![]() |
Jag antar att det är den första boken.
|
Kanske det. har aldrig sett den förut
|
Citat:
|
Citat:
|
Fanns två stycken på bokbörsen.se Kanske skulle köpa en om ingen annan hinner före
U71 7-1 478 kr Blå NSAB boken Vinst från 2 U tecken. 13 rättsgaranti från 5 - 8 U tecken WinGar:[UUUUUUUu] Spoiler:
Garantitabell: Spoiler:
|
Hej, alla eksperter!
Varfor är det så svårt att beräkna RE-tipsystemgarantin? Vilket pc-program använder du? |
Citat:
Enda program jag använder att beräkna garantin är WinGar. Enda som behövs |
Hej Tord,
Från en gammal bok om tippning skriven af Ron Høpfner, beskriver han E-system som eet system med inbyggd effekt. När jag använder RE står det för " Reducerat Effekt-" system. Kanske i detta forum skulle jag skriva "UE", så att alla förstår. Här är ett exempel: RE 1-3-4 Nyckel: 1 1 x 2 1 2 1 2 2 1 1 2 1 2 2 1 "Effekt" kommer i helgardering - rad en - om rätt tecken 1. Systemgaranti visas i bok - kanske du vill beräkna garantin med WinGar - då kan jag jämföra. Om du har tid som steg för steg i programmet WinGar så lär jag mig hur man använder WinGar korrekt. Tack på förhand , dukisfar |
Citat:
För att beräkna garantin på ovanstånde system skall du välja 1 U-hel och 3 M-halva. I tabellen står det U-tips men i det här fallet är det samma sak som E-tips. Skriv in raderna: Rad1:1121 Rad2:1212 Rad3:2112 Rad3:3221 Beräkna garanti, lycka till. |
Citat:
Rad1:1123 Rad2:1212 Rad3:2112 Rad3:1221 |
Citat:
Men jag tror att min uppställning stämmer, dvs 0-3-2 * 2. [Ummm] En gång med 1:a som E-tips (U-tips) och den andra gången med en 2:a och en '3:a'. : E mmm 1 121 1 212 2 112 3 221 Då blir tabellen: PHP-kod:
Ummm 1112 1121 2211 3222 Kod:
U-Tips 13 12 11 10 Chans |
Tror på det BrakZen skriver. Hela först i WinGar Jonke ;)
En brist i WinGar är att man inte enbart kan använda E tecken. Då får man ta ett U tecken istället. Hade det varit två E tecken så hade man kunnat ta ett E och ett U tecken Garantin blir så här då. Kolla om det stämmer med boken Kod:
|
Äsch, BrakZen hann först
Om raderna står upp så har Jonke rätt också men det sa han inget om som ska ha systemet |
R 6-0 17 kr Spela Tippa Vinn 3
Slänger in ett system för att fylla platsen. Liten chans till 13 rätt WinGar:[MMMMMM] Spoiler:
|
Citat:
|
Till BrakZen, Tord och Jonas_77,
jag ser nu att mitt exempel har gett nånga lite arbete med at beräkna garanti - tack till alla för insatsen! Enlikt boken skriver Ron Høpfner garantin enligt följande: 13 12 11 10 24 vinst fall _____________________ 1.. 0 1 2 .. 2 fall 1.. 0 1 1 .. 2 fall .. 2 1 0 .. 2 fall ... 2 0 1 .. 2 fall .. 1 2 1 .. 4 fall .. 1 2 0 .. 2 fall .. 1 1 2 .. 6 fall .. 0 3 1 .. 4 fall Helg. är med effeckt tecken ( 1 ) - om resultat för matchen är lika med 1, erhålls följande garanti: 13 12 11 10.. 8 vinst fall _______________________ 1 0 1 2 ... 2 fall .. 2 1 0 .. 2 fall .. 1 2 1 .. 4 fall Tack till Jonas_77 för en förbättrad version av systemet, dukisfar |
Citat:
Nu var detta bara ett exempel men, förövrigt är det väl inte att rekommendera att utgå ifrån alltför små grundsystem som UM 1-3-4. Helt enkelt omöjligt få tillräcklig variation på bara 4 rader för att nå hel 12-garanti. När det ändå bara kräver en enda halvgardering till för detta = 1-4-8. Har man ändå tänkt lägga på matematiska garderingar så ska man ju åtminstone utgå från denna. Två varianter av 1-3-4 systemet är allt som behövs. Bara en tanke...:) Kod:
