Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-23, 23:32   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kan oddsmarknaden manipuleras via pinnacle?


Vi tar en tennismatch som exempel. a ska spela mot b.

Någon några lägger spel på herr a på pinnacle. Oddset sjunker på karln.

Massan som brukar följa pinnacles rörelser trycker in massa pengar på herr a på andra bolag.

Vips så har oddsen stigit rejält på herr b. Lugnt och fin kan någon några som nu fintat massan spela på herr b till höga odds på massa bolag.

Osannolikt?

Börjar kännas sannolikt då det gått så dåligt och spela på till synes höga odds.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 03:37   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Vi tar en tennismatch som exempel. a ska spela mot b.

Någon några lägger spel på herr a på pinnacle. Oddset sjunker på karln.

Massan som brukar följa pinnacles rörelser trycker in massa pengar på herr a på andra bolag.

Vips så har oddsen stigit rejält på herr b. Lugnt och fin kan någon några som nu fintat massan spela på herr b till höga odds på massa bolag.

Osannolikt?

Börjar kännas sannolikt då det gått så dåligt och spela på till synes höga odds.
Hur många spel gäller din downstreak?
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 10:31   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Hur många spel gäller din downstreak?
minst 2000 spel. Där de allra flesta slagit marknaden rätt rejält vid stängning.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 17:43   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
minst 2000 spel. Där de allra flesta slagit marknaden rätt rejält vid stängning.
Spelar ingen roll om du slagit stängningsoddset. Det är sekundärt nu. 1000 spel är tillräckligt underlag att rätta sig efter, och du har 2000.

Är du plus sammanlagt med alla andra bookies? Är du det så kan du köra på som vanligt, för det är så, man viner inte på alla bookies hela tiden. Går det bra hos någon, kanske det går sämre hos någon annan. Du bör dock hålla koll på de spel du lägger hos Kambi-bolagen. Det har du ju papper på! Är du dock back sammanlagt över denna tid, då bör du sänka dina insatser tills du rett ut vad som går fel i din spelbok.

Jag har själv förlorat 55 % trots sund Money management någon gång. Dock ramla jag aldrig under den nedre gräns som hade gjort att jag var tvungen att justera mina insatser nedåt.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 21:43   #5
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Spelar ingen roll om du slagit stängningsoddset. Det är sekundärt nu. 1000 spel är tillräckligt underlag att rätta sig efter, och du har 2000.

Är du plus sammanlagt med alla andra bookies? Är du det så kan du köra på som vanligt, för det är så, man viner inte på alla bookies hela tiden. Går det bra hos någon, kanske det går sämre hos någon annan. Du bör dock hålla koll på de spel du lägger hos Kambi-bolagen. Det har du ju papper på! Är du dock back sammanlagt över denna tid, då bör du sänka dina insatser tills du rett ut vad som går fel i din spelbok.

Jag har själv förlorat 55 % trots sund Money management någon gång. Dock ramla jag aldrig under den nedre gräns som hade gjort att jag var tvungen att justera mina insatser nedåt.
Ligger rätt jämt om man räknar in alla bookies. Men de tvåtusen spelen är på kambi. Är där det går och spela också, svårare och kunna spela hos andra för mig. Spelar du på kambi själv? Hur går det?

Men alltså spelar man odds som är bra mycket högre än stängningsodds ska det inte kunna gå fel om det inte är något konstigt. Inte kan det väl vara att kambi är så jäkla skicklig!? De har ju limiterat mig på andra bolag och limiterat mig lite där jag spelar nu. Men ändå går det åt helvete! Kan liksom inte fatta om det inte är nån jäkla manipulation då odds spelas ner på pinnacle och övriga följer efter och manipulerarna spelar motståndaren till höga odds.

Jag har sänkt insatserna men det fortsätter bara nedåt.

Svårt och sluta i denna situation när oddsen ser så bra ut.

55%, men inte så jäkla många spel då?

Hur spelar du? Känns som det är många som spelar efter oddsrörelser och är det så så går det ju och finta bort folk.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 05:53   #6
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 232
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Ligger rätt jämt om man räknar in alla bookies. Men de tvåtusen spelen är på kambi. Är där det går och spela också, svårare och kunna spela hos andra för mig. Spelar du på kambi själv? Hur går det?

Men alltså spelar man odds som är bra mycket högre än stängningsodds ska det inte kunna gå fel om det inte är något konstigt. Inte kan det väl vara att kambi är så jäkla skicklig!? De har ju limiterat mig på andra bolag och limiterat mig lite där jag spelar nu. Men ändå går det åt helvete! Kan liksom inte fatta om det inte är nån jäkla manipulation då odds spelas ner på pinnacle och övriga följer efter och manipulerarna spelar motståndaren till höga odds.

