Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-28, 11:09   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Utnyttja att man är förlorande spelare och boka spelobjekt istället för att spela dem, för att tjäna pengar på ett negativt ROI?


Hej,

Tror ni att det är möjligt att öka sin spel-kassa genom att man utgår från idén att det är svårt att vara en vinnande spelare i längden, och därför bokar de spelobjekt man i vanliga fall hade spelat, när man lägger spel hos en oddsbörs som exempelvis Smarkets?

Det vill säga man söker upp bra spelobjekt som vanligt men när väll insatsen läggs in på oddsbörsen så bokar man spelobjektet istället för att spela det.

Som jag har förstått det hade det här konceptet fungerat om oddsen på spelmarknaden hade 100% återbetalning, Smarkets har väll 98% återbetalning på oddsen och är inte det nära nog för att den här strategin ska fungera i verkligheten?

Hoppas ni förstår hur jag tänker, tacksam för svar!
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 15:53   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 818
Standard

Förstår hur du tänker, men om vi lägger matematiken åt sidan för en stund och fokuserar på psykologin, blir inte rekprocessen annorlunda om du förutsätter att du ska spela emot din åsikt, vare sig det är medvetet eller undermedvetet? Det vill säga att du på något sätt ändå slutar upp med att spela på det du tror.

Men matematiskt funkar det ju om du ligger under träffprocenten som krävs för att gå plus. I basket, där oddsen vanligtvis är 1.90-1.90 för utfall på handikapp och totaler, krävs en träffprocent på över 52.4 % för att gå med vinst. Om du då har en träffprocent på under 47.6% på dessa marknader bör du ju rent teoretiskt kunna slå bolagen genom att spela emot dig själv. Är en annan femma om du spelar 1X2 eller handikapp på fotboll.

Senast redigerad av prop den 2016-12-28 klockan 16:07.
prop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 17:17   #3
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 13
Sharp$: 31
Standard

Rent teoretiskt så skulle du gå back med 2%.
Skotten84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 10:43   #4
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Statistiskt är det lika svårt att ha en träffprocent under 47.6% över tid som att ha över 52.4% över tid. Har du ingen edge kommer du hamna på 50% till slut.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 21:10   #5
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prop Visa inlägg
Förstår hur du tänker, men om vi lägger matematiken åt sidan för en stund och fokuserar på psykologin, blir inte rekprocessen annorlunda om du förutsätter att du ska spela emot din åsikt, vare sig det är medvetet eller undermedvetet? Det vill säga att du på något sätt ändå slutar upp med att spela på det du tror.

Men matematiskt funkar det ju om du ligger under träffprocenten som krävs för att gå plus. I basket, där oddsen vanligtvis är 1.90-1.90 för utfall på handikapp och totaler, krävs en träffprocent på över 52.4 % för att gå med vinst. Om du då har en träffprocent på under 47.6% på dessa marknader bör du ju rent teoretiskt kunna slå bolagen genom att spela emot dig själv. Är en annan femma om du spelar 1X2 eller handikapp på fotboll.
Psykologin är svår att svara på. Men jag väljer spelobjekt med omsorg som jag känner att jag skulle kunna spela på.

Ok, jag har just nu en träffprocent på 52,5% och en ROI på 94,8 enligt mina spel på spelboken.se
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 21:11   #6
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skotten84 Visa inlägg
Rent teoretiskt så skulle du gå back med 2%.
Ok, är det för att man i längden kommer hamna på 50% träffsäkerhet och då går man 2% back för att det är 98% återbetalning på oddsen?
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 21:13   #7
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Statistiskt är det lika svårt att ha en träffprocent under 47.6% över tid som att ha över 52.4% över tid. Har du ingen edge kommer du hamna på 50% till slut.
Ok, men blir inte min egde att jag är en dålig sportsbettare ? jag bokar mina spelobjekt istället för att spela dem.

Senast redigerad av mewtzz den 2016-12-29 klockan 21:17.
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 16:19   #8
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mewtzz Visa inlägg
Ok, men blir inte min egde att jag är en dålig sportsbettare ? jag bokar mina spelobjekt istället för att spela dem.
Nej, en spelare förlorar i längden pga bookmakerns marginal (marknadens spread) eller dålig bankroll management.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 20:01   #9
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Nej, en spelare förlorar i längden pga bookmakerns marginal (marknadens spread) eller dålig bankroll management.
Hehe, det stämmer väl oftast, men nog finns det väl många dårar som konstant håller en ROI på långt under 90% genom att spela sjukt övervärderade favoriter.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td