Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
På Reduceraspel.se kan du lämna in med M-fil om du trycker M på några matcher och kör g12. Har kört där en del på slutet och fungerat riktigt bra faktiskt (fått 13 rätt 2 gånger). Trycker du i M på några matcher kan man få in riktigt stora system via bolag. Tror svenska spel accepterar 950 M rader i bolag.
Mcdonkey du kan ju få in hur stort du vill. Jag kan spela för 50 tusen kronor om jag vill. Sätter bara M på många matcher och drar den där slidern vid g12 till 100% så blir typ M-filen man lämnar in ca 100 rader istället för 50 tusen enkelrader. Verkar bara gå på svenska spels utbud dock och inte superspelen som super13 och dem.
Vilket är egentligen det "bästa" systemet för 2200 rader ?
Det är en bra fråga, men den kan ha olika svar. Vissa väljer kanske R-system, andra kanske U-system och de senare kan ju sen byggas på med både M-tecken och E-tecken till UM-system och UME-system.
Men jag kan ju kasta fram några system och se vad ni andra säger. De är inte perfekta och felfria och går nog att förbättra av dom som är duktigare än mig. Som regel har jag utgått från nåt annat system och sen gjort om och byggt ut. Men det är länge sen jag gjorde dem och jag har inte alltid antecknat vilka ursprungsystemen var. Kanske känner nån av er andra igen grunden som er, hoppas det är ok. Anger annars källan om jag kommer ihåg det.
UM 7-4-2200 med 22% på 13 vid 5-6 och 12 garanti vid 4-7 av 10 U.
Vilket är egentligen det "bästa" systemet för 2200 rader ?
Här är ett U 8-2-2200 som har 33% på 13 vid 5-6 och 12 garanti vid 4-7 U. Garantitabellen blev för alldeles för lång och gick inte att ha med, varken i samma inlägg eller i ett eget. Men det går att kolla garantin om ni kör systemet i SharpsGar/WinGar.
Mcdonkey du kan ju få in hur stort du vill. Jag kan spela för 50 tusen kronor om jag vill. Sätter bara M på många matcher och drar den där slidern vid g12 till 100% så blir typ M-filen man lämnar in ca 100 rader istället för 50 tusen enkelrader. Verkar bara gå på svenska spels utbud dock och inte superspelen som super13 och dem.
Går det verkligen att spela för 50k om du vill?
Vad säger Svenska Spels regler om max insats på Stryktipset?
Försökte förresten göra systemen med Copema, UME 8-3-2592 blev 6299 rader dvs mer än dubbelt så dyrt. Man får alltså en halvgardering extra + pengar över om man använder ett färdigt system. Radsoft gör systemet på 10975 rader
Vad är det som gör att färdiga system lyckas med en billigare prislapp än vad Copema och radsoft fixar?? Känns som dessa program som är gjorda på 2000-talet och uppdateras flitig får stryk av system som gjordes i början av 80-talet med kulram och penna?
Vad är det som gör att färdiga system lyckas med en billigare prislapp än vad Copema och radsoft fixar?? Känns som dessa program som är gjorda på 2000-talet och uppdateras flitig får stryk av system som gjordes i början av 80-talet med kulram och penna?
Programmen skapar flexibla system och reducerar med "greedy solution". Att skapa en hyperoptimerad lösning tar TID. Därför hoppar programmen över det steget.
De färdiga systemen är statiska och förvägs-hyperoptimerade.
Jag har så svårt att ta in att något tar "tid" med dagens datorer - jag köper ju att på 90-talet med windows 3.11 och 4megabite ram att något tog 24h , men med dagens datorer och ram minne på 16gig + så känns det som även dom mest avancerade system tar sekunder att skapa?
Jag har så svårt att ta in att något tar "tid" med dagens datorer - jag köper ju att på 90-talet med windows 3.11 och 4megabite ram att något tog 24h , men med dagens datorer och ram minne på 16gig + så känns det som även dom mest avancerade system tar sekunder att skapa?
Känslan är inte riktigt hur det fungerar i verkligheten.
De handgjorda, statiska och hyperoptimerade systemen är svåra, för att inte säga knappt omöjliga, att toppa med "brute force search". Att t ex plocka fram rader som täcker ett visst system med 1-felsgaranti går på några sekunder. Men sökrymden man ska ta sig igenom för att hitta mer optimerade kösningar är sjukt stor. För de flesta praktiska syften, snudd på oändlig.
Hur gjorde man förr? Ja, man sökte inte på måfå som en dator gör. Manuellt systemskapande är mer att betrakta som ett hantverk.
Kan AI-varianter lösa det framöver? Kanske. Men jag tror inte det.
Men det sparar ändå en hel del rader om man är på det humöret.
Nu har jag registrerat mig på baratrav för att testa men hur tusan gör man dessa 1-fels och 2-fels system? Verkar annars var lätt att förstå programmet och inte så kladdigt, det går att göra filtrerade system både U och ABC. Men reducerade kanske är låsta för betalande kunder?
För den som vill spela med 1- elller 2-felsreducing på V85 finns alltid BT från baratrav.se
Reducingen är långt ifrån maximalt optimerad. Det är snabbhet som gäller via någon slags "greedy solution".
Men det sparar ändå en hel del rader om man är på det humöret.
Nej vi har ju gång på gång visat att datorgenererade system som exempelvis UM 8-3-1120 blir undermånliga i jämförelse med "handgjorda". Det hade därför varit kul att se vilka V85-system som går att göra. Bosse skrev i V85-tråden att man kunde få fram "nedrans fina 1,2 och 3 fels reducerade system. Men sen verkar det som att han tappat lusten eller förtroende för ATG.
Jag tänker att man kan göra riktigt vassa U system för V85 med flera U-hästar och garderingshästar eller vad man ska kalla det. Med schyssta vinstchanser och 4 vinstgrupper har jag lite idéer men Bosse verkar ju inte vara med på det tåget längre.