Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-05, 09:58   #1
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 189
Standard

Tipsboken 2011


Jag köpte Tipsboken 2011 av Sven Stenberg eftersom jag är intresserad av reducerade system främst på TT/PP och blev ganska besviken på boken för det priset (nästan 500 spänn ordinarie pris)

De flesta system kräver ofta exakt rätt antal U-rätt och ändå enligt mig låg vinstchans och känns svårt, ofta långt under 50%

Verkar vara en samling statistik och med system som bygger på statistik vid en första anblick.

Borde bli förödande för utdelningen också med en massa system som bara ska skrivas av och lämnas in om många följer bokens upplägg

Ett system är på 560rader och ska skrivas ut i enkel rader och tar stor plats i boken, ger visserligen 100% garanti om villkoren går in men vem orkar med utskrift av dessa 560 enkel rader.

Jag hade nog väntat mig mer av boken men är det nån som använt sig systemen och har positiva erfarenheter av nån av böckerna.

Nu har han dessutom släppt en bok med statistik till priset av nästan 1500kr, är böckerna värda sitt pris eller är det bara jag som är negativ och inte förstår böckernas värde med sin statistik?
linus66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-05, 10:15   #2
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linus66 Visa inlägg
Jag köpte Tipsboken 2011 av Sven Stenberg eftersom jag är intresserad av reducerade system främst på TT/PP och blev ganska besviken på boken för det priset (nästan 500 spänn ordinarie pris)

De flesta system kräver ofta exakt rätt antal U-rätt och ändå enligt mig låg vinstchans och känns svårt, ofta långt under 50%

Verkar vara en samling statistik och med system som bygger på statistik vid en första anblick.

Borde bli förödande för utdelningen också med en massa system som bara ska skrivas av och lämnas in om många följer bokens upplägg

Ett system är på 560rader och ska skrivas ut i enkel rader och tar stor plats i boken, ger visserligen 100% garanti om villkoren går in men vem orkar med utskrift av dessa 560 enkel rader.

Jag hade nog väntat mig mer av boken men är det nån som använt sig systemen och har positiva erfarenheter av nån av böckerna.

Nu har han dessutom släppt en bok med statistik till priset av nästan 1500kr, är böckerna värda sitt pris eller är det bara jag som är negativ och inte förstår böckernas värde med sin statistik?
Även jag har köpt en del böcker av honom, är endast skräp dock & rekommenderas INTE till någon!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-05, 15:57   #3
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 189
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Även jag har köpt en del böcker av honom, är endast skräp dock & rekommenderas INTE till någon!
Bra, då är jag inte ensam att vara missnöjd med skiten.
Synd att inte visste tidigare att det bara var en hutlöst dyr historielektion i tips och spel.
Bör väl finnas nån som är nöjd ändå eftersom det ges ut fler
linus66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-22, 22:24   #4
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 152
Standard

finns bra tipsböcker av carl axel ericson, spela tippa vinn serien,tror det är fem st
men dom kom ut för flera år sen du får söka på bibliotek el bokbörsen .
vad söker du för system? stenberg tycker jag hade lite luriga upplägg,tittade lite
på den där 1500kronors boken på kb ,fanns ett statistiksystem för stryktipset som kosta
drygt 10000 att lämna in,dock tveksam om värdet. skulle inte köpt den iallafall.
limpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 09:38   #5
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Nej nej nej, du taenker vael inte bryta med Sharps spelskola och gloemma hur man
hittar vaerdespel? Hahaha, Jultomten har visst varit daer..
Allvarligt. Statistiska system aer en guldgruva om du lagar din egen statistikk.
Det tar laang tid om du inte har spelat i naagra aar, men det loenar sig...

Jag spelar normalt endast paa X i mina system paa Oddsen, men jag har ocksaa 1 litet
statistisk system paa Stryktipset. Senast foer naagra veckor sedan ble det 12:a ++,
innsats kr. 240.- gevinst kr. 32.000.- Statistiken bygger paa resultaten genom flera aar och ger + med 11;or och 10:or ofta + en 12:a iblant. Mycket bra + genom hela aaret.

Foer all del INTE koep slika boecker. Tidigare svenska systemboecker var mycket bra foer Sverige hade maanga bra systemkonstruktoerer. Bygg dina egna system , hitta
resultat flera aar tillbaka , notera, bruk tid och du vill sjaelv hitta naagot bra.
Tipping aer en enkel och rolig hobby, bruk god tid, det aer inte meningen att du skall bli rik, men att vinna fina belopp ganska ofta framover . Lycka till !
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-01, 12:51   #6
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 152
Standard

hej systemspelare. kul att du går plus, men vad tänker du om det här.
citat; statistiksystemet på 10080 rader bolagsspela på stryktipset.,statistiksystemet har
konstruerats efter lägst två rätta utfall och har därefter följts upp.systemets rader är inte
inlämnade,så om de hade varit det,så hade utdelningen varit lägre.
det hade ändå utfallit med nettovinst varje år. systemet har följts upp from 2011 tom 2012...
citat;nettovinst 2011.. 473416kr
2012.. 939817kr.slut citat.
kort beskrivning match 1-8, 3-4 ettor ,men inte spel på alla kombinationer.
match 9-10 spik 2:a
match 11-12 helgardering
match 13 spik 1:a

oreducerat är det ca 26000r ,kollade med radsoft 2013. två vinster drygt 1.9 millar
på torrspelet, 2014 drygt 900000.

har så jvla svårt att ta till mig att ta ut spikarna med tärning skulle vara mer vinstgivande
mot att välja själv.
limpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 11:40   #7
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Hej limpan ! Det laater ju bra det, men - och foer et bolag funkar det nog, men inte foer en person. Hur maanga aer vanligtvis med i de stora tipsbolagen?
Vinst t.ex. 473.000 delat paa 10 aer ju inte saa mycket att skriva hem om naar ni har delat, men roligt med et litet pluss naar en satsar saa mycket varje vecka hela aaret,

Jag hade en 12:a paa 330.000 med 342.-kr. innsats ensam paa det mesta, en paa 80.000.- och maanga paa 40-50.000.- Da spelade jag bara naagra veckor i aaret.

Nejdaa, jag anvaender inte taerning. Statistiken, som sjaelvklart maaste justeras 2-3 x varje aar, aer saeker. Men daa maasta men endast spela paa X, och variera antal matcher og insats etter hur maanga av mina "saekra" X-matcher som spelas i veckan. Unibet aer bra som laeggre ut program foer en hel vecka ibland slik at jag kan kombinera maanga av de lag som oftast spelar X enligt min statistikk. Daa gaar det bra med insnats paa t.ex. 100-200 i veckan. Paa sikt garantered pluss.
Bara kolla naagra ligor och du upptaecker at maanga lag spelar X i laangt oever 35 %
i laanga perioder. Som t.ex. Djurgaarden i April - Juli 2012 menar jag det var utan att titta i mina notater. I flera ligor spelar de daarligsta lagen upptil 80 % X paa hemmaplan genom hela sesongen , dessa aer fina att ha med i systemet...
I gaar satsade jag 200 i oddskonken vi har paa internet och vann 5.952.- och det
aer inte foersta gaangen......

Jag tvekar ju inte paa att foer dom som har moejlighet att gambla med stora pengar kann vinna, men roligare att sova gott varje natt och veta att du inte tar naagon risk,
det funkar inte foer en som har familj att skoeta om.

Lycka till med dina spel!
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td