Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-13, 10:20   #1
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tillförlitlig ROI?


Har inte mina statistikböcker här, och har inte kunnat räkna helt tillförlitligt på när man har ett tillförlitligt roi. Men om vi tar mitt spreadsheet som exempel så kan man utan att veta standardavvikelser eller varians inse att värdet inte är speciellt tillförlitligt iom att samplet är så förbannat litet att en normal vinst/förlust förändrar ROI't rätt kraftigt.

När ungefär kan man anse sig ha ett tillräckligt stort sample för att kunna avgöra sitt roi? Visst, kommer väl alltid vara inom ett spread, men tanken är att få ner det spreadet till försumbara siffror.

Hjälp mig!
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-13, 11:08   #2
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser att du har ett medelodds på ungefär 3, så en magkänsla säger mig att efter ca 1000 spel så kanske du kan få en hum iaf.

Nån matematiskt begåvad kan säkert ge exakta svar, men sanningen är iaf att variansen kan vara grym, och det tar betydligt fler spel än man kanske tror innan ROI börjar "stabilisera sig".
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-13, 19:23   #3
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Det fanns en riktigt bra trad i amnet pa alltomspel.info for nagra ar sedan... Vet nan om det gar att fa tag pa gamla tradar fran de forumet?

EDIT: Jag hoppas de ar ok att skriva in namnet, det gamla alltomspel.info har inget att gora med det som finns pa sajten nu och som verkar nedlagt hursom.. har inget som helst egenintresse i den sajten..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"

Senast redigerad av zz den 2010-12-13 klockan 19:31.
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-18, 19:20   #4
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Över 30 spel så gäller ju centrala gränsvärdessatsen och då funkar ju en approximativ normalfördelning.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-18, 21:22   #5
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Över 30 spel så gäller ju centrala gränsvärdessatsen och då funkar ju en approximativ normalfördelning.
Hur vet man att det är över 30 spel? Bara nyfiken.
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-18, 22:12   #6
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Hur vet man att det är över 30 spel? Bara nyfiken.
De flesta statistiker brukar säga 30 observationer. Men självklart blir det mer och mer likt normalfördelning desto mer observationer man gör.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td