Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-29, 18:58   #1
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sports trading en stor fet scam. Eller


Engelskt skrivbord har sorry.
Men skulle verkligen uppskattat era asikter om detta amnet.

Har senaste 2 veckorna kollat runt lite, alla vet val va dett surebet ar for nagot. Tanken bakom sports trading ar att man stannar pa exchangen och skapar surebets dar. Man lagger lagt och backar hogre. Eller tvartom.

Har kollat runt pa forum och videosar och i borjan hade jag flax, men sen gick det nedat.

Det som ar mest intressant av allt ar att man mest hittar historier om hur bra det ar man aldrig exakt vad de gor. Alla andra omraden jag vet berattar man garna vad man gor sedan ar det upp till den andra att folja, vilket oftast inte gar men man berattar iaf vad man gor for nagot. Detta forklaras med att personen inte vill ge bort sin edge. A andra sidan sager samma personer att det ar svaaart att bi bra pa det sa hur i helvetet kan da enkla forklaringar ta bort den edgen.

Ett annat problem ar att det alltid ar pa nagot forum dar en person saljer att program eller bok som det diskuteras och alla blir sura sa fort jag ifragasatter vad fan de egentligen pysslar med..

En sportstrader gissar pa om priset kommer ga ned eller upp. Gambling alltsa
Men nu borjar alla sportstraders att vrala av ilska, for de gor de inte alls, de kollar hur marknaden beter sig och gor informerade val. Har koll pa sina grafer i dyra program och beter sig darefter. Saken ar att grafen kan bete sig precis hur fan som helst.

Jag finner all kring sportstrading extremt shady och rent av scammigt.

Nu vander jag mig till er da ni ar valdigt insatta och inte saljer nagot.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 19:26   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Trist att du har den uppfattningen, skulle gärna gjort affärer med dig på börsen.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 19:27   #3
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

För att sammanfatta det lite kortfattat:
Du kollar alltså runt på forum och ser några videoklipp, vinner lite till en början och sen när det börjar gå dåligt så misstänker du att allt är en enda stor scam?

Om inte, hade du verkligen förväntat dig att som nybörjare direkt slå marknaden och göra det med tillräcklig marginal för att dessutom väga upp för kommissionen?

Men nej, det är ingen scam om du nu på allvar trodde det.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 19:34   #4
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack for svaren! Jag uppskattar det verkligen!
Da jag som sagt kanner mig sjukt vilse

Just nu kanner jag mig valdigt vilsen. Som sagt till en borjan gick det bra och da var det saklart jattekul. Men nu gar det inte bra langre. Forlorar pa allt jag satter for fan.
Satter 1dollar. Men det ar aldrig kul forlora!!

Nej jag tror inte att det ar en scam forst nu utan jag gick in i det med nyfikna ogon och det var kul att vinna men just da tankte jag mest att nagra ganger ar ingenting sa lat se vad som hander.

Anledningen att jag tycker det ar scammigt ar att ALLA dar ute saljer nagot nar de ger sina tips pa hur man blir rik och lycklig. En annan sak ar att det ar sa sjukt mycket salestalk dar ute, med lite substans bakom.
Det dar med borsen ar extremt intressant att ud tar upp for faktum ar att finansmarknanden ocksa ar en stor fet "scam". Nu tar jag i for att ni ska forsta bli inte arga pa mig.

Men nobelpristagare och andra borjar hoja sina roster och de sager faktiskt att handla pa borsen inte ar et tpiss mer an att gambla.

Googla Eugene Fama om ni inte har koll pa vad han sager.

