Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-30, 21:52   #1
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 29
Sharp$: 312
Standard

Hur gömmer ni er IP-adress?


Som rubriken lyder: hur gömmer ni er IP-adress för att kunna bonustrejda i en väns eller familjemedlems namn? Min tanke är att användandet av en VPN så som t.ex. "Hola!" borde lösa problemet? Vad har ni lite mer datorkunniga för tips? Vad har fungerat för er?

Att använda incognito-mode i Chrome känns även smart för att undvika att cookies ligger lagrade.

Tacksam för alla svar!

Senast redigerad av falconlordxxx den 2015-07-30 klockan 21:55.
falconlordxxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 21:59   #2
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Om du inte använder mobilen för att betta i så lägg spelen via den alternativt dela ut wifi via mobilen. Köp annars ett 3/4G modem och surfa via den..

Hur ställer sig spelbolagen med vpn, är ju flera som då kan spela på samma ip om man har otur.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 22:21   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 29
Sharp$: 312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av theskab Visa inlägg
Om du inte använder mobilen för att betta i så lägg spelen via den alternativt dela ut wifi via mobilen. Köp annars ett 3/4G modem och surfa via den..

Hur ställer sig spelbolagen med vpn, är ju flera som då kan spela på samma ip om man har otur.
Tack för tipset, Theskab! Blir till att ansluta till min iPhones personal hotspot.

Den tanken slog mig också gällande VPN, men jag är samtidigt alldeles för okunnig för att uttala mig...
falconlordxxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 06:36   #4
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av falconlordxxx Visa inlägg
Som rubriken lyder: hur gömmer ni er IP-adress för att kunna bonustrejda i en väns eller familjemedlems namn? Min tanke är att användandet av en VPN så som t.ex. "Hola!" borde lösa problemet? Vad har ni lite mer datorkunniga för tips? Vad har fungerat för er?

Att använda incognito-mode i Chrome känns även smart för att undvika att cookies ligger lagrade.

Tacksam för alla svar!
läs det här:
http://www.idg.se/2.1085/1.628873/po...-ddos-attacker
cochise är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-01, 12:01   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Har faktiskt använt samma IP till mitt konto och familjemedlemmars. Men annars är det internetdelning via smartphone som gäller.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 21:21   #6
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 29
Sharp$: 312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har faktiskt använt samma IP till mitt konto och familjemedlemmars. Men annars är det internetdelning via smartphone som gäller.
Olika sidor verkar ha olika bra koll på IP-adresser och andra uppgifter. Unibet gav mig t.ex. inte en välkomstbonus när jag registrerade mig varpå jag kontaktade deras kundtjänst. Svaret blev att jag inte tilldelats välkomstbonus pga. att deras system upptäckt att en annan användare använt samma IP-adress (undra vem )

Som tur var var de villiga att koppla på välkomstbonusen manuellt även om de nekade mig 800 kr för att jag värvat en "vän".

Ladbrokes bad mig t.ex. skicka in en mobilräkning för att styrka min adress medan andra sidor inte ifrågasatt min påhittade adress.

Så om man planerar att bonustrejda på ett tiotal sidor så kommer man garanterat att stöta på patrull om man inte är försiktig och vet vad man gör. Det är bara en tidsfråga om när och om hur mycket det kommer att kosta en.
falconlordxxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 21:46   #7
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Står ju i alla villkor att familjemedlemmar går bort.
Men ni menar alltså att det går att regga i deras namn och hämta bonusar?
Min far har samma efternamn som mig men min mor har det inte.

Naaj detta luktar stora problem långa vägar.

Jag skulle gett samma råd som alla de erkända bonusbettare jag läst har gett. Bli inte för girig för då förlorar du hela stycket.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 21:52   #8
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av falconlordxxx Visa inlägg
Olika sidor verkar ha olika bra koll på IP-adresser och andra uppgifter. Unibet gav mig t.ex. inte en välkomstbonus när jag registrerade mig varpå jag kontaktade deras kundtjänst. Svaret blev att jag inte tilldelats välkomstbonus pga. att deras system upptäckt att en annan användare använt samma IP-adress (undra vem )

Som tur var var de villiga att koppla på välkomstbonusen manuellt även om de nekade mig 800 kr för att jag värvat en "vän".

