Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-17, 09:24   #1
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 109
Sharp$: 903

Rekarns mix
Stats: 22 - 21 - 1
ROI: 150.95%
Vinstprocent: 51.16%

Standard

Värva sig själv till egen Affiliate?


Hej!

Säg att man skulle ha en affiliate sida där man värvar sig själv, i teorin borde man då alltså få tillbaka minst 30% av sina förluster?

Nu har jag varken en Affiliate-sida eller ett spelkonto med mycket förluster, men funderar lite kring varför det inte finns en sida som går ut på att man ger tillbaka sina kunder exempelvis 15% av deras totala förluster. Man splittar alltså provisionen med sina kunder.

Nu kanske det är så att spelbolagen inte är öppna för en sådan möjlighet/dom lämnar inte ut uppgifter om vilken kund som specifikt förlorat och hur mycket, men bara en tanke jag hade så här på förmiddagen
Rekarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-17, 10:26   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Därför att affiliatebolagen summerar alla vinster/förluster som dina värvade medlemmar gör och om negativ får du 30% utav den sammanlagda summan.

Dvs 10 kunder vinner 1000 var. 10 kunder förlorar 2000 var. = bolaget går plus 10000 kr = du får 3000kr av dessa (30%)

Sedan ska du dela ut 30% till dina 10 kunder som förlorat 2000 var dvs 10*600 kr = -6000 kr som ska ut från din ficka.

Din idé skulle endast fungera om du fick 30% per enskild kund, men så snälla är dom inte.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-17, 10:28   #3
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 99
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rekarn Visa inlägg
Hej!

Säg att man skulle ha en affiliate sida där man värvar sig själv, i teorin borde man då alltså få tillbaka minst 30% av sina förluster?

Nu har jag varken en Affiliate-sida eller ett spelkonto med mycket förluster, men funderar lite kring varför det inte finns en sida som går ut på att man ger tillbaka sina kunder exempelvis 15% av deras totala förluster. Man splittar alltså provisionen med sina kunder.

Nu kanske det är så att spelbolagen inte är öppna för en sådan möjlighet/dom lämnar inte ut uppgifter om vilken kund som specifikt förlorat och hur mycket, men bara en tanke jag hade så här på förmiddagen
Förr var det ganska vanligt att man hade nån kompis som "affilate-pappa".

Detta innebar ju att man fick tillbaka 25-30 % av förlusterna om man hade haft en dålig månad.

Nuförtiden är det lite värre , spelbolagen har bättre koll och är det inte en aktiv affilate som drar in nya kunder varje månad så stängs oftast affilate-kontot ner.

På Racebets har jag en aktiv fungerande affilate, gjorde en liten förlust under förra månaden och fick igen 25 % av dom pengarna för nån vecka sen.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td