Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-07, 10:20   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 303
Standard

Över/Under och Båda lag gör mål/Ett lag gör mål


Hej

Är det någon som vill dela med sig av bra strategier för att hitta matcher
för att spela Över/Under och Båda lag gör mål/Ett lag gör mål.

Vilka saker är viktigast att tänka på?
Vilken typ av statistik är bäst att använda sig av?
Hur lågt bakåt skall man använda statistik? 3,4,5 matcher?
Vilka saker spelar störst roll när man tar ut matcher?
Vilka saker spelar minst roll?

Tacksam för alla svar och ideer
topasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 10:43   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Finns ingen generell taktik här tror jag. Att bara bedömma Över/Under och mål/inget mål är svårt eftersom du sitter på lika lite/mycket information som bolagen.

Man bör behöva kännedom om klubbarna, spelarna, spelsätt etc för att en riktig edge även om det går genom att bara kolla stats, skador, form etc.

HUr långt bak man ska kolla skiljer sig oerhört beroende på vilken klubb vi pratar om även där. Har ett utmärkt exempel:

Förra säsongen var FC EIndhoven det lag i Hollands jupiler League som hade högst målsnitt i serien med 4 mål per match. I år har de lägst målsnitt med 2.25 mål per match och de har kvar i stort sett samma trupp.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 10:46   #3
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan skriva en liten write up om Över/Under i hockey, om nån vill
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 10:49   #4
 
valsens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 88


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gärna
valsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 11:28   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 991
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Theil Visa inlägg
Kan skriva en liten write up om Över/Under i hockey, om nån vill
Låter mycket intressant!
Pavey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 14:22   #6
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Vore otroligt intressant och hålla liv i denna diskussion. Gillar att spela på över/under speciellt i hockey där man om man kan det borde kunna göra pengar. Tydligen har du Theil något på G och det skulle vara roligt att höra vilket system ni använder.
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 22:27   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 303
Standard

Tack för ditt svar RobinD och jag förstår vad du menar.

Om vi håller oss till fotboll så är jag ute efter ett "filter" som tar fram de troligaste matcherna som kan sluta ÖVER eller BÅDA GÖR MÅL.
T.ex.att lag som spelat 0-0 i någon av de 5 senast matcherna kanske skulle gå att plocka bort för det är så sällan de är inblandade i ÖVER matcher eller BÅDA GÖR MÅL.

Ett exempel på vad jag är ute efter kommer här.

Minst 40% av hemmalagets hemmamatcher skall ha slutat Över 2.5 mål.
Hemmalaget skall ha spelat över 2,5 mål i 3 av de sista 5 hemmamatcherna
Hemmalaget skall ha gjort mål i de 4 senaste hemmamatcherna av 5
Hemmalaget skall ha släppt in mål 3 av de 5 senaste matcherna

Minst 40% av bortalagets bortamatcher skall ha slutat Över 2.5 mål.
Bortalaget skall ha spelat över 2,5 mål i 3 av de sista 5 bortamatcherna
Bortalaget skall ha gjort mål i 4 av de 5 senaste bortamatcherna av 5
Bortalaget skall ha släpt in mål 3 av de 5 senaste matcherna

Minst 2 av 4 senaste inbördes möten skall ha varit ö 2,5 mål

Det får inte ha varit några 0-0 matcher bland dessa 5 matcher


Men det är väl förmodligen så att har man hittat något användbart så delar man inte med sig av det,eller?
topasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 22:31   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tror nog att många delar med sig, men jag tvivlar på att det finns något allsmäktigt system att tillgå.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 23:09   #9
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 53
Standard

Jag personligen gillar "färsk" statistik/trender. Det gäller att se dessa förändringar tidigt för att kunna dra nytta av informationen innan bookisarna ser samma sak. I de mindre serierna är detta möjligt i större utsträckning. Dock dyker samma möjligheter upp även i de större ligorna ifall man kan hitta rätt infallsvinkel och spela div specialspel mm.
Det gäller att hitta 2 lag som spelar offensivt och vara med tidigt när första linan/oddsen kommer. Men samtidigt måste man kunna stå över när ett super-offensivt lag möter ett mästerligt defensivt lag.
Vissa lag startar matcher stenhårt och då är det tex halvtidsspel som är bättre.

