Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-25, 16:13   #1
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Stor fördel att spela på underdogs tidigt?


Alla de spel som jag har lagt för idag, var utstick som jag noterade och spelade igår. Idag kollade jag in oddset på oddsportal och noterade att samtliga odds på underdogs hade sjunkit, ofta ganska kraftigt dessutom.

Då tänkte jag att det kanske är så det brukar se ut, att oddsen allt som oftast börjar mer mot extremerna och sedan "normaliseras"?

Det här är kanske inget för tänkarhörnan, ni kanske tycker att det kommer med betting-modersmjölken, men jag har riktigt reflekterat över saken förr.

Så... är det generellt sett stor fördel att söka spelobjekt så tidigt som möjligt?
Jag förstår förstås att det så klart är bra att kunna ta aktuella faktorer i beaktande, men om man bara ser till oddförändringar... äh, jag vet inte vad jag menar längre. Det blev för snurrigt. Hoppas NI förstår...

Brukar odds generellt sett krypa närmare ett jämläge (om ni förstår vad jag menar)?

EDIT: Nu blev inte frågeställningen exakt likadan som rubriken, men ni kan ju svara på båda...

EDIT 2: Det här kan ta priset som det snurrigaste inlägg jag någonsin skrivit på ett forum.

Senast redigerad av Rehn108 den 2014-07-25 klockan 16:22.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 16:40   #2
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Är det inte tvärtom att majoriteten av alla spelare lirar favoriten och det höjer oddset på underdogen.
Kolla på t.ex. Hammarby - Assyriskas odds nu i nästa superettanmatch och jämför det nån timme innan start. Förutsatt att inget ovanligt händer kan jag garantera att oddset sjunkit på Hammarby och stigit på Assyriska.

Har du något exempel på vilka matcher du spelade så kanske man kan hitta någon faktor till just oddsdroppet?
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 16:56   #3
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Absolut, jag ska plocka fram alla exemplen när jag satt mig lite lägligare vid en dator. Dock kom jag på en sak till:

ALLA spelen var ju på utstick. Kanske är det mest bara bolaget i fråga som har sänkt sitt odds kraftigt till ett som mer överensstämmer med övriga bolags. Vad vet jag.

Men jag återkommer om en liten, liten stund!
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 17:12   #4
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6013
Standard

Spelbolagen vill ha pengarna jämnt fördelat på båda sidorna. Så kommer det in mycket pengar på lag a så höjd oddset på lag B för att få mer pengar på den sidan. Så man kan väl säga att om ditt spel sjunker så sitter du generellt på rätt sida.

Angående utstick så finns det ju inget bolag som vill ha ett högre odds än nödvändigt och då är det oftast startoddset som blir fel och sedan korrigerar man det jämnt emot andra bolag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 18:21   #5
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Okej, här är alla de matcher jag hade i åtanke. Som ni ser har jag skrivit efter mitt odds hur mycket högre eller lägre det är i jämförelse med det nuvarande maxoddset och det nuvarande genomsnittliga oddset:

Greuther Furth - Getafe
Mitt odds: 3.00 (+0.85/+0.99)
Odds just nu: Max 2.15, Snitt 2.01

Austria U19 - Portugal U19
Mitt odds: 6.00 (+0.10/+1.28)
Odds strax innan matchstart: Max 5.90, Snitt 4.72
Okej, den här blir inte så extrem eftersom oddset tycks ha stigit ordentligt igen hos ETT bolag.

Jazz - JJK
Mitt odds: 2.10 (+0.20/+0.27)
Odds strax innan matchstart: Max 1.90, Snitt 1.83
Det där var dock ett spel på favoriten, den kom med av bara farten.

Bohemians - Cork City
Mitt odds: 3.80 (+0.27/+0.48)
Odds just nu: Max 3.53, Snitt 3.32

Siauliai - Kruoja
Mitt odds: 4.50 (-0.50/-0.11)
Odds just nu: Max 5.00, Snitt 4.61
Här har jag visst hamnat på fel sida. Den var dock runt 3.90 tidigare idag men sköt i höjden runt 14:40.

Shelbourne - Finn Harps
Mitt odds: 4.33 (+0.33/+0.74)
Odds just nu: Max 4.00, Snitt 3.59

----------

Som sagt var ju mina spel enbart utstickare, så i de fall där det inte är så stora skillnader kan det ju bara bero på att det enskilda bolaget sänkt sig till övrigas nivåer. Som Seebbo skriver.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 20:16   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Absolut, jag ska plocka fram alla exemplen när jag satt mig lite lägligare vid en dator. Dock kom jag på en sak till:

ALLA spelen var ju på utstick. Kanske är det mest bara bolaget i fråga som har sänkt sitt odds kraftigt till ett som mer överensstämmer med övriga bolags. Vad vet jag.

Men jag återkommer om en liten, liten stund!
Ja gäller det utstick så ska dom spelas så fort som möjligt.

Men det gäller alla utstick oavsett odds så inget nytt under solen direkt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td