Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-02, 22:57   #1
 
GorillaPimpins avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 56
Sharp$: 146

US Sports
Stats: 49 - 51 - 1
ROI: 96.50%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Fade the Money


För några år sedan när det var inne med att köpa aktier i spelbolag så var det ett bolag som steg som en raket när årsresultatet redovisades.
Anledningen till det var att deras resultat översteg kraftig deras egna och experternas förväntan med råge.

Senare läste jag i en tidning i en intervju med en av cheferna att allt berodde på att en av de stora favoritlagen hade torskat rejält på hemmaplan på Boxing Day (tror det var Man U om minnet inte sviker mig)

Det var då jag fick den här iden, med att spela emot det laget som det satsades mest på, men att istället göra det på amerikanska sporter.

Hur som helst, att få reda på vilket lag det satsades mest på var lättare sagt än gjort, men nu efter många år har jag tillgång till det så jag tänkte testa hur det funkar i verkligheten.

04/02
NBA: Boston Celtics +8.5 - 1.926
MLB: Houston Astros - 2.41
NHL: Ottawa Senators - Över 5.5 - 1.826
GorillaPimpin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 23:16   #2
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Så det spelas mest på U 5.5 i Sensmatchen? Förvånande.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 23:36   #3
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GorillaPimpin Visa inlägg
För några år sedan när det var inne med att köpa aktier i spelbolag så var det ett bolag som steg som en raket när årsresultatet redovisades.
Anledningen till det var att deras resultat översteg kraftig deras egna och experternas förväntan med råge.

Senare läste jag i en tidning i en intervju med en av cheferna att allt berodde på att en av de stora favoritlagen hade torskat rejält på hemmaplan på Boxing Day (tror det var Man U om minnet inte sviker mig)

Det var då jag fick den här iden, med att spela emot det laget som det satsades mest på, men att istället göra det på amerikanska sporter.

Hur som helst, att få reda på vilket lag det satsades mest på var lättare sagt än gjort, men nu efter många år har jag tillgång till det så jag tänkte testa hur det funkar i verkligheten.

04/02
NBA: Boston Celtics +8.5 - 1.926
MLB: Houston Astros - 2.41
NHL: Ottawa Senators - Över 5.5 - 1.826
Det är långt ifrån en ny idé men det kan säkert fungera med viss selektivitet.

Jag ställer mig dock undrande till varifrån du får informationen. Boston spreaden har 50% enligt VI och över i Sens har 52% så inte direkt några stora public bets på andra sidan. Visst, VI är bara en liten del av marknaden men ändå..
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 23:43   #4
 
GorillaPimpins avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 56
Sharp$: 146

US Sports
Stats: 49 - 51 - 1
ROI: 96.50%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Så det spelas mest på U 5.5 i Sensmatchen? Förvånande.
Ja, visst är det?
Kollar man på alla Consensus sidor så får man intrycket att det är Anaheim det spelas mest på, men det gäller endast antal lagda spel och inte den totala summan.

Faktum är att det verkar som om det alltid är ett Över / Under spel som det spelas mest på när det gäller NHL. Jag spekulerar att det är p.g.a oddsen.
GorillaPimpin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 23:50   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GorillaPimpin Visa inlägg
Ja, visst är det?
Kollar man på alla Consensus sidor så får man intrycket att det är Anaheim det spelas mest på, men det gäller endast antal lagda spel och inte den totala summan.

Faktum är att det verkar som om det alltid är ett Över / Under spel som det spelas mest på när det gäller NHL. Jag spekulerar att det är p.g.a oddsen.
Men Sharps som har koll lägger ju enorma stora summor, på så sätt är det väl dumt att fadea the money? Bättre att fadea the public, som lägger fler bet - men inte stora pengar.

Att mest pengar ligger på Sens/Isles U 5.5 borde vara Sharps bet. Public borde ligga på Ö 5.5, särskilt med Anders Nilsson i mål.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-04-02 klockan 23:54.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 00:11   #6
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1732

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Svårt att se någonstans att ett underspel i nhl skulle vara ett stort publicbet speciellt med Isles inblandat, hur som helst så är det simplare att hitta hobbyspelarena på twitter som baggio och Jesper rydh t.ex. Tydliga tecken på dessa är mycket överspel, favoritdubblar och motiveringar där "form" och "heta lag" nämns. Lycka till
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 00:54   #7
 
GorillaPimpins avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 56
Sharp$: 146

US Sports
Stats: 49 - 51 - 1
ROI: 96.50%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Det är långt ifrån en ny idé men det kan säkert fungera med viss selektivitet.

Jag ställer mig dock undrande till varifrån du får informationen. Boston spreaden har 50% enligt VI och över i Sens har 52% så inte direkt några stora public bets på andra sidan. Visst, VI är bara en liten del av marknaden men ändå..
VI + andra sidor visar antal lagda spel, inte total summan.

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Men Sharps som har koll lägger ju enorma stora summor, på så sätt är det väl dumt att fadea the money? Bättre att fadea the public, som lägger fler bet - men inte stora pengar.

