Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-06, 16:03   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 21
Question

Bygga rulle?


God eftermiddag!

Har ett tag nu håll på att småspela och försökt bygga upp en rulle, provat olika metoder och insatser osv. Men tycks inte lyckas klättra uppåt =/

Säg att jag äger ca 100-200kr på spelkontot (förväntar mig inte att själva bygget ska gå i rasande fart eller att rullen blir allt för stor).

Vad har ni för erfarenheter av att bygga upp en liten rulle?

-Vilken är den metod som funkat bäst för er?
-Hur ska man fördela insatsen?
-Hur många spel om dagen?
-Singlar/dubblar/tripplar?
-Vilka sporter är mest lönsamma att spela på?

Jag har provat på att spela singlar med insatsen 20kr 2 spel om dagen, vilket har resulterat i antingen ~20-30kr+ eller 40kr-. INTE bra!

Jag har även provat att spela på dubblar/tripplar ~3odds, 2 spel om dagen med samma insats 20kr, på så sätt om jag vinner ett av spelen så går jag fortfarande +,
och såklart om jag vinner båda så går jag ~400% vinst. Förlorar jag så blir det såklart 40kr-.

Den senare har för MIG visat sig vara den effektivaste metoden, men den är ALLDELES för osäker för att den ska vara lönsam.
Som alla andra har man såklart dåliga och bra dagar, men tycks nu i slutspels-tider vara majoriteten dåliga(spelar mest på utländsk fotboll).

Jag är fast, ska jag fortsätta spela dubblar/tripplar och be för mina spel eller har ni någon smartare metod?
Ska jag göra en större insättning för att ha lite mer att spela med samt kanske öka insatserna?

Jag har planerat att försöka mig på att försöka tjäna lite på spelbolagens bonusar, men det måste jag läsa mer om först och känna mig säkrare på.

ALLA tips och egna tankar är välkomna!
jCedborger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 16:15   #2
 
pr0llans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 345
Sharp$: 342
Standard

Det som är mest vinstgivande i längden är ju helt klart singlar. Rygga duktiga snubbar som kan sin sak.
Men att bygga rulle med 100-200kr skulle jag aldrig ens orka försöka mig på, har jag alldeles för dåligt tålamod för, men har du tålamod så är de väl bara o köra på!

Lycka till.
pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 16:20   #3
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pr0llan Visa inlägg
Det som är mest vinstgivande i längden är ju helt klart singlar. Rygga duktiga snubbar som kan sin sak.
Men att bygga rulle med 100-200kr skulle jag aldrig ens orka försöka mig på, har jag alldeles för dåligt tålamod för, men har du tålamod så är de väl bara o köra på!

Lycka till.
Ja singlar är ju helt klart vad jag siktar på och har planerat att lira.

Men det känns meningslöst att spela singlar med så låga insatser, om man inte är arbetslös och har tid och tålamod till övers.
jCedborger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 16:44   #4
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För det första, oavsett hur mycket du har som startpengar så är det två saker som är viktigast - TÅLAMOD OCH DICIPLIN!

det är inte meningslöst att spela singlar med så små insatser, ska du bygga rulle måste du börja någonstans.

Och det finns INGEN genväg till att bygga upp en stor rulle!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 16:53   #5
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag skulle aldrig orka bygga rulle på 100sek.
Det känns som det är omöjligt att ha god MM och disciplin med så små summor.
Du ska inte satsa mer än 2% per spel, och hur kul är det att lägga ner tid på betting och satsa 2 kronor per spel.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 16:54   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
För det första, oavsett hur mycket du har som startpengar så är det två saker som är viktigast - TÅLAMOD OCH DICIPLIN!

det är inte meningslöst att spela singlar med så små insatser, ska du bygga rulle måste du börja någonstans.

Och det finns INGEN genväg till att bygga upp en stor rulle!


