Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-22, 19:11   #1
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Betfairs historical data


Är det nån som har erfarenhet av Betfairs historical data?
Har laddat ner några månader, och skulle vilja få fram några spiella marknader i från fotbollen men behöver hjälp.
Finns det nått program eller hur gör man?
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 19:17   #2
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

I vilket format har du det? Går det att extrahera till Excel är ju gallringen ganska så enkel.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 19:56   #3
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
I vilket format har du det? Går det att extrahera till Excel är ju gallringen ganska så enkel.
När jag packat upp zip-filen så blir det ett gäng .bz2 filer.
När jag packar upp dom heter filerna basic-1.110278135.
Döpte om till .xlsx och försökte öppna i excel men det står bara att filmformatet inte är giltigt
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 20:38   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Testade att hämta några jag hittade på någon hemsida som inte var Betfair (dom vägrade inse att jag var inloggad när jag försökte hämta filerna från deras egna hemsida) och då verkar det vara CSV-filer? Isåfall ska du kunna importera dom till Excel. Kan du kanske dela med dig av en fil någonstans till mig så kan jag se vad det är för format på den ifall du inte hittar det själv
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td