Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-14, 14:04   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 15
Sharp$: 1053
Standard

Uttag/insättning med Neteller/Skrill/Mastercard


Jag försöker minimera mina utgifter och funderar vad för och nackdelar är med de olika sättet.

Jag har konto hos Matchbook och de hanterar Inte SEK så kontot är i EURO.
När jag sätter in med Mastercard så tar de 1.5% i växlingskurs, även 1.5% vid uttag tar de.

Vad skulle kostnaderna vara för Neteller eller skrill?
Är det någon idé att skapa Neteller-/Skrill-konto i EURO? Kan man på något sätt komma undan växlingskursen? Även om jag har Euro på t.ex. Neteller så kommer det att växlas när jag sätter in på min svenska bank? Eller har Neteller eller Skrill fasta kostnader?

Vad är fördelarna och nackdelarna med de olika metoderna?

Tacksam för svar!
griffith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 03:44   #2
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av griffith Visa inlägg
Jag försöker minimera mina utgifter och funderar vad för och nackdelar är med de olika sättet.

Jag har konto hos Matchbook och de hanterar Inte SEK så kontot är i EURO.
När jag sätter in med Mastercard så tar de 1.5% i växlingskurs, även 1.5% vid uttag tar de.

Vad skulle kostnaderna vara för Neteller eller skrill?
Är det någon idé att skapa Neteller-/Skrill-konto i EURO? Kan man på något sätt komma undan växlingskursen? Även om jag har Euro på t.ex. Neteller så kommer det att växlas när jag sätter in på min svenska bank? Eller har Neteller eller Skrill fasta kostnader?

Vad är fördelarna och nackdelarna med de olika metoderna?

Tacksam för svar!
Jag själv använder skrill. Fördelen med det är att det är kosnadsfritt för mig att överföra mellan Bankkonto/skrill/PinnacleSports samt uttag via automat o shopping är konstadsfritt (med skrill Mastercard)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 11:17   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 15
Sharp$: 1053
Standard

Kostar inte Euro växling på skrill?


Eftersom matchbook endast hanterar euro så måste ju någon betala växlingskurs? Är det så att om mitt neteller-konto är i euro så är det gratis att få in pengarna från matchbook, men det kostar att ta ut från neteller eftersom då måste neteller växla?

Finns det något alternativ där det är gratis att växla och en fastkostnad istället?
griffith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 01:34   #4
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av griffith Visa inlägg
Eftersom matchbook endast hanterar euro så måste ju någon betala växlingskurs? Är det så att om mitt neteller-konto är i euro så är det gratis att få in pengarna från matchbook, men det kostar att ta ut från neteller eftersom då måste neteller växla?

Finns det något alternativ där det är gratis att växla och en fastkostnad istället?
Stämmer. Vill du slippa växelkursen så skulle jag rekommendera att signa upp dig på Skrill i SEK och Betfair/Pinnacle i SEK.

Senast redigerad av Masho123 den 2015-08-16 klockan 01:41.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td