Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-05-27, 10:49   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 8
Sharp$: 48
Standard

En modell för att bestämma odds i fotbollsmatcher baserat på fifa-score.








De flest, inklusive jag själv, saknar förmågan att bedöma exakt vad som gör en fotbollsspelare bättre än en annan fotbollsspelare. Det är här EAs team av professionella bedömare kommer in och gör jobbet åt oss. Dessa bedömare gör ett utmärkt jobb att ta reda på hur bra olika spelare är och det bästa är att vi får en exakt siffra som gör mitt jobb enklare. De som spelar FIFA-spelen är ofta stenhårda entusiaster som vill vara sin idoler i spelet och om spelarna i spelet inte beter sig som de verkliga spelarna kommer det leda till en massa sura miner och färre sålda spel. Därför råder det stenhårt tryck på bedömarna att ta fram realistiska värden.

En spelare i EAs FIFA bedöms från 1 till 100 på en mängd olika färdigheter, bland annat skott, passningar och brytningar. Detta resulterar i ett helhetsbetyg, till exempel har den högst rankade spelaren nu, Lionel Messi, 93 i helhetsbetyg. Baserat på spelarbetygen får varje lag också ett helhetsbetyg (FIFA-score) mellan 1 till 100 och det är dessa jag kommer att använda mig av.

Mitt Excel-blad innehöll 10729 matcher från åren 2020 till 2022 med resultat och fifa-score för resp lag. Det resulterade i ovan scatter plots i Excel vilket gav modellerna i bilderna ovan.
Som exempel har Milan nu 81 i Fifa-score, om de skulle möta på hemmaplan det sämre laget Spezia med 72 i fifa-score så blir fifa-poängen 81-72=9. 9 matas sen in i modellen för hemmamatcher y = 0.0361x + 0.4226 där x är FIFA-poängen blir chansen för Milanvinst 75% eller oddset 1.33. Hittar vi bättre odds än det är det spelvärlden enligt modellen.
Grovsnus111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-27, 11:01   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 8
Sharp$: 48
Standard

Fifa-score kan man hitta här: https://www.fifaindex.com/teams/
eller här https://sofifa.com/

Så här ser premier league ut nu:
Arsenal 81
Aston Villa 79
Brighton 77
Chelsea 83
Crystal Palace 76
Everton 77
Fulham 76
Leeds 76
Leicester 79
Liverpool 84
Man City 85
Man Utd 82
Newcastle 79
Southampton 76
Spurs 82
West Ham 78
Wolves 78
Brentford 76
Nottingham 77
Bournemouth 74
Grovsnus111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td