Jag hoppas verkligen att ni inte borjar raga nu for att jag ifragasatter lite, mest nyfiken.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2015-09-29 klockan 19:48.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 20:05   #5
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Anledningen att jag tycker det ar scammigt ar att ALLA dar ute saljer nagot nar de ger sina tips pa hur man blir rik och lycklig. En annan sak ar att det ar sa sjukt mycket salestalk dar ute, med lite substans bakom.
Om det var den delen du syftade på när det gäller scam så ger jag dig rätt. Utlovas det guld och gröna skogar med hjälp av nån strategi för 49 pund borde varningsklockorna ringa.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 20:12   #6
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Om det var den delen du syftade på när det gäller scam så ger jag dig rätt. Utlovas det guld och gröna skogar med hjälp av nån strategi för 49 pund borde varningsklockorna ringa.
Alltsa ja! Forsaljare som ofta talar om hur fantastiskt det ar, och hur det forandrade deras liv.

Om det inte var for matched betting skulle jag avfardat sports trading direkt, men efter att ha sokt lange pa natet sa hittade jag matched och det fungerar ju men som sagt sports trading.

Jag vet allt det tekniska, har ju sysslat med surebets och matched men teorin bakom sports da for }}}.
Ett pris gar upp eller ner och detta profiterar man pa, visst det ar surebets pa en exchange.
MEN alla dessa tomtar som sitter och kollar pa grafer och sager att priset har gatt ner SA darfor gar det ner annu mer
ELler priset har gatt ner alltsa kommer priset ga upp.

Sports trading ar helt skiljt fran betting, detta ar radande asikt, vilket innebar att man INTE maste veta nagot om formen o.s.v. pa hasten, fotbollen eller vad det nu ma vara. Haster har jag fokuserat pa.

Till syvende och sist ar det ett javla gissande man pyssla med eller
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 19:50   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1434
Standard

Självklart går det att vara lönsam med trading.
Som vanligt är det långsiktighet kombinerat med disciplin som gäller.
För några år sedan hade jag turen att få 13 rätt på tipset och med nyfunna rikedomar bestämde jag mig för att dammsuga marknaden på "lönsamma"
tradingssystem och jag hade då också kapital att prova dessa "guldgruvor"
Resultatet blev av de 50 tal system som jag provade i skarpt läge summa 0 system var lönsamma. Men!!!! med denna kunskap kunde man fundera ytterligare ett varv och hitta lönsamma varianter på systemen med en egen personlig touch och det var nyckeln till att jag idag går ett blygsamt plus på
tradingen.
Det är dock en föränderlig värld och det som var lönsamt förra året inte nödvändigtvis är det i år.
Du kan inte heller räkna med att ngn som går plus på sport trading kommer att dela med sig av kunskapen utan då gör man som alla systemsäljare dvs
man säljer systemet när marknaden har hunnit ikapp och gjort systemet olönsamt.
Det är skillnaden mot börsen där man via forum etc kan hitta lönsamma strategier.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+101)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 22:28   #8
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
...
...
Det är skillnaden mot börsen där man via forum etc kan hitta lönsamma strategier.
Med all respekt (inte i sak), är det något du har belägg för eller rent svammel?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 06:18   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1434
Standard

Absolut det är bara att jämföra div aktie/derivatforum med sportstradingforum.
Finns en helt annan attityd på derivatforum främst för att det är en så
oändligt mkt större marknad och du förstör inte på samma sätt på derivatmarknaden om du avslöjar dina strategier som du gör på sportmarknaden.
Jag minns själv hur jag lärde mig div lönsamma optionsstrategier via en sida
som hette derivatinfo.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 11:51   #10
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Absolut det är bara att jämföra div aktie/derivatforum med sportstradingforum.
Finns en helt annan attityd på derivatforum främst för att det är en så
oändligt mkt större marknad och du förstör inte på samma sätt på derivatmarknaden om du avslöjar dina strategier som du gör på sportmarknaden.
Jag minns själv hur jag lärde mig div lönsamma optionsstrategier via en sida
som hette derivatinfo.
Ok nu när du säger det, tex att räkna med svarta svanar i modellen man använder.
Men det mest lönsamma och förmodligen nödvändiga oavsett marknad är väl inside information.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-10-01 klockan 11:55.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 14:28   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1434
Standard