U-Tips 13 12 11 10 Chans12121 21221 31111 11122 11212 22112 32222 |
Citat:
Kod:
---------------------------------------------------Just Reducerade med E tecken är väldigt krångligt i WinGar. Har du garantitabellen i boken så är det bättre att skriva av den än att försöka göra den i WinGar |
UM100 10-0 891 kr Blå NSAB boken
WinGar: [UUUUUUUUUM] Spoiler:
|
UE 2-5 100 kr Spela Tippa Vinn 4
OBS! Ta bort de två hela E tecknen för originalet i STV 4. Jag lade till 2st hela E tecken för att få ett TT system med 7st garderingar. Originalet kostar 20 kr. WinGar:[EEuuuuu] Spoiler:
|
Citat:
|
Jag skickade ett sista mail till Bosse Ek i hopp att få kontakten med honom igen. Mig känner han ju till då jag betatestade StrykGar/WinGar åt honom. Svarar han inte så måste det ha hänt nåt eller ha dött (i värsta fall)
|
TT/PP ME 4-2 148 kr
Kod:
K1 K2 K3 K4 K5 K6 K7 K8En av varje E tecken (röd och grön) måste sitta för 8 rätt S = Spik M = Halv M gardering E1 = Grupp1 av E tecken E2 = Grupp2 av E tecken Systemet ger 1,2,5 8:or beroende på antal E tecken som sitter Missade match 3 i veckans TT. Utdelningen vart bara 1298 kr, men lite extra tipspengar hade inte varit fel :sad: https://liverattning.se/topptipset/system/2274337 |
Citat:
Jag tycker nr 3 är bäst tillsammans med nr 5 ; en annan gul bok "världens bästa system". I denna nr 5 finns en del förslag och tankar om just blockspel. Förmodligen för att utvecklingen inom dataområdet hade gått framåt på 90-talet vilket gjorde det lättare att konstruera och hantera sådana system. Det handlar ju mkt om att multiplicera olika blockrader med varandra. Återkommer om detta. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
1974 kunde man i tipstidningen Alla Rätt läsa följande rader att om författaren :"I dag har Block-agenten blivit en som prasslar med sensationella garantier - ANDRAS". Detta efter att han tagit åt sig äran för ett system som han inte var upphovsman till. M a o var han redan i första hälften av 70-talet känd som "blocksystemkonstruktör". Ovanstående info är hämtad från den blå "Datatipsboken". |
Citat:
Håller med, 3an är väldigt bra fylld med system, 4an en väldigt bantad version men 5an gillar jag bäst. Letade länge och hittade ett ex. på Tradera för småpengar förra året :thumbup: |
Spela Tippa Vinn 4 är inte så tjock som 3:an och det finns inte så mycket där då stryktipset ska dela med andra skitspel som jag inte är ett dugg intresserad av typ lotto och trav
|
God Kväll, Tord
BosseEk kan programmera och jag förstår att han har gjort et verktyg som MAT2ENK och kanske flera andra spännande verktyg. Är det möjligt att få testa dessa verktyg i mitt dagliga arbete med systemdesign? Med vänlig hälsning. dukisfar |
Citat:
Programmet är inte perfekt så man får ändra lite i filen själv om man ska spara i TippX2000 formatet som jag främst använder programmet till Mat2Enk http://www.mediafire.com/file/aupra5...t2Enk.exe/file |
TT/PP UM 3-4 216 kr
Ett system jag hittade på nätet med hög 8 chans Gör man om två av halva M garderingarna till E tecken så kostar systemet 162 kr Kod:
K1 K2 K3 K4 K5 K6WinGar: [UUUummm] Spoiler:
|
TT-system som kostar 100 kr jämt.
