Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-01, 09:53   #16
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mcdonkey Visa inlägg
Hur står ni er jämfört med tradematesports? Har för mig dom ligger på runt 2.8% edge överlag.
Efter ligorna kom igång har yield ökat dramatiskt, avg yield i september var på 4.5% (119300 bets, 2.15 avg odds, p=0.00000). Yield = ROI per bet, eller vinst per omsatt krona.

Sedan start (inkl beta perioden) ligger vi på 2.3%.


Trademate säger 2.54% på hemsidan nu, men det var 1.5% bara för några månader sedan?


Citat:
Ursprungligen postat av Mcdonkey Visa inlägg
Sen borde ni anställa någon som kan göra om eran layout, fulare och mer icke användarvänlig design får man leta efter, programmet ser ut att vara gjort i win95.
Haha du har helt rätt. Till mitt försvar så byggde jag ursprungliga Windowsprogrammet 2007. Vi kommer lägga krutet på våra webb/mobil version framöver. Men många uppskattar fortfarande de avancerade funktionerna i Windowslösningen, även om den ser ut som skit.
RebelBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 09:55   #17
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RebelBetting Visa inlägg
Precis. Många (speciellt nybörjare) blir förvånade över hur enormt mycket det kan svänga i början.



Det intressanta är att det kan skilja mycket mellan bolag med samma odds, även vid 3000+ bets.



Jag tror det är del av spelet, över tusentals bets gör det nog ingen större skillnad på sista raden. Hur skulle vi kunna skilja manipulationer från riktiga oddsrörelser?
Nä, är förstås svårt och skilja på det. Men ni är ju smarta.

hmm klart det kan skilja hur det gått på olika bolag men .har du lagt alla spel på samma bolag eller spritt ut på flera måste ju totalresultat bli lika?
Nåt annat kan jag inte förstå när det är samma odds.

Spelar jag till 2,10 hos ATG eller 2,10 hos 888Sport. Hur ska det bli skillnad?
Något övernaturligt?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 10:03   #18
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
Sharp$: 78
Standard

Våra medlemmar spelar ju inte på exakt samma odds vid samma tidpunkt.
RebelBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 10:22   #19
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Nä, men när de väl spelar så spelar de väl ingen roll var de lägger spelet när de är samma odds? De får ju i varje fall samma resultat.

Appropå veta om det är fejkdrag på odds:

Kanske vissa bolags oddssättare som är skickliga och har lite koll på om det är motiverade sänkningar som sker. De kan ju ha dragit igång ett ras själva också.

Då ligger de kvar med sina odds. Kan man lista ut vilka det är så kan man ju lägga in att det blir andra sidan som är spelvärd. Alternativt kan man kanske övervaka systemet och upptäcka när det är oddsmanipulationer eller motiverad sänkningar.

Bara spekulerar...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 18:20   #20
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

HEJ Rebelbetting, jag har en fråga om er tjänst ...

Vad är skillnaden mellan er service och en sportbetting service, är det samma sak?

Jag kan få en tipster med 112% ROI för 199 kr i månaden med cirka 60 speltips per månad, både live och pre-game och ni tar cirka 500 i månaden.

Så varför är er tjänst 300 kr dyrare, är det färre eller fler speltips, vad får man utöver det jag får för 199 kr i månaden med en vanlig sportbetting service?

Sedan måste jag ju lägga alla spel som tipster ger och samma med er, för annars får jag inte samma resultat som utlovas, visst stämmer det?

Då betyder det att med en tipster och app jag kan lägga alla spel oavsett om man är i matbutiken eller på jobbet, är det samma sak med rebelbetting, att man får tips mellan 09:00 till 23:00 och förväntas lägga samtliga speltips, med en app i mobilen eller måste man har tillgång till dator?

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 12:39   #21
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
Sharp$: 78
Standard

Vi väljer våra värdeodds genom att jämföra dem med de odds som är bevisat närmast det faktiska utfallet: från de bästa spelbolagen.

Just nu har vi över 330.000 placerade odds, med en snittyield på 2.3%. Med den avkastningen dubblar du pengarna efter ungefär 2200 bets.

Vid varje givet ögonblick har vi mellan 1000 och 4000 valuebets tillgängliga. Om vi bara tar spelbolag tillgängliga i Sverige har du ändå hundratals bets per dag. Man förväntas (och hinner såklart inte) lägga alla spel.

Denna artikel av Joseph Buchdahl går in mer i detalj ang tipsters:
http://www.football-data.co.uk/blog/...ing_random.php
RebelBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 15:08   #22
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för svaret, det låter som ett bra upplägg, kanske man skulle ta och prova er tjänst :-)

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 23:48   #23
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RebelBetting Visa inlägg
Vi väljer våra värdeodds genom att jämföra dem med de odds som är bevisat närmast det faktiska utfallet: från de bästa spelbolagen.

Just nu har vi över 330.000 placerade odds, med en snittyield på 2.3%. Med den avkastningen dubblar du pengarna efter ungefär 2200 bets.

Vid varje givet ögonblick har vi mellan 1000 och 4000 valuebets tillgängliga. Om vi bara tar spelbolag tillgängliga i Sverige har du ändå hundratals bets per dag. Man förväntas (och hinner såklart inte) lägga alla spel.

Denna artikel av Joseph Buchdahl går in mer i detalj ang tipsters:
http://www.football-data.co.uk/blog/...ing_random.php
De bästa bolagen kan variera. Oddsättare kan byta bolag mm. Inte alltid pinnacle som är rätt.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 12:08   #24
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
De bästa bolagen kan variera. Oddsättare kan byta bolag mm. Inte alltid pinnacle som är rätt.
Inget spelbolag kan alltid ha rätt. Det handlar om hur nära de är den faktiska sannolikheten, över tid och över tusentals odds. Vi vet att även Betfair har väldigt bra odds på mogna marknader (oddsbörsen). Det finns även spelbolag som räknas som mjuka som har riktigt bra odds på vissa marknader osv.

