Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-29, 22:03   #1
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Slå sista linjen i sportsbetting!


Mycket tumult kring RAS de senaste dagarna på diverse forum och en artikel som jag har sprungit på många gånger under dessa dagar, skriven i diverse namn tycker jag har en bra point som du som spelare borde kika på, har google översatt denna, så hav överseende
Vet ej vem som har gjort original utskicket, men linkar till denna Bettingtalk.com

Du hör en hel del sport spelarna säga det, "jag fick den sista raden på det vadet" men vad betyder det egentligen betyder och varför är det viktigt att vinna när det gäller att satsa på sport?

Sista raden är vadslagning linje på bookmakers då alla vadslagning är stängd och spelet ska börja. Det är den mest korrekta linjen eftersom alla pengar har insats och all tillgänglig information och synpunkter har vägts in Utgående linje värde bestäms genom att jämföra linjen på en satsning vid ett tidigare tillfälle med den aktuella linjen vid spelet starttiden. Om du gjort en satsning på fyra och linjen avslutades kl 2, har du 2 poäng av linje värde. Många studier har gjorts på sista raden och alla pekar mot samma sak, favoriten och underdog som täcker ungefär samma takt på 50%. Därför kan vi anta att få en bättre linje än det nära kommer att resultera i + EV spel i det långa loppet.

Linjer flytta hela dagen satsningar är placerade och nya uppgifter blir tillgängliga. Det spelar status för vissa spelare och väderinformation är alltid mer exakt närmare spel tid än det är när en linje först kommer ut. De spelarna som vinner mest, generellt ha mest pengar, mest resurser, information och de flesta anhängare, och därför kommer att få störst inflytande på en rad. Dessa spelarna eller i vissa fall inflytelserika sport handicappare, spelar ofta en stor roll i att avgöra var ett avslutande nummer kommer att landa. Eftersom mer pengar öser på, och mer information och åsikter utsätts för, desto starkare och mer exakta linjen blir.

De flesta spelarna är för resultatinriktad vid fastställandet av om de eller en handicapper de överväger Följande har en kant, vilket innebär att de domare i första hand på tidigare resultat, ofta med tonvikt på de senaste resultaten. Nu är det säkert vinnande satsningar är och kommer alltid att vara # 1 mål, eftersom de inte betala dig för att bara göra bra satsningar, men de faktiska resultaten kan styras hårt av positiv eller negativ varians, särskilt om man tittar på ett begränsat urval. För att kunna avgöra om handicapper i fråga verkligen gör goda insatser du behöver för att gräva lite djupare. Du måste titta på hur tidigare låtar har gjort mot sista raden. Detta är en vanlig strategi som används av professionella spelarna vid bedömningen handicappare men ofta ignoreras av fritids-spelarna. Bookmakers å andra sidan kommer att öppet erkänna att de mäta "skärpa" av en spelare mer på hur deras satsningar göra mot den sista raden än deras faktiska resultat. Om du skulle fråga någon bookmaker som han är mer rädd för att ta ett bet från att gå framåt, en sport spelaren som vinner 60% av sina sista 100 spel utan att förlora den sista raden eller en sport satsar som bröt även om hans senaste 100 spel, men har konsekvent slå den sista raden, kan jag lova bookmaker kommer att vara mer rädd för den kritiska spelaren.

Vad jag vill göra är att gå till pinnaclesports.com och hitta det spel jag är betting. Låt oss säga till exempel på Pinnacle precis innan spelet börjar Seattle är -104 mot Oakland som också är -104. Så jag figur ingen wig linjen (som om boken inte laddar någon saft/juice) och vi har nu den sista linjen Seattle -100/Oakland -100. Jag använder nu dessa siffror som en barometer och hoppas att mitt spel kan slå det här numret. Låt oss säga att jag gjort en satsning på Seattle i 108 tidigare på dagen, skulle jag verkligen ha slagit någon-wig stängning linje med totalt 8 cent och har en gedigen + EV bet. FÖR VARJE 2 cent BÄTTRE i genomsnitt per spel som du gör NI 1% fördel över böckerna (en 1% ROI). Så just denna satsning skulle ge mig en 4% avkastning på lång sikt. Så enkelt är det.

Man ska alltid fokusera på att försöka hitta och placera spel som kan slå den sista raden. Det finns många sätt att slå den sista linjen från att försöka komma ditt eget nummer, följande tjänster spelar som rör sig, satsning ånga eller bara spelar något "off" tal som är bättre än den nuvarande ingen Vig linje. Det är inte lätt att göra, men genom hårt arbete det kan göras. Faktum är att jag vet att många vinnande sporter spelarna som inte kan namnge en enda aktör på den sport de satsar men de är vinnande eftersom hela fokus ligger på att hitta sätt att de kommer att slå den sista raden. Ibland är det inte om att arbeta hårdare när vadslagning sport det handlar om att arbeta smartare. Om du slå den sista raden på lång sikt då du spelar med en kant och du kommer att bli en vinnande sport spelaren.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 22:05   #2
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Så jag figur ingen peruk linjen (som om boken inte laddar någon saft)


Point taken iaf!
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 22:07   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Oöversatt artikel
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 22:07   #4
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

haha fick med ett ganska gott skratt vid saft meningen
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 22:13   #5
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
yes, la in den i posten, men osäker på ursprung...

Saft är helt klart mitt nya ord Redigerade "peruk"
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 22:33   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
yes, la in den i posten, men osäker på ursprung...

Saft är helt klart mitt nya ord Redigerade "peruk"
Såg det i efterhand
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-30, 00:59   #7
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Skulle kunna vara Justin7 på SBR som är författaren. Han snackade iaf om exakt detta för ett eller två år sedan. Fast på språket verkar det inte riktigt som att det är han.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-30, 21:06   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Det finns förbättringspotential för översättningsprogrammen på nätet.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 10:51   #9
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag blev lite förvirrad av ett inlägg jag läste på ett annat forum :

"people think that beating the closing line will make you money. But it's not about beating the closing line, it's about beating the no-vig line."

Är inte novig linen = the closing line = det sista oddset du kan lira på innan stängning? Dvs avdragen är redan gjorda på de oddset som erbjuds. Så om jag spelar 1a till 2.04 och t.ex pinnen stänger på 1.99 så är stängningslinan slagen?
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 11:53   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 139
Sharp$: 1675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Jag blev lite förvirrad av ett inlägg jag läste på ett annat forum :

"people think that beating the closing line will make you money. But it's not about beating the closing line, it's about beating the no-vig line."

Är inte novig linen = the closing line = det sista oddset du kan lira på innan stängning? Dvs avdragen är redan gjorda på de oddset som erbjuds. Så om jag spelar 1a till 2.04 och t.ex pinnen stänger på 1.99 så är stängningslinan slagen?
Closing line är det sista oddset som erbjuds så du har rätt i det du säger.
En hel del pratar om hur bra man är på att förutspå matcher baserat på hur bra man är på att slå Closing line. För de flesta amerikanska sporter verkar det vara intressant att se till hur mkt linan ha förändrats från det man lagt sitt spel tills det stänger.

Exempel: Spela Knicks till -4,5p (odds 1,95) tidigt. Sedan rör sig linan till -5,5p och stänger där (till odds 1,95). Då har man också slagit stängningslinan.

Samma sak kan sägas om t.ex. Total points osv.
lokalime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 18:14   #11
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för svar. Men jag har svårt o släppa det jag citerade Kanske är nåt på US bookies h3n menar att man måste räkna bort cutten själv?
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 18:35   #12
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 139
Sharp$: 1675
Standard

Sök på no vig line så finns det en del förklaringar.
lokalime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td