Nja nu vet jag inte om det finns ngn modell som tar med svarta svanar eftersom själva definitionen är att det är en händelse som är så osannolik att man inte ska ta med den i beräkningen. Fråga Nick Lesson som sänkte Barings bank. Han satsade allt och lite till på terminer på Tokyobörsen (uppgång) och en svart svan dök upp på morgonen i form av en jordbävning och börsen dök med 7 % sedan var den 200 åriga bankens saga all.
Insideinfo är både svår och olaglig att erhålla så jag håller mig till de strategier
som jag har lärt mig igenom åren.
Börja med "let the trend bee your friend" och sedan bygga vidare.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 15:06   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Nja nu vet jag inte om det finns ngn modell som tar med svarta svanar eftersom själva definitionen är att det är en händelse som är så osannolik att man inte ska ta med den i beräkningen. Fråga Nick Lesson som sänkte Barings bank. Han satsade allt och lite till på terminer på Tokyobörsen (uppgång) och en svart svan dök upp på morgonen i form av en jordbävning och börsen dök med 7 % sedan var den 200 åriga bankens saga all.
Insideinfo är både svår och olaglig att erhålla så jag håller mig till de strategier
som jag har lärt mig igenom åren.
Börja med "let the trend bee your friend" och sedan bygga vidare.
Vem bryr sig om lagar, inte konkurrenterna iaf, börsen är sjukt korrupt. Precis som i vanlig betting gillar många att tro att de kan något om området.

Bokstavligt talat går det inte räkna med de kolsvarta svanarna men likväl är det på amatörernas okunskap vissa gör stora pengar.

Saker som enkla investerare inte har med i beräkningarna, men som de som sätter ihop paketen har full koll på.

Lägg därtill att många uppgångar inte är någon överraskning och då menar du ändå att man ska ge sig in i den leken?

Nej tack.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 15:16   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1434
Standard

Suck du verkar bitter, det är nog bäst att du håller dig till lönearbete.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 00:54   #14
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Vem bryr sig om lagar, inte konkurrenterna iaf, börsen är sjukt korrupt. Precis som i vanlig betting gillar många att tro att de kan något om området.

Bokstavligt talat går det inte räkna med de kolsvarta svanarna men likväl är det på amatörernas okunskap vissa gör stora pengar.

Saker som enkla investerare inte har med i beräkningarna, men som de som sätter ihop paketen har full koll på.

Lägg därtill att många uppgångar inte är någon överraskning och då menar du ändå att man ska ge sig in i den leken?

Nej tack.
Missade att tråden hade liv.

Du har så rätt och kunde inte sagt det bättre själv.
När man köper en aktie så säger man att man vet något som säljaren inte visste. Men vad fan är det man vet när man sitter och läser aftonbladet. Och "experten" kanske vet något men marknaden består av så sjukt många faktorer. Du är helt enkelt inte ensam där ute och tänkandet är inte unikt.
Nej det är gambling är vad det är och Eugene Fama slår även hål på de mest pompösa experterna och motbevisar dem med data.

Du har inte information som ger dig edge mot hela världen om du sitter och köper aktier bakom skärmen med aftonbladet uppe.


Det finns helt enkelt inte en edge.

Däremot är det mänskliga psyket så att alla vill tro att de vet/har turen på sin sida, alla överskattar sin egen förmåga.
Att det fortsätter år ut och år in är mest ett bevis på att hoppet är det sista som överger människan.
Erkänna detta betyder att möjliga miljoner i framtiden försvinner.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)

Senast redigerad av matchingbetisover den 2015-10-04 klockan 01:02.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 12:09   #15
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Suck du verkar bitter, det är nog bäst att du håller dig till lönearbete.
Bitter?

För att jag saknar skygglapparna som du uppenbarligen bär?

Herregud.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td