Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-29, 17:58   #1
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 1
Sharp$: 4
Standard

Win-Win situation hos olika spelbolag


Satt och kollade oddsen på en match idag hos två olika spelbolag för att hitta bästa möjliga. Tänkte spela en rak 2a på vanlig 1X2. Det diffade rätt mycket mellan bolagen, favoriten stod i 1.11 hos det ena och 1.23 hos det andra. Av en slump märkte jag att där favoriten stod i 1.11 stod dubbelchansen 1X i 6.00.

Spelar jag favoriten till 1.23 hos ena bolaget och dubbelchansen till 6.00 hos det andra så är det OMÖJLIGT att förlora om jag har räknat rätt. Exempelvis:

500 kr till 1.23 ger 615 kr i möjlig vinst
100 kr till 6.00 ger 600 kr i möjlig vinst
Då totala insatsen är 600 kr kommer jag antingen gå +-0 eller om favoriten vinner gå plus 15 kronor.

Är det vanligt förekommande att det kan bli så här?

Är det ens tillåtet att utnyttja läget eller kan spelbolagen anklaga en för fusk om dom skulle märka det?
Eller är det bara rent moraliskt förkastligt?

Jag valde att inte lira, rätt eller fel?
leksingen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 18:16   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leksingen Visa inlägg
Satt och kollade oddsen på en match idag hos två olika spelbolag för att hitta bästa möjliga. Tänkte spela en rak 2a på vanlig 1X2. Det diffade rätt mycket mellan bolagen, favoriten stod i 1.11 hos det ena och 1.23 hos det andra. Av en slump märkte jag att där favoriten stod i 1.11 stod dubbelchansen 1X i 6.00.

Spelar jag favoriten till 1.23 hos ena bolaget och dubbelchansen till 6.00 hos det andra så är det OMÖJLIGT att förlora om jag har räknat rätt. Exempelvis:

500 kr till 1.23 ger 615 kr i möjlig vinst
100 kr till 6.00 ger 600 kr i möjlig vinst
Då totala insatsen är 600 kr kommer jag antingen gå +-0 eller om favoriten vinner gå plus 15 kronor.

Är det vanligt förekommande att det kan bli så här?

Är det ens tillåtet att utnyttja läget eller kan spelbolagen anklaga en för fusk om dom skulle märka det?
Eller är det bara rent moraliskt förkastligt?

Jag valde att inte lira, rätt eller fel?
Det kallas för surebet & är fullt lagligt.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td