Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-17, 18:51   #1
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Speltipstjänst som fungerar i praktiken


Vi har planer på att sammanställa och publicera en jämförelse av de olika speltipstjänster som finns tillgängliga. Det finns en hel del som påstår sig ha en TBP på över 110% under en lång period men frågan är om det finns någon som verkligen fungerar i praktiken?
Värdeodds är oftast en färskvara och om ett spelförslag verkligen innehåller värde är det svårt att hinna spela till det oddset innan det sänks. I de fall oddset finns kvar länge eller t.o.m. höjs innan spelstopp innebär det oftast att reken inte är ett värdeodds.

För att en speltjänst ska anses fungera och vara värdefull för en genomsnittsspelare måste åtminstånde följande kriterier vara uppfyllda:
1. Spelförslagen ska publiceras vid samma tidpunkt varje dag.
2. Oddset ska finnas tillgängligt att spela på i minst 15 min efter publiceringen.
3. TBP:n ska vara minst 105% för >500 rekar.
4. Volatiliteten ska vara ganska låg. Ex. om tjänsten sätter två 300 oddsare på 500 spel ger det en TBP på 120% men är statistiskt för osäkert.
5. Det är bara de större "säkra" spelbolagen med juridisk hemvist inom EU som ska nyttjas.
6. Det ska publiceras minst 2 rekar/dag i snitt.
7. Det ska finnas en detaljerad historik på alla rekar.

Under en ganska lång period av utvärderingar har vi inte hittat någon som uppfyller alla krav men någon expert här i forumet kanske har andra erfarenheter.

Spelförslagstjänsten på vår webbplats uppfyller alla krav utom ett (TBP på 97,5% ) men då har den varit helt automatgenererad. Om man skruvade åt algoritmen och gjorde en del manuella justeringar skulle resultatet kunna förbättras en hel del.

Senast redigerad av MultiSharp den 2010-05-17 klockan 21:20.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:04   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

En synpunkt bara:

Citat:
2. Oddset ska finnas tillgängligt att spela på i minst 30 min efter publiceringen.
30 minuter är en evighet när det gäller vissa värdeodds. Ett exempel är till exempel Sharps officiella MLB-spel. På 30 minuter har oddsen hunnit sjunka rejält, och då är det ändå en liga med väldigt hög omsättning. Om speltjänsten har som praxis att släppa samma tid varje dag (eller har en nedräkning tills när man släpper spel) så tycker jag att denna regel är onödig. Om den måste finnas, är 30 minuter alldeles för lång tid.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:21   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Intressant.

Senast redigerad av Travaren den 2010-05-17 klockan 20:22. Anledning: wrong. tråd
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 21:38   #4
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
En synpunkt bara:
30 minuter är en evighet när det gäller vissa värdeodds. Ett exempel är till exempel Sharps officiella MLB-spel. På 30 minuter har oddsen hunnit sjunka rejält, och då är det ändå en liga med väldigt hög omsättning. Om speltjänsten har som praxis att släppa samma tid varje dag (eller har en nedräkning tills när man släpper spel) så tycker jag att denna regel är onödig. Om den måste finnas, är 30 minuter alldeles för lång tid.
Ok, 30 min var kanske lite för lång tid men oddsen måste i alla fall finnas tillgängliga så länge att man hinner logga in på alla aktuella spelsajter, leta upp oddsen, eventuellt sätta in mer pengar, dubbelkontrollera att det är rätt spelobjekt och odds samt hinna hantera någon annan oförutsedd störning. Har ändrat kravet till 15 min. Även om oddsen på t.ex. den nämnda MLB-spelservice skulle publiceras på ett exakt klockslag varje dag tappar den mycket i värde om oddsen slashas på bara några minuter.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 21:41   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Ok, 30 min var kanske lite för lång tid men oddsen måste i alla fall finnas tillgängliga så länge att man hinner logga in på alla aktuella spelsajter, leta upp oddsen, eventuellt sätta in mer pengar, dubbelkontrollera att det är rätt spelobjekt och odds samt hinna hantera någon annan oförutsedd störning. Har ändrat kravet till 15 min. Även om oddsen på t.ex. den nämnda MLB-spelservice skulle publiceras på ett exakt klockslag varje dag tappar den mycket i värde om oddsen slashas på bara några minuter.
Glöm inte att det inte är ovanligt att oddsen i US-sporter studsar tillbaka och svänger en del.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-15, 14:31   #6
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Glöm inte att det inte är ovanligt att oddsen i US-sporter studsar tillbaka och svänger en del.
Ja, men när oddset studsar upp över rek-oddset betyder det som sagt oftast att spelförslaget inte är ett värdeodds.

Vi har utlyst en hittelön på 200:- till den förste som kan hänvisa till en spelförslagstjänst som uppfyller alla krav i ovanstående lista, mer info finns på webbplatsen (multiodds.com). Det skulle vara väldigt förvånande om ett vinnande bidrag inkommer innnan nästa millenieskifte.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-15, 14:39   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Ja, men när oddset studsar upp över rek-oddset betyder det som sagt oftast att spelförslaget inte är ett värdeodds.

Vi har utlyst en hittelön på 200:- till den förste som kan hänvisa till en spelförslagstjänst som uppfyller alla krav i ovanstående lista, mer info finns på webbplatsen (multiodds.com). Det skulle vara väldigt förvånande om ett vinnande bidrag inkommer innnan nästa millenieskifte.
Det behöver det absolut inte betyda.

Det händer otaliga gånger att duktiga cappers går emot varandra och att linan hoppar fram och tillbaka. WNBA är ju ett bra exempel på det.

Dessutom kan det ju handla om RLM.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:06   #8
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
5. Det är bara de större "säkra" spelbolagen med juridisk hemvist inom EU som ska nyttjas.
Tss.. De enda "sakra" spelbolagen finns utanfor EU. Ge mig ETT enda bolag inom EU som inte limiterar sa kanske diskussionen kan bli mer intressant.

Jag haller dock med dig pa manga punkter men ser hellre att samtliga spel ar lagda pa Pinnacle an nagra pissiga bolag inom EU.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td