Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-09, 18:59   #1
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 48
Standard

Bettingmodell Basket


Grabbar!

Jag ska börja snickra på en bettingmodell för europeisk basket. Det är en marknad som går väldigt bra för mig och jag vet redan hur jag vill bygga den med papper och penna men vill nu ta steget och börja datorisera modellen. Jag har köpt ett konto och domän på binero för att kunna skapa den online men har lite frågor. Jag är rätt så duktig på javascript, html och kan lite php och mysql. Så jag har tänkt bygga databasen i mysql och använda den via php. Har någon annan här lite input eller kan rekommendera ett annat tillvägagångssätt så berätta gärna. Jag kan tänka mig att lära mig nya grejer och är villig att offra tid och energi på detta.
TennisTorsk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 11:44   #2
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Det där är väldigt svårt att ge ett rakt svar på, men jag ska försöka.

Kommer du att ha många variabler och automatisk uppdatering? Isåfall är SQL absolut ett bra sätt, och PHP är som bekant ett väldigt bra språk för att använda SQL-databaser. Jag byggde en liverättningssida för Måltipset på några timmar i dessa två där allt var automatiserat vilket naturligtvis är skönt.

Min egna modell som jag har byggt på NBA är det värre med då jag inte hittat någon hemsida som man kan "scrapea" för att få automatisk uppdatering av statistiken som är intressant (eller snarare inte orkat lägga tillräckligt mycket tid för att bygga scrape-skriptet) och har istället valt att göra det enklare genom att kopiera in de få variabler jag använder från hemsidan till olika Excel-dokument och sedan använder jag MatLab till att läsa in och göra beräkningar på matcherna.


Men som sagt, det handlar som vanligt om preferenser och vad man är bra på, samt hur stor och automatisk databas du behöver.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 14:59   #3
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 48
Standard

Tack för input, jag har inga problem med att lägga många timmar på data input några som jag kan anställa billigt :-). Jag lutar efter att göra det i visual studio C eftersom jag vill slippa all html som är onödig i mitt fall då jag inte behöver ha det online vid närmare eftertanke. Har hört mycket om Matlab är det svårt att sätta in sig i? Jag vill inte heller lägga tid på att göra script som scrapar som är beroende av att inget ändras på sidorna.
TennisTorsk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 12:24   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TennisTorsk Visa inlägg
Tack för input, jag har inga problem med att lägga många timmar på data input några som jag kan anställa billigt :-). Jag lutar efter att göra det i visual studio C eftersom jag vill slippa all html som är onödig i mitt fall då jag inte behöver ha det online vid närmare eftertanke. Har hört mycket om Matlab är det svårt att sätta in sig i? Jag vill inte heller lägga tid på att göra script som scrapar som är beroende av att inget ändras på sidorna.
Jag älskar MatLab generellt i områden som bearbetar siffror/värden av olika slag. Det är ganska lätt att sätta sig in i om man har någon grundläggande kunskap inom något annat programmeringsspråk så inga bekymmer där. Nej precis, scraping är hemskt när det visar sig att sidan ändrar sig totalt *hrrrm* NHL

MatLab har ckså fördelen att man kan köra sina script från mobilen om du har datorn igång hemma och MatLab connector konfigurerad på rätt sätt
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td