Jag har sänkt insatserna men det fortsätter bara nedåt.

Svårt och sluta i denna situation när oddsen ser så bra ut.

55%, men inte så jäkla många spel då?

Hur spelar du? Känns som det är många som spelar efter oddsrörelser och är det så så går det ju och finta bort folk.
Vad lirar du för snittodds? Kör du efter Kelly eller flatbet? Hur mångatimmar innan matchen tar du traden ?
Mcdonkey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 10:17   #7
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mcdonkey Visa inlägg
Vad lirar du för snittodds? Kör du efter Kelly eller flatbet? Hur mångatimmar innan matchen tar du traden ?
snittodds borde ligga runt 2ggr. Svårt och köra både kelly och flat då det på vissa marknader endast går att satsa lite. Hur många timmar innan varierar mycket. Men det intressanta är att jag slår marknadens slutodds, ofta med råge.Inte alltid förstås, men de absolut flesta spelen.

Spelar man sådana odds ska det i längden inte spela någon roll hur man satsar.

Överodds är överodds.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 10:29   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Vad är din roi hos Kambi på dessa 2000 spel? Och vad är din roi hos alla bolag över samma tid, inkl. Kambi?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 11:11   #9
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

roi 0,98

roi alla bolag=1,02

Betänk att 85% av alla spel läggs på kambi
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 11:50   #10
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 232
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
snittodds borde ligga runt 2ggr. Svårt och köra både kelly och flat då det på vissa marknader endast går att satsa lite. Hur många timmar innan varierar mycket. Men det intressanta är att jag slår marknadens slutodds, ofta med råge.Inte alltid förstås, men de absolut flesta spelen.

Spelar man sådana odds ska det i längden inte spela någon roll hur man satsar.

Överodds är överodds.
"ofta med råge" "inte alltid förstås" "men de absolut flesta spelen"

hur ligger du till efter dina 2000 spel vs din Closing edge?

Min Closing edge : +1684 efter 1037 spel.
Mcdonkey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 11:58   #11
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Closing edge har jag ingen statistik på tyvärr. Jag brukar bara se att jag slår marknaden mest hela tiden.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 16:22   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
roi 0,98

roi alla bolag=1,02

Betänk att 85% av alla spel läggs på kambi
Det är ungefär de spannet återbetalningen "highest" ligger på hos Oddportal med matcher som tillåter en del volym.

Även om du slår stängnings oddset så är det ändå ett antagande om att det är bra spel du lägger, dock ett bra antagande. I slutändan gäller dock att om du har rätt i ditt antagande kommer du över tid att gå plus, vilket inte verkar vara fallet.

Det räcker dock inte enbart att slå stängnings oddset med tanke på "viggen" hos Pinnacle. 1,95 som du nämnde i en annan tråd att du spelade, och om Pinnacle stänger på 1,85. Det går bara jämnt ut om Pinnacle har 5 % i vigg och att 1,85 skulle vara så nära sanningen som möjligt.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 10:52   #13
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det är ungefär de spannet återbetalningen "highest" ligger på hos Oddportal med matcher som tillåter en del volym.

Även om du slår stängnings oddset så är det ändå ett antagande om att det är bra spel du lägger, dock ett bra antagande. I slutändan gäller dock att om du har rätt i ditt antagande kommer du över tid att gå plus, vilket inte verkar vara fallet.

Det räcker dock inte enbart att slå stängnings oddset med tanke på "viggen" hos Pinnacle. 1,95 som du nämnde i en annan tråd att du spelade, och om Pinnacle stänger på 1,85. Det går bara jämnt ut om Pinnacle har 5 % i vigg och att 1,85 skulle vara så nära sanningen som möjligt.
ja, det är bra antagande. Om man räknar bort kambi.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 07:50   #14
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 232
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det är ungefär de spannet återbetalningen "highest" ligger på hos Oddportal med matcher som tillåter en del volym.

Även om du slår stängnings oddset så är det ändå ett antagande om att det är bra spel du lägger, dock ett bra antagande. I slutändan gäller dock att om du har rätt i ditt antagande kommer du över tid att gå plus, vilket inte verkar vara fallet.

Det räcker dock inte enbart att slå stängnings oddset med tanke på "viggen" hos Pinnacle. 1,95 som du nämnde i en annan tråd att du spelade, och om Pinnacle stänger på 1,85. Det går bara jämnt ut om Pinnacle har 5 % i vigg och att 1,85 skulle vara så nära sanningen som möjligt.
Helt korrekt, hos Pinnen och alla andra Asien är edgen närmare 0.4-0.6% jämfört med hos bet365/kambi där man kan ha 4%+ edge.
Mcdonkey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td