Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-28, 09:11   #1
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Gävle
Inlägg: 388
Sharp$: 1698
Standard

Bettingalgoritm


Hej,
Jag har skapat en bettingalgoritm som jag nyttjar i mitt bomben-andelsbolag där vi spelar på shl-matcher. Det går helt ok för oss, och när jag tar ut raden är algoritmen en stor del av denna process, men jag vill förfina den och skulle vara tacksam för lite nya inputs.

De som min algoritm beaktar är:
Historiska resultat
Form
Utfall mot liknande lag
Inbördes
Varians under året, dvs hur pass spretiga ett lags resultat har varit under året.

Vilka parametrar använder ni andra er av?
Vilka parametrar är överskattade/underskattade, dvs hur bör parametrarna viktas?
Ngn som har bra underlag på förväntat utfall när ett offensivt lag mötet ett defensivt lag, dvs lutar åt low-score eller high-score?
Ngn som har bra tänkt hur PP betydelse bör beaktas?
Bästa stat-sidan för SHL med ex corsi?

Många funderingar men är tacksam för alla svar jag kan få!
Mcqueen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 12:27   #2
 
yooodas avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 10
Sharp$: 742
Standard

Spännande, jag har själv ingen algoritm och bettar sällan SHL men blev nyfiken

Hur långt sträcker sig dina historiska data?
Hur ser din viktning ut idag?
Hur definierar du variabeln "Utfall mot liknande lag"?


"Ngn som har bra tänkt hur PP betydelse bör beaktas? "
PP effektivitet * genomsnittliga PP-minuter per match ?
yoooda är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 18:16   #3
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Gävle
Inlägg: 388
Sharp$: 1698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoooda Visa inlägg


"Ngn som har bra tänkt hur PP betydelse bör beaktas? "
PP effektivitet * genomsnittliga PP-minuter per match ?
Men samtidigt lär man väl beakta motståndaren också? Vid din beräkning har ett lag samma förutsättningar att måla i Apap oavsett motståndare? Rent krasst torde ett lag ha svårare att göra mål mot en motståndare med bra BP kontra en motståndare svagt BP?!
Mcqueen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 18:29   #4
 
yooodas avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 10
Sharp$: 742
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mcqueen Visa inlägg
Rent krasst torde ett lag ha svårare att göra mål mot en motståndare med bra BP kontra en motståndare svagt BP?!
Så är det självklart, och önskar du ta motståndet i beaktning förstår jag att du har problem. Tidigare nämnda enkla variant med låg viktning kanske hade förbättrat din algoritm?

Så länge som man inte backtestar algoritmen så blir det ju mycket gissning, kul sådan dock.

Har du kollat något på antal skott ett lag skjuter, där borde det finnas signifikans nog att använda i modellen eller?

PS. Kan tänka mig att det finns en del matnyttigt kring hockey-algoritmer att hämta på internationella forum.

Senast redigerad av yoooda den 2016-02-28 klockan 18:32.
yoooda är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 18:37   #5
 
yooodas avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 10
Sharp$: 742
Standard

puckprediction . com
yoooda är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td