Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-08, 15:15   #1
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Fördela bankrullen


1. Hur hur stor del av bankrullen bör jag max ha i omlopp samtidigt i ej avgjorda spel

2. Bör jag ha en separat BR för varje rekare jag följer och isåfall hur ska jag fördela rullen beroende varje rekares genomsnittliga frekvens/odds/hitrate

MVH/
Anders
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:00   #2
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av EKAALA Visa inlägg
1. Hur hur stor del av bankrullen bör jag max ha i omlopp samtidigt i ej avgjorda spel

2. Bör jag ha en separat BR för varje rekare jag följer och isåfall hur ska jag fördela rullen beroende varje rekares genomsnittliga frekvens/odds/hitrate

MVH/
Anders
1. Själv har jag 1-5% på vardagarna och upp till 10% på helgerna.
2. Ingen aning, lättast är väl om man har olika spread för varje rekare och flatbettar +medel?
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:32   #3
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Det händer att jag har upp mot 35% levande men då minskar jag storleken på unitsen efterhand.
__________________
BOL
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:32   #4
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1. Helt beroende pa hur manga spel du har levande. Jag spelar ganska lost for tillfallet (tagit ut en storre summa i slutet av oktober) sa jag har mellan 1 och 2% av min rulle per spel. Jag blev nagot forbluffad nar jag markte att 40% var i spel infor fredagskvallen (30 spel under helgen otroligt nog). Ditt fokus bor ligga pa hur stor del av rullen du har per spel, inte per dag. Satter du en cap pa 1% per bet ar det lika stor chans for att gula om du har 100 spel levande under en kvall som 100 spel under en manad (forutsatt att du har samma krav for att lagga spelen).

2. Personligen, nej. Det lar bli alldeles for mycket att halla reda pa i langden. Dock bor du ha kontinuerlig koll pa individuella rekares resultat.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:36   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

1: Oväsentligt egentligen det enda som avgör är kvaliten på spelen och bra MM. Har du 100 spel med 1u levande varav 1u=% så är det ju skitbra om alla spelen är EV+.

Har du däremot 100 spel med EV- så är det ju mindre bra.

Däremot är det inte många/alla som klarar av att hantera pressen med hela/majoriteten av rullen i bruk samtidigt. Sen så är det rätt logiskt att en större rulle tenderar att inte omsättas med samma risk som en liten.

Det vanligaste imo är att ju större rulle desto mindre % motsvarar en u.

2: Nej, använd filtret i spreadsheetet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td