Men analyserar man Pinnacles odds mot utfallet är det bevisat att deras odds vid stängning är riktigt, riktigt bra:

"Pinnacle’s soccer betting odds appear to be highly efficient. In statistical terms, almost all of the variability in the observed outcome probabilities is explained by the variability in the expected probabilities."

https://www.pinnacle.com/en/betting-...RJX78P6NRD6ZYK
RebelBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 14:51   #25
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rebelbetting några ytterligare frågor ...

Jag tycker och det är min åsikt, att 500 kr per månad är ett hög avgift, men kan ha fel, det återstår att se...

Förmodar att minimum är 10.000 kr i rulle och 100 per lagt spel.
Då tycker jag, min åsikt, att runt 10% eller mer i avkastning per månad skulle vara värt den tid man får lägga ned på att lägga spel.

Är det rimlig förväntan?
Förstår att det kan gå mindre bra en månad och bättre en annan månad, men pratar i runda slängar.

Låt mig göra en jämförelse med Greyhound Service med en avgift 199 kr i månaden och runt 1000 kr avkastning per månad, alltså cirka plus 800 kr.
Det som är bra med den tjänsten är att avgiften inte äter upp avkastningen.
Samt den tid du lägger ned på att placera spelen tar mindre är 5 min per dag.

Jag skulle vilja att du utvecklar detta resonemang utifrån ditt perspektiv, så man kan få en uppfattning om vilken typ av förväntan man kan ha.

Min andra frågeställning är om man kan lägga endast spel på Betfair Spelbörs och fortfarande få tillräckligt med spel att lägga varje månad för att plussa minst 1000 kr minus avgift.

Eller måste man ha minst två, tre eller fyra olika spelbolag med delad rulle hos varje för att er tjänst ska bli användbar.

Detta är vad som kommer göra skillnaden i om man ska välja er tjänst eller en sport betting service.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 13:29   #26
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
Sharp$: 78
Standard

Värdet på en tjänst är kopplat till flera faktorer. Effektiviteten är den viktigaste, exempelvis yield, eller ROI över en viss tid. Men sedan avgörs värdet från person till person beroende på hur mycket du har att investera i pengar och tid.

Om det är värt 500 kr för en tjänst kan bara du svara på. En snittspelare i Sverige med en bankrulle på 10 tkr kan dubbla pengarna på 2000 bets med nuvarande yield.

Utmaningen blir att hitta en tjänst som verkligen ger bra avkastning över tid utifrån dessa parametrar. Tänk på att det behövs fler bets än vad man intuitivt tror för att veta säkert. Räkna med minst 3000 bets för att ge statistisk signifikans. Jag vet inte vilken Greyhound tjänst du menar, men du kan mata in deras siffror här och se om det verkar stämma: http://www.football-data.co.uk/blog/model_testing.php

Angående Betfair så är de väldigt effektiva på större marknader. Men kör du med 3 spelbolag kommer du troligtvis ha fler bets än du hinner med.
RebelBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 15:51   #27
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för utförligt svar - har skickat ett privat meddelande till dig.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 17:40   #28
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RebelBetting Visa inlägg
Inget spelbolag kan alltid ha rätt. Det handlar om hur nära de är den faktiska sannolikheten, över tid och över tusentals odds. Vi vet att även Betfair har väldigt bra odds på mogna marknader (oddsbörsen). Det finns även spelbolag som räknas som mjuka som har riktigt bra odds på vissa marknader osv.

Men analyserar man Pinnacles odds mot utfallet är det bevisat att deras odds vid stängning är riktigt, riktigt bra:

"Pinnacle’s soccer betting odds appear to be highly efficient. In statistical terms, almost all of the variability in the observed outcome probabilities is explained by the variability in the expected probabilities."

https://www.pinnacle.com/en/betting-...RJX78P6NRD6ZYK
Pinnacles odds på småmarknader med låg omsättning säger nog ine så mycket, eller? Ett par hundralappar ändrar man ju oddsen lite snabbt.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 12:50   #29
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Pinnacles odds på småmarknader med låg omsättning säger nog ine så mycket, eller? Ett par hundralappar ändrar man ju oddsen lite snabbt.
Synar att du påverkar oddsen med 200 spänn.

Jag gjorde ett stickprov, yield på hockeyallsvenskan är högt över snittet. Få bets visserligen:
November 12.2% (798 bets, avg odds 2.30)
Oktober 25,3% (761 bets, avg odds 2.22)
P = 0,0014
RebelBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 13:11   #30
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RebelBetting Visa inlägg
Synar att du påverkar oddsen med 200 spänn.

Jag gjorde ett stickprov, yield på hockeyallsvenskan är högt över snittet. Få bets visserligen:
November 12.2% (798 bets, avg odds 2.30)
Oktober 25,3% (761 bets, avg odds 2.22)
P = 0,0014
Räknar du in alla spel som uppenbarar sig som ett valuebet? I så fall blir det väldigt missvisande, dels för att man inte hinner med och ta spel ibland och det är förstås de bästa spelen som försvinner först.

Sen är det en hel del spel som ligger ute som man spelar som inte ens är ett valuebet längre enligt era premisser för att motoddsen inte längre finns kvar. Ibland är systemet nämligen riktigt långsamt. Räknar ni in dessa icke längre valuebets spel också i er yieldberäkning, som man förstås spelar stup i ett.

Jag är mycket skeptisk till att det här fungerar.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td