Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-04, 17:17   #1
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12135

Sportsbetting
Stats: 141 - 113 - 1
ROI: 117.53%
Vinstprocent: 55.51%

Standard

Spelsystem och taktik, årsplan


Hej! Jag har funderat länge kring upplägg över betting under hela året, vilka sporter eller ligor som man har störst chans att vinna på,osv.

Jag skall skriva mina funderingar här så får ni kommentera.

Jag personligen har en plan att under månaderna december - maj spela enbart på NBA. Sedan under juni - oktober tänkte jag spela enbart på MLB baseball.

Tanken med att börja spela i december på NBA är att ju längre ssäsongen pågår desto trovärdigare blir också all statistik.

Samma tanke har jag också när det gäller MLB baseball. Ligan börjar i april, så statistiken blir också mera trovärdig där när den pågått nån månad.


NBA-betting:

När jag spelar NBA tänkte jag ta i beaktande följande:

- spelar samma insats på alla spel, ca 3% av bankrullen.

- lagens skador

- spelschema (utvilade eller trötta, motivation)

- statistik, pace-factor. Innebär att höga siffror betyder ett spelsätt som ger större chanser till mera poäng.

- Turnover-ratio: innebär hur väl ett lag tar hand om bollen och tappar den.


MLB-betting:

När jag spelar MLB tänkte jag ta i beaktande följande:

-samma insats på alla spel.

-analysera matchups, vilka pitchers spelar.

-pitcherns statistik: ERA och WHIP, ger en riktlinje om hur mycket poäng det kan bli i matchen.

-lagens On Base Percentage. Ger också en vink om hur stor chans det finns till mera runs och därmed mera poäng.

- hur många runs lagen gör i snitt per match.

-vädret



Allmänna strategier:

- tänker spela 1-3 matcher per dag.

- målet är att öka kontot med ca 20-25 procent i månaden.

- spela 3% av bankrullen på alla spel. Vänta tills kontot ökat eller minskat med 25-30 %. Därefter 3% av den summan på alla spel, osv.

- ta del av andras tips, analysera och lära mig nytt hela tiden.



Vad tycks?? Kommentarer tack!!!

Peace!!
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-04, 17:40   #2
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6013
Standard

Har ingen koll på varken NBA eller MLB men ger lite generella tips.

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg
Tanken med att börja spela i december på NBA är att ju längre ssäsongen pågår desto trovärdigare blir också all statistik.

Samma tanke har jag också när det gäller MLB baseball. Ligan börjar i april, så statistiken blir också mera trovärdig där när den pågått nån månad.



- tänker spela 1-3 matcher per dag.
Enligt min erfarenhet är det i början man kan göra mest pengar förutsatt att ens värderingar är rätt. Precis som du nämner så ju längre säsongen går desto mer trovärdig blir statistiken/tabellen men samtidigt blir också oddsen mer korrekta. I slutet av en säsong brukar det vara svårast att hitta värde på matcherna.

Sen att spela ett x antal matcher per dag bör du slopa. Spela på dom matcherna du anser ha värde. Sen om det är 10 spel på en dag eller 0 på en vecka spelar ingen roll.

Senast redigerad av Seebbo den 2015-12-04 klockan 22:46.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-04, 18:25   #3
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Har ingen koll på varken NBA eller MLB men ger lite generella tips.



Enligt min erfarenhet är det i början man kan göra mest pengar förutsatt att ens värderingar är rätt. Precis som du nämner så ju längre säsongen går desto mer trovärdig blir statistiken/tabellen men samtidigt blir också oddsen mer korrekta. I slutet av en säsong brukar det vara svårast att värdera matcher.

Sen att spela ett x antal matcher per dag bör du slopa. Spela på dom matcherna du anser ha värde. Sen om det är 10 spel på en dag eller 0 på en vecka spelar ingen roll.
Yes, sikta på att ha bättre värderingar än Pinnacle i början av säsongen. Bättre data senare? Ja men det har dem också. Det enda som betyder något är att kunna slå dem, och jag skulle säga att det är enklare i början efter att du har ett par matchers statistik. Naturligtvis justerar du för motstånd.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-04, 18:34   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Du har missat något som jag också missade första säsongerna på MLB, och det är spelplats (om du inte räknat in det i matchups).

Coors Field har ett snitt som är högre än generellt i ligan medans Petco Park har ett snitt som är lägre än ligan. Dock räcker inte detta utan vissa olika parker är generellt sätt bättre eller sämre för finesse-pitchers gentemot power-pitchers osv.

På basketen har jag skapat en matematisk modell som förra säsongen gav cirka 105-110% ROI men som denna säsongen hittills varit betydligt svagare med ett än så länge negativt resultat. Förväntar mig dock att det vänder i takt med att fler matcher spelas.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-05, 03:55   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg

Tanken med att börja spela i december på NBA är att ju längre ssäsongen pågår desto trovärdigare blir också all statistik.

Samma tanke har jag också när det gäller MLB baseball. Ligan börjar i april, så statistiken blir också mera trovärdig där när den pågått nån månad.


Allmänna strategier:

- tänker spela 1-3 matcher per dag.

- målet är att öka kontot med ca 20-25 procent i månaden.

- spela 3% av bankrullen på alla spel. Vänta tills kontot ökat eller minskat med 25-30 %. Därefter 3% av den summan på alla spel, osv.





Vad tycks?? Kommentarer tack!!!

Peace!!
Jag tillhör också den skara som gillar att spela i början av säsongerna innan några större statistiska underlag finns. Men det beror nog främst på att jag har en rätt bra modell för värdering i de sporter jag spelar på.

Lås som sagt inte fast dig på 1-3 matcher, utan spela där du hittar värde oavsett.

Stirra heller inte på något avkastningskrav att leva upp till. Alla har vi svings och du kommer ju med din taktik inte lägga värst många spel över året. Nu spelar jag bara US Sports från ryggar så jag funderar inte värst mycket på det jag spelar. Men en av dessar ryggar är ruskigt vass både på sin sport och matematik. Han hävdar med bestämdhet att det är väsentligt bättre att spela fler spel med lägre insats än få spel med större! Detta gäller där du har viktade lines (ex. 1,95/1,95).

Han spelar även spel med marginellt värde för att han menar att det ger utslag i längden och minskar svingsen. Hittade inte länk till en artikel han skrev om det där men metoden kallas "shower betting". 3% flat blir alldeles för mycket vid denna metod, 0,5-1% är vad han förespråkar. Jag spelar själv 1,5%/bet på allt. Allra viktigast (såklart) är att du hela tiden spelar hos den som ger mest "Juice". Skillnaden mellan 1,92/1,92 och 1,96/1,96 är ofantlig...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td