UM 4-2-100 ,1,1,X2,X2,1X,1X ,1,X2,1,X2,1X,1X ,1,X2,X2,1,1X,1X ,X2,1,1,X2,1X,1X ,X2,1,X2,1,1X,1X ,X2,X2,1,1,1X,1X ,1,1,1,1,1X,1X 4 av 4 U = 8 rätt 2 av 4 U = 8 rätt Jag testar detta idag. Vitryssland/Belarus... |
Citat:
Alternativ 2: Som ovan men bara ena E tecknet får sitta. Kostar 50 kr Spoiler:
|
Elvis, bli inte förvirrad på kupongen om du lämnade in den. Bortalaget är hemmalag på kupongen. Spelar på en annan plan.
Mitt 148 raders denna vecka https://liverattning.se/topptipset/system/2274400 Det viktiga E tecknet är rätt än så länge. Bra början :p |
Citat:
Update 2/5: Då försvann jag efter match 3. 1 2 när det blev 1-1. Mål på övertid. Trist som 17, bara att komma igen. Jag uppskattar att du lägger upp inlämnade tips, det är spännande att se om det blir någon vinst. |
Citat:
|
Angående tipssystem -> V75
[QUOTE=BrakZen;677457]Det där skulle man ju kunna spela på V75. Om man ersätter '1' med en A-häst '2' med två B-hästar och '3' med två C-hästar så får man ett V75-system [5x5x5x5x3x3x1] på 96 rader (48:-) Inte alls dåligt, och 20 kuponger kan man skriva in "för hand". 6-rättschanser redan vid 1/4 A-hästar Systemet (tänker jag rätt nu?):[SPOILER][PHP] 1 2 3 4 5 6 7 Kupong 1: A, A, B, A, A, A, S (2) Kupong 2: A, A, C, A, A, A, S (2) Kupong 3: A, A, B, A, B, A, S (2) Kupong 4: A, A, C, A, B, A, S (2) Kupong 5: A, A, B, A, A, B, S (4) Kupong 6: A, A, C, A, A, B, S (4) Kupong 7: A, A, B, A, B, B, S (4) Kupong 8: A, A, C, A, B, B, S (4) Kupong 9: B, C, A, A, B, A, S (4) Kupong 10: A, C, A, B, A, B, S (8) Kupong 11: C, A, A, B, B, A, S (4) Kupong 12: C, B, A, A, A, B, S (8) Kupong 13: A, B, A, C, B, A, S (4) Kupong 14: B, A, A, C, A, B, S (8) Kupong 15: B, C, A, A, B, B, S (8) Kupong 16: A, C, A, B, A, A, S (4) Kupong 17: C, A, A, B, B, B, S (8) Kupong 18: C, B, A, A, A, A, S (4) Kupong 19: A, B, A, C, B, B, S (8) Kupong 20: B, A, A, C, A, A, S (4) 96 rader Tack för detta! Kan du kolla radantalet? Jag får det till 144 rader. |
[QUOTE=ElvisP;686928]Angående tipssystem -> V75
Citat:
Det gamla inlägget går inte att editera, finns ingen redigera knapp. |
[QUOTE=BrakZen;686939]
Citat:
|
Jag har precis regat mig på ATG. Fotbollsutbudet är just nu så magert och då kan jag köra en V75:a någon gång. Något reducerat och inte alltför dyrt system. Då jag hatar CS i England kan jag skippa Stryket på lördagar. Och så har vi dessa ointressanta tipsomgångar med VM/EM-kvalmatcher som brukar vara helt bortkastade. Det har gått lite bättre på EU (13 rätt 2018 + 2019).
Synd att jag inte har någon tipsbok med V75-system. Det finns en del program men jag har inte ork att sätta mig in i dessa. Inte med en så pass låg insats. Värt om det handlar om ett bolag som tippar för 5-10 000 kr. |