Du har ju en poäng. Men det är MYCKET tid och MYCKET tålamod man får offra ;P
en ide är kanske att sänka insatserna på dubblarna och lägga en singel med högre insats...

alltså, 3 spel om dagen.
2 st dubblar/tripplar@~2-3, 10kr.
Samt en singel @~1.8, 20kr.

ska testa den också och se hur det går ;P experimenterar för fullt

Citat:
Jag skulle aldrig orka bygga rulle på 100sek.
Det känns som det är omöjligt att ha god MM och disciplin med så små summor.
Du ska inte satsa mer än 2% per spel, och hur kul är det att lägga ner tid på betting och satsa 2 kronor per spel.
Precis så jag känner, men jag vill se om det går =) dessutom så följer jag ju inte 2% regeln med "rullen" jag har nu :P

Jag har tidigare lyckats gå ifrån 100-> ca 1500 på en vecka. ungefär vad jag satsar på nu, men med lite andra metoder.
jCedborger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 16:59   #7
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Samtidigt kan det ju vara värt att inte låsa sig till X antal spel per dag. Det viktigaste är ju trots allt att spela där man hittar ett värde, och det antalet varierar friskt - åtminsone för mig - vissa dagar 10 spel, vissa dagar 0
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 17:01   #8
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Dessutom skulle jag nog tipsa dig om att försöka kasta in åtminstone en tusenlapp som startkassa. Det gör det hela mycket mer intressant. Att bygga upp från 100kr låter som sagt segt :/
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 17:03   #9
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska du köra en taktik, gör det då under en LÄNGRE tid, inte byta taktik fram och tillbaka....man har uppgångar och nedgångar, vilken taktik man än väljer, är bara i längden som man kan se om det är en vinnande taktik eller ej man valt!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 22:00   #10
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Säger som dom flesta andra kör singlar och inget annat men försök hålla dig till allt över 1.80 i odds...helst över 2.00 så går du på vinst fastän du förlorar ett av spelen. Dock säger jag inte att du ska tokspela på vad skit som helst som ligger över 2 utan vara väldigt selektiv.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 22:09   #11
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Säger som dom flesta andra kör singlar och inget annat men försök hålla dig till allt över 1.80 i odds...helst över 2.00 så går du på vinst fastän du förlorar ett av spelen. Dock säger jag inte att du ska tokspela på vad skit som helst som ligger över 2 utan vara väldigt selektiv.
Oavsett om ett spel står i 1.40 eller 2.20 bör man spela det om (man anser att) det finns värde i det. Så njae.
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 22:34   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 139
Standard

Singlar, räkna med lång tid, tro inte att något odds är säkert! Min favorit var oddset 1.09 på ett spanskt lag som givetvis spelade oavgjort.. Snacka om svidande förlust då jag hade satsat rubbet på detta.. sedan dess är mitt konto ur balans Jag har satsat kanske 800kr sen min start i februari i år, jag lär mig och räknar inte med att gå plus för än om några månader
Simson89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 23:25   #13
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1. Räkna aldrig med att du ska gå med vinst
2. Lägg ALDRIG mer än 5% av din rulle på ett spel
3. Lägg BARA på spel där du ser ett värde i oddset, alltså att oddset är "felsatt" enligt dig
4. Tålamod, tålamod och åter tålamod!

Där har du några "enkla" regler att följa....

Det kvittar HUR stor din rulle är, om du spelar "fel" kommer du ändå, förr eller senare att förlora ALLT!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 23:26   #14
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Jag skulle aldrig orka bygga rulle på 100sek.
Det känns som det är omöjligt att ha god MM och disciplin med så små summor.
Du ska inte satsa mer än 2% per spel, och hur kul är det att lägga ner tid på betting och satsa 2 kronor per spel.
Om ens rulle är under 10000 kr kan man gott sätta 4-5% per spel. Gular man så fyller man på rullen.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 23:37   #15
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jCedborger Visa inlägg
-Hur ska man fördela insatsen?
-Hur många spel om dagen?
-Singlar/dubblar/tripplar?
-Vilka sporter är mest lönsamma att spela på?
1. Försök hålla insatserna på en jämn nivå. Eftersom du inte har en bankrulle så skulle jag rekommendera att du sätter ett tak på hur mycket du kan tänka dig att förlora per månad. Sen sätter du 50 kr per spel och når du taket tar du spelledigt tills nästa månad. Att spela för mindre än 50 kr kommer att leda till låg motivation och då kommer du inte bli en bra spelare.

2. Eftersom din kassa inte är så stor så försök plocka de 2 bästa spelen per dag. När du har en stor kassa kan man gott lägga 10-20 spel per dag om man hittar bra odds. Jag lägger ca 150 spel i veckan.

3. Om oddset är >1,50 så spela en singel. Om du hittar två starka favoriter till odds under 1,50 (ja, de finns) så spela en dubbel. Tripplar kan du skippa.

4. Alla sporter är potentiellt lönsamma. Jag skulle framför allt rekommendera olika typer av specialspel, tex bollinnehav, antal hörnor eller antal gula kort.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td