Ladbrokes bad mig t.ex. skicka in en mobilräkning för att styrka min adress medan andra sidor inte ifrågasatt min påhittade adress.

Så om man planerar att bonustrejda på ett tiotal sidor så kommer man garanterat att stöta på patrull om man inte är försiktig och vet vad man gör. Det är bara en tidsfråga om när och om hur mycket det kommer att kosta en.

mm precis. För alla som inte lusläst företagens avtal så kan jag försäkra er om att de har rätt att göra vad de vill med er eller iaf era insatta pengar om det blir tal om sådana trevligheter som utnyttjande av deras bonusar.

Och även om man lyckas regga sig på gandalfvägen 452 38829 Mordor så kan du ju få in ett par vinster och helt plötsligt sitter du med en ansenlig mängd dollar hos bookien och hur ska du då ta ut dessa? Hur ska du styrka att du är bosatt på Gandalfvägen?
Och vad gör du om de plötsligt drar alla pengarna då de ser att du har samma efternamn som din far?

Själv är jag ännu inte välkomnad av alla så jag har mycket skoj kvar och sen så kommer det ständigt ut erbjudande, om man inte är för jävla lat och inte orkar kolla runt lite.
Men om ni säger att det är fritt fram att lura till sig hur mycket som helst utan patrull så är jag såklart väldigt intresserad av era erfarenheter.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 21:53   #9
 
joback1s avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Sharp$: 133
Standard

Lånar tråden lite om det är ok =)
Det är så att jag villa komma ut videoinnehållet från Skysports hemsida, och jag är lite noob när det kommer till Proxyanvänding och sånt, det är denna bl.a. denna sida jag vill komma åt:
http://www.skysports.com/watch/video...s/championship

"Innehållet ej tillgängligt. Videoklippet har inte auktoriserats för ditt land (SE)."

Jag har testat med två olika UK proxys, och med båda proxy-sidorna fungerar det inte ens att trycka på 'Play' knappen, som att hemsidan inte förstår att det är en Play-knapp där. Har någon något tips om hur jag kan kolla på dessa videoklipp?

Tack på förhand
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 22:02   #10
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joback1 Visa inlägg
Lånar tråden lite om det är ok =)
Det är så att jag villa komma ut videoinnehållet från Skysports hemsida, och jag är lite noob när det kommer till Proxyanvänding och sånt, det är denna bl.a. denna sida jag vill komma åt:
http://www.skysports.com/watch/video...s/championship

"Innehållet ej tillgängligt. Videoklippet har inte auktoriserats för ditt land (SE)."

Jag har testat med två olika UK proxys, och med båda proxy-sidorna fungerar det inte ens att trycka på 'Play' knappen, som att hemsidan inte förstår att det är en Play-knapp där. Har någon något tips om hur jag kan kolla på dessa videoklipp?

Tack på förhand
Jag sitter här med Firefox och om jag kör tillägget anonyomoX med Amerika som inställning kan jag kolla på flera stycken.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 22:04   #11
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Jag sitter här med Firefox och om jag kör tillägget anonyomoX kan jag kolla på flera stycken.
Men vissa startar inte fast man kör engelsk ip.
Tor fungerar ju också.

Senast redigerad av matchingbetisover den 2015-08-03 klockan 22:07.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 22:06   #12
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joback1 Visa inlägg
Lånar tråden lite om det är ok =)
Det är så att jag villa komma ut videoinnehållet från Skysports hemsida, och jag är lite noob när det kommer till Proxyanvänding och sånt, det är denna bl.a. denna sida jag vill komma åt:
http://www.skysports.com/watch/video...s/championship

"Innehållet ej tillgängligt. Videoklippet har inte auktoriserats för ditt land (SE)."

Jag har testat med två olika UK proxys, och med båda proxy-sidorna fungerar det inte ens att trycka på 'Play' knappen, som att hemsidan inte förstår att det är en Play-knapp där. Har någon något tips om hur jag kan kolla på dessa videoklipp?

Tack på förhand
Jag kan kan rekommendera att använda vpn tunneln goldenfrog. Googla vpn och goldenfrog.
Man får testa gratis i tre dagar.
Funkade på Betfair för att komma åt deras live-sändningar.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td