Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-14, 22:49   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Unitökning/höja insatsen


Har efter en toppenhelg nått ny toppnivå för min kassa (knappt 20k). Kassan startade på 10k för ca 6 veckor sedan då jag lämnade tillbaka pengarna jag spelat stakeat för under en tid. Den riktigt utväxlingen kom aldrig och jag insåg att om jag skulle kunna hålla motivationen uppe så var jag tvungen att spela med egna pengar och se en avkastning som var för mig till 100% och inte 70-30 till min kompis.

Sagt och gjort, jag och ni andra på sharps har tillsammans med en del blogabettare och diverse andra tomtar nästan dubblat min kassa på 6 veckor (tack som fan alla på sharps).

Jag valde nu när alla spel utom 2 är rättade att öka på insatsen från 250 i flatbet till 350 i flatbet på det spel som spelas efter 00:00 den 15/11. Feg höjning kan tyckas, men för att det ska fungera med mängden spel jag spelar så känns det som ett lagom steg.

Till frågan, hur gör jag detta snyggast i mina sheet som är till för att visa mina prestationer som rekare?

Jag ökar mina flatbets till 350 men värderar ju spelen lika som innan.

1) Ska jag bara köra på?
2) dra ned så att 1 unit motsvarar 350 och på så vis påvisa det.
3) öka unit size från 100 --> 140 så att 350 motsvarar 2.5u

Vad säger ni?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 23:09   #2
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Att skriva en notering i sheetet är väl det bästa och sedan bara köra på tycker jag.
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 02:43   #3
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra jobbat Robin!! Då förväntar jag mig att barn+fruga får extra fina julklappar iår
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 04:49   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Japp en notering i sheetet räcker med datum samt nya och dåvarande betsize.
Det skulle låta dig filtrera ut från de datumet och framåt med din nya betsize samt filtrera ut dina gamla spel och få fram ditt nettoresultat med.
Sedan skulle det inte påverka din värdering heller.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 12:15   #5
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4293
Standard

Bra jobbat vill jag lov att säga, vill också börja se gröna siffror snart. Måste klura ut det

Mitt första steg är nu att sluta rygga DOKO, han har inte varit bra för mig.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 12:31   #6
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Bra jobbat vill jag lov att säga, vill också börja se gröna siffror snart. Måste klura ut det

Mitt första steg är nu att sluta rygga DOKO, han har inte varit bra för mig.
Sorry för , men jag har 104% roi på doko.

Dock ryggar jag bara de områden han ligger plus på.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 12:58   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

RobinD:

Att lira 350 kronor som flatbet på en kassa om 20k tycker jag är sunt. Det betyder att du har ca 57 flatbets vilket får anses vara bra.

200 kronor av 20k är 1%, vilket bör betyda att 350 kronor är 1.75% om jag inte är helt ute och cyklar (sjukt jävla trött atm).

Man bör hålla sig (om man är en person som ryggar många blogabettare, sharps, + diverse annat) runt 1-3% som max, då man garanterat kommer ha många spel i liv hela tiden, speciellt på söndagarna då wunderdogs NFL är igång osv.

Jag förstod inte exakt frågan kring hur du vill redovisa det i din sheet, så jag besvarar tyvärr ej den frågan. Doko är duktig på det han gör, men han spelar ofta spel (i alla fall när jag följde hans spel då och då) på tomte-bookies såsom stanjames, interwetten m.m.
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:13   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macin Visa inlägg
RobinD:

Att lira 350 kronor som flatbet på en kassa om 20k tycker jag är sunt. Det betyder att du har ca 57 flatbets vilket får anses vara bra.

200 kronor av 20k är 1%, vilket bör betyda att 350 kronor är 1.75% om jag inte är helt ute och cyklar (sjukt jävla trött atm).

Man bör hålla sig (om man är en person som ryggar många blogabettare, sharps, + diverse annat) runt 1-3% som max, då man garanterat kommer ha många spel i liv hela tiden, speciellt på söndagarna då wunderdogs NFL är igång osv.

Jag förstod inte exakt frågan kring hur du vill redovisa det i din sheet, så jag besvarar tyvärr ej den frågan. Doko är duktig på det han gör, men han spelar ofta spel (i alla fall när jag följde hans spel då och då) på tomte-bookies såsom stanjames, interwetten m.m.
Tack för din input, kul att höra att man är på rätt spår.

Gällande doko då har jag slutat rygga för länge sen då han som du säger lirar för mycket på tomtebookies som jag blev limiterad hos efter 15 spel.

Gällande redovisningen verkar folk anse att en notering räcker gott och väl så väljer att bara höja insatsen och köra på. Dubblas kassan igen får man väl fundera på att göra ingrepp i storleken på unitsizen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td