Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-12, 19:02   #1
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

pinnacle öppningslinor


Finns det någon möjlighet att på endera eller andra sättet få någon form av notification när pinnacle släpper odds på specifika ligor eller sporter.

Antar att det går genom egenkonstruerat API?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 20:07   #2
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Pinnacle har ju egen API, så om man är programmeringskunnig går det ju att skriva ett skript som meddelar när nya linor är släppta ja.

Har själv använt Pinnacles API, men sitter just nu och knackar ett pythonskript för att parsa oddsportals linor istället, för att komma åt fler bookies än Pinnacle.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+10)

Senast redigerad av zorba den 2015-01-12 klockan 20:10.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 21:59   #3
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ok, tack för svaret. Vill helst ha direkt från pinnen då oddsportal är på tok för långsamma, kan ha gått både en och två och tre points på mindre basketligor innan linorna från pinnacle har kommit in på oddsportal.

Hur komplicerat är det å knåpa ihop ett sådant script? Antar att det är relativt basic för någon med programeringskunskaper? Är totalt oskillad själv så får nog betala någon för å svänga ihop det.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 23:24   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ok, tack för svaret. Vill helst ha direkt från pinnen då oddsportal är på tok för långsamma, kan ha gått både en och två och tre points på mindre basketligor innan linorna från pinnacle har kommit in på oddsportal.

Hur komplicerat är det å knåpa ihop ett sådant script? Antar att det är relativt basic för någon med programeringskunskaper? Är totalt oskillad själv så får nog betala någon för å svänga ihop det.
Beroende på vad du egentligen vill att det ska göra så är det mer eller mindre enkelt. Jag har nu på 10-15 minuter fixat så att vi bara hämtar NBA och de matcher som är uppdaterade sen senast, dock fås allt i ett XML-dokument så det skulle väl vara smart att fixa det lite vackrare utseendemässigt och då även fixa så att man får någon notifikation när det händer något nytt.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+10)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 09:00   #5
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det får i stort sett se ut hur fan som helst, är bara intresserad av själva funktionen.

Jag vill att scriptet ska göra följande. Fånga upp pinnens XML-feed instantly, man får väl ligga på 5 sekunders refresh om man efterfrågar specifika ligor?

När ligor blir tillagda och öppna för å spela på vill jag att en notification skickas till min mail, instantly med följande info.

Exempel
New odds released:
Sport:Basketball
League: Argentina - Liga nacional.

Thats it.

Behöver få tillagda ett 10-tal basketligor som alltid brukar komma upp sent och som det nu är ett rent helvete å behöva hålla koll på manuellt.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 10:25   #6
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Låtee ganska enkelt att genomföra, tyvärr är jag upptagen med ett eget projekt för tillfället annars hade jag kunnat hjälpa dig.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 20:36   #7
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Det får i stort sett se ut hur fan som helst, är bara intresserad av själva funktionen.

Jag vill att scriptet ska göra följande. Fånga upp pinnens XML-feed instantly, man får väl ligga på 5 sekunders refresh om man efterfrågar specifika ligor?

När ligor blir tillagda och öppna för å spela på vill jag att en notification skickas till min mail, instantly med följande info.

Exempel
New odds released:
Sport:Basketball
League: Argentina - Liga nacional.

Thats it.

Behöver få tillagda ett 10-tal basketligor som alltid brukar komma upp sent och som det nu är ett rent helvete å behöva hålla koll på manuellt.
Jag vet inte om du har fått löst det här men jag har gjort en liknande grej på andra sporter och borde nog kunna fixa iordning detta åt dig ifall det är intressant fortfarande.

Vad som krävs är antingen att du har igång din dator ständigt eller att du startar upp programmet varje gång du drar igång datorn (fördel om datorn alltid står igång med programmet igång), alternativt att du pröjsar min elräkning för datorn så kan programmet ligga igång här istället.

Vad det gör just nu är helt enkelt att det skickar ett mail med:

New odds on *SPORT*

så lite mer krävs för att få in liga och så men absolut inget svårt skulle jag tro!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td