Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-18, 22:48   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Singel vs dubbel


Jag har sett denna fråga tidigare, men den fick inget riktigt svar vad jag kan minnas.

Ponera att du har hittat två tecken som du värderar till 55 % och oddsen för båda ligger på 2.00. Rent generellt så skulle det väl då vara en bättre affär för dig att spela dom som en dubbel, 4.00 i odds och ~30 %(?) chans att den sitter.
Alltså ett EV på 21 % medan du skulle ha ett EV på 10 % för varje enskilt spel om du spelade dem som singlar.
Hoppas jag var nog tydlig i mitt förklarande för att ni ska förstå frågan.

Detta kräver självklart att du är en otroligt skicklig spelare för att du ska kunna göra så pass säkra värderingar, dessutom är det ju alltid trevligt att minimera riskerna iom att hålla sig till singlar. Det jag är ute efter är egentligen bara om jag tänker rätt rent matematiskt, för någon mästerlig spelare är jag tyvärr inte än och kommer nog aldrig ha tiden att bli det heller
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 07:55   #2
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Du har helt rätt i det du säger men det är svårt att finna. Där det finns störst chans till värde är om du får spela en relaterad dubbel hos ett bolag. (correlated parlay på engelska)

Tex att spela på underdogen ATS och under the total. Det är två spel som om det ena händer så har den andra en större chans att inträffa. Många bolag tillåter inte detta men det finns en del som tar emot dem.

PL +1.5 och under eller -1.5 och över är andra exempel.

Tänk på att variansen blir högre och att du inte bör satsa lika mycket som en singel. Men det vet du nog redan.

Ha det bäst och lycka till.
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td