette procent.

2.
Procent var ett projekt där jag skulle spela med små summor för att öka startkassan i procent så mycket som möjligt men också så säkert som möjligt. Detta projekt la jag dock ner för att det märktes inte i kassan med så små medel.

3. På Livespel spelar jag oftast U eller resultat och plockar hem vinsten och väntar aldrig tills matchen är över för att göra små men "säkrare" vinster.

4.
CF America vs Leon UNDER LIVE U 0.5 FT 30 11.450 +321.82
Här är mitt senaste spel och där plockade jag hem vinsten innan. Hur menar du att jag ska fylla i ett sånt här spel?
ebbot89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 14:26   #8
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ebbot89 Visa inlägg
1.
4.
CF America vs Leon UNDER LIVE U 0.5 FT 30 11.450 +321.82
Här är mitt senaste spel och där plockade jag hem vinsten innan. Hur menar du att jag ska fylla i ett sånt här spel?
Hur mycket vinst plockade du ut då? Du satsade 30 kronor till oddset 11.45 till att börja med. Inte kan det väl ha varit 322 spänn i vinst om du "säkrade upp". Hela poängen med att säkra upp är ju att vinna oavsett och då måste du ju ha ett förlorande bet också.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 14:43   #9
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Precis som Maddax skriver så väntar du antagligen några minuter och får då plocka ut mindre.
Om du spelar som du skrev i trådstarten, skulle du plocka ut när oddset sjunkit 0.01 och det skulle med en insats på 30kr som du kör nu resultera i 30öre vinst. Galet stor skillnad på 321kr i vinst eller 30öre!

2. Så din förra taktik fungerade inte men nu har du istället ökat insatsen men spelar fortfarande på 45 olika ligor med alla möjliga spel. Du kommer bara förlora mer pengar.


Lyssna på de tips du får istället, det finns oerhört duktiga spelare här på Sharps.

Lägg max 5% av rullen.
Sikta in dig på ett par ligor så du får stenkoll.
Läs Spelskolan här på sidan tills du kan den utantill.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td