Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-15, 00:31   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Lågoddsare - hjälp!


Jag har nu bettat i ca 6 månader och totalt med bonusar och allt säkert tjänat runt 4-5-6 gånger min bankrulle.
Utan bonusar kanske 2-3 gånger.



Men min största weakness, min fallande punkt är lågoddsare.
Då oftast lågoddsare live.
Vad jag går efter är hur matchen ser ut och vilken stil spelet har.
Ibland efter vad tidigare av mig och andra prognoserats som bra och hur oddet står sig i relation med hur många minuter som gått.

Ändå förlorar jag alltid dessa förbannade lågoddsare!
Ska jag sluta med dem eller finns det något tip vad gäller just lågoddsare vid livematcher?


Man kanske bara ska satsa på status qou och inte vad som kan hända?
Till exempel 1.2 att något toplag som leder med 1 poäng vinner mot något soplag istället för att satsa på att det blir minst ett poäng till?
Kanske inte värt att spela lågoddsare alls då det är svårt att räkna ut om det är värdigt eller ej?



Hur ser ni på det hela?
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 07:35   #2
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Livespel överhuvudtaget är livsfarligt för bankrullen, och är det något man ska hålla sig borta ifrån på just livespel så är det lågoddsare imo.

Jag tycker live är bra till en sak och det är om du sitter vi TVn och tittar på en match där det står 0-0, du ser tydligt att ett av lagen har ett MASSIVT spelövertag. DÅ tycker jag att man kan pilla in lite pengar på det laget men folk som sitter och live:ar på matcher som de inte ens tittar på kan jag inte förstå mig på

En bra sak kan också vara att köra mindre insatser på sina livespel, jag har en BR på runt 10k så en unit för mig är 100kr, när jag spelar live så kan jag bestämma mig för att en unit är 50kr istället. På så sätt svider eventuella förluster inte lika mycket.

Var någon som postade en länk i chatten här om dagen, länken gick till ett forum där en snubbe berättade att han hade satt alla sina sparpengar på att laget som ledde med 4-0 i afrikanska mästerskapen skulle vinna matchen. Det blev som bekant 4-4 och han förlorade allt, tror han satte runt 4500 brittiska pund på ett odds runt 1.03...

Så mitt tips är att inte spela lågoddsare live, med detta menar jag inte att du ska dunka in massa pengar på högoddsare heller, spela live VÄLDIGT återhållsamt och när du går in gå in med lite mindre insats till ett bra odds på en match du tittar på, så utnyttjar man livespel på bästa sätt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 18:58   #3
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn Visa inlägg
Var någon som postade en länk i chatten här om dagen, länken gick till ett forum där en snubbe berättade att han hade satt alla sina sparpengar på att laget som ledde med 4-0 i afrikanska mästerskapen skulle vinna matchen. Det blev som bekant 4-4 och han förlorade allt, tror han satte runt 4500 brittiska pund på ett odds runt 1.03...
Han satte £4400 till 1.01 till och med, fast den visade sig vara fejk.
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 12:51   #4
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Analysera matchen INNAN start. Genom att ha kollat stats/form etc. så kan du därigenom fatta ett korrekt beslut.
Live spel är ett bra vektyg annars, framförallt till att skydda ens investeringar, få bra/bättre odds på ett dominant lag som första halvlek träffar ribban.

Men att "jump the train" bara för ett lag leder med 2-0 blir bara dumt, du sitter fortfarande inte med en korrekt analys av spelet och får som oftast dricka gravöl i loosers lounge som tack för besväret!
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td