Att mest pengar ligger på Sens/Isles U 5.5 borde vara Sharps bet. Public borde ligga på Ö 5.5, särskilt med Anders Nilsson i mål.
I USA så är de galna i situation/trends när de lägger bets och helst ska de köra martingale eller ngt liknande system tills det inträffar.

Ex: Washington förlorade i Måndags och förlorade dessutom mot Boston förra gången de två lagen möttes, som dessutom var på deras hemmaplan.
Lägg till det faktum att Boston är körda från slutspelet

När det gäller Sens/Isles så det 8 av de senaste 11 gått ÖVER.
Nilsson eller inte så måste det enligt logiken över Atlanten bli UNDER mellan dessa lag, händer det inte inatt så dubblar de insatsen nästa gång.

Nu spekulerar jag ju bara igen..
..men jag tänkte jag postar iallafall spelen för den kvarvarande säsongen så kan vi se om det duger till ngt...
GorillaPimpin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 06:04   #8
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GorillaPimpin Visa inlägg
VI + andra sidor visar antal lagda spel, inte total summan.
Det är jag medveten om, det var därför jag undrar hur du får dina siffror. En nyregistrerad användare med antydningar till primatkoppleri kanske inte ha det största förtroendekapitalet på ett spelforum. Att vi skulle lita på att du har ganska väl bevarade hemligheter från off-shore bookies är inte sannolikt. Du behöver självfallet inte röjja källan men du menar alltså att du har tillgång till både Pinnacle, Vegas och Asiens siffror?
Citat:
Ursprungligen postat av GorillaPimpin Visa inlägg
I USA så är de galna i situation/trends när de lägger bets och helst ska de köra martingale eller ngt liknande system tills det inträffar.
I USA må de vara galna i trender men det lär påverka antal lagda spel och inte summan. För inte går USAs sharps efter trender?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 08:31   #9
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

En liten fråga bara Gorill antingen så har du felformulerat dig eller så har du missuppfattat taktiken. Det är väl antal spel (dvs public) du vill fadea och inte pengarna på få spel (dvs sharpsen som spelar hårt och vinner)?

Taktiken som jag antar du menar och som är ganska vanlig är ju att man letar matcher och FÖLJER sharp money
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 01:00   #10
 
GorillaPimpins avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 56
Sharp$: 146

US Sports
Stats: 49 - 51 - 1
ROI: 96.50%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Det är jag medveten om, det var därför jag undrar hur du får dina siffror. En nyregistrerad användare med antydningar till primatkoppleri kanske inte ha det största förtroendekapitalet på ett spelforum. Att vi skulle lita på att du har ganska väl bevarade hemligheter från off-shore bookies är inte sannolikt. Du behöver självfallet inte röjja källan men du menar alltså att du har tillgång till både Pinnacle, Vegas och Asiens siffror?
Var och hur jag får fram siffrorna är min ensak, men det ligger inget avancerat bakom det hela á la James Bond utan det är något skitsimpelt att nästan vem som helst kan göra det.

Jag postar inte här för att plocka gratis poäng eller liknande, för då vore nog Tänkarhörnan fel. Istället tänkte jag att jag postar all info jag har under en längre period och om det är någon som har tid och lust så kan vi analysera siffrorna. I slutändan funkar två hjärnor bättre än en.

Nu är ju NHL och NBA rätt körda men vi har en lång Baseball säsong framför oss.
Om någon är beredd att kanske hjälpa till lite är jag även positiv till att lägga in allt in en Google Drive Spreadsheet så alla kan få tillgång till den och pröva diverse system etc.

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
I USA må de vara galna i trender men det lär påverka antal lagda spel och inte summan. För inte går USAs sharps efter trender?
Trender / Situationer är underskattade när det gäller US Sports men då pratar jag inte om trender man får fram på sidor som VegasInsider eller liknande för de är bara ren statistik, det gäller att göra en egen analys.

Ta Chicago Bulls, efter en övertidsvinst är de 2-6 SU senaste två säsongerna, Washington suger på bortaplan mot West Coast lag, Charlotte suger när de spelar b2b...Dallas Mavericks ser ut att ha ett bra resultat när det gäller b2b men tittar man närmare så ser man att de är katastrofala om de spelar den första matchen hemma och den andre på bortaplan m.m.

Dessa och liknande situationer brukar vara ett bra komplement iallafall när jag bettar på NBA.

04/03
NHL: Rangers - Under 5.5 - 1.98
NBA: SAS +3.5 - 1.962
MLB: Toronto - 2.33
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)
GorillaPimpin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 17:52   #11
 
GorillaPimpins avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 56
Sharp$: 146

US Sports
Stats: 49 - 51 - 1
ROI: 96.50%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Jag lägger upp all info jag har här inkl. favoriter, dogs, total och hcp så ser vi vart det leder.. drive.google.com/folderview?id=0B-0wcOH3Jw2fODBIbFRNck1lSmc&usp=sharing
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5), forbannat (+5)
GorillaPimpin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td