Jag är inte mycket för statistik som är flera år gammal. Det är mycket som kan ha hänt med ett lag under den tiden. En "lagerbäck" kan ha försvunnit och en mer spelglad coach kan ha satt sin prägel på laget. Eller hela laget kan vara utbytt osv...

Kanske bara massa svammel, men så tänker jag iallfall med över spel, även om jag föredrar basket.
Rookiegambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 17:05   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 303
Standard

Rookiegambler:Hur många matcher bakåt brukar du titta på?

Ingen som har några mer specifika saker som ofta uppfylls i matcher med
över/under eller båda gör mål/ett lag gör mål?

Orsaken att jag frågar är som sagt att försöka hitta ett filter som tar
fram "troliga" matcher och sedan själv syna dessa mer ingående.

RobinD: Jag tror inte heller att det finns något allsmäktigt filter att köra rätt av utan min tanke är att få ett mer begränsat antal matcher att ägna sig åt.

Har gjort ett program som hämtar dagens matcher till ca 20 ligor och kan sen ställa olika parametrar för att leta upp de matcher som uppfyller dessa krav.Sökningen görs mot min databas för att hitta de specifika sakerna.

Hade varit fint att haft några bra saker att börja med.
Men jag får väl testa mig fram och se vad man kan hitta.
topasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 18:15   #11
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av topasen Visa inlägg
Rookiegambler:

Ingen som har några mer specifika saker som ofta uppfylls i matcher med
över/under eller båda gör mål/ett lag gör mål?
If it's to good to be true, it usually is!

Ex 1, Barca's snitt odds på Ö2.5 Ligger i "Normala" fall under 1.45, snittet har jag inte i huvudet, men upp till 1.50 som igår erbjöds före dippen till 1.40 är onormalt högt och ett knep ifrån booksen att få in deg på Över (matchen slutade 1-1)
1.50 = för bra för att vara sant, yes jag failade på denna (förvisso ett auto spel, men man behöver typ 3 raka 1.35 vinster för att täcka upp denna vilket inte är ett skarpt drag att försöka sig på)

Ex 2, Balestier Khalsa vs Geylang United (Singapore) UNDER 2.5 @ 1.95 hade jag som dagens enda spel, i tråden påpekas relativ snabbt detta:
Citat:
13/21 inbördes möten har gått över
13/21 = ca 61% = över i detta fall, borde vara favorit, men varför får det spelet dog odds till +2ggr degen?
Helt klart för att locka in spel på över spelet genom att ge bra odds.
Tyvärr blev inte matchen spelad utan uppskjuten, men tror du ser vart jag vill komma.

Men att notera snitt odds gentemot dagens kan ge en viss pekpinne.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 20:40   #12
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Vad menar du med autospel iCash?
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 21:37   #13
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gordon Visa inlägg
Vad menar du med autospel iCash?
Överslags räkning inne hos Lad's lokala bookie (London) igår från säsong 09/10 gick 33 matcher över & 23 under, förvisso 5-5 (ej medtaget i beräkningen) sen i Augusti denna säsong, men såg spelet som ett autocall där och då, medger nu i efterhand att det snarare var en herocall som inte gick allt för bra då det från min sida var jävligt oskarpt att inte tänka på att oddset var ett par punkter för högt.
Men lätt att vara efterklok då det hela egentligen var en coinflip, boored påpekade i chatten om odds flytten och jag kände olusten för att jag slaskat bor en större summa pengar på oaktsamhet, men det var liksom inte tid att springa ned till bookien och gröna ut, eller för den delen via nätet då linan var så pass låg in i matchen.

Summa sumarum, ta god tid på sig vid onormala linor/odds (Rouge Lines) och tänk två gånger innan man placerar spelet, det tåls att påpekas igen, if it's to good to be true, it usually is!
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 22:21   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 303
Standard

Men att notera snitt odds gentemot dagens kan ge en viss pekpinne.

iCash: Den tackar jag för
topasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 22:40   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 303
Standard

Blixt Gordon: Trender skapar ju ofta något som vi kallar för auto-bet, spel som man inte behöver att tänka på då utfallet över en total säsong eller tillfällen visar plus vid en situation som uppstår ofta.
topasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td