Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-08-21, 18:11   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 151
Standard

Excel makro stryktipsrader


Jag behöver hjälp med att få till ett excel makro att skapa alla tänkbara stryktipsrader och få de sparade i en textfil, gärna i följande format:

" 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 1"

Eller om det redan finns en snabb liten snurra jag kan "låna"

Tack på förhand !

Mvh ! O
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-25, 19:23   #2
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av odds Visa inlägg
Jag behöver hjälp med att få till ett excel makro att skapa alla tänkbara stryktipsrader och få de sparade i en textfil, gärna i följande format:

" 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 1"

Eller om det redan finns en snabb liten snurra jag kan "låna"

Tack på förhand !

Mvh ! O
Jag visste inte ens att det gick att göra sånt i Excel, så det kan jag inte hjälpa dig med. Men det gick att skapa filen du önskar i Sharpsgar/Sharpsgar2SvenskaSpel.

Jag valde 13 M-hel i Sharpsgar och beräknade garantitabell. Högerklickade i den tomma garantitabellen och valde att spara ut alla rader.

1.594.323 rader skapas. Kopierade dessa till editorn och sparade systemet. In med systemet i Sharpsgar2SvenskaSpel, ställ upp ramen och spara systemet. Då skapas en textfil för inlämning som ser ut som den du eftersöker men den innehåller textraden "Stryktips" och "E," framför varje rad. Jag har tagit bort den infon.

Utdrag ur filen, de 6 första av 1½ miljon rader....
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X,1
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X,X
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X,2

Jag tänker inte lägga upp 1.594.323 rader här. Du kan ladda ner textfilen: https://www.mediafire.com/file/475ca...13hel.txt/file
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-25, 19:38   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Jag visste inte ens att det gick att göra sånt i Excel, så det kan jag inte hjälpa dig med. Men det gick att skapa filen du önskar i Sharpsgar/Sharpsgar2SvenskaSpel.

Jag valde 13 M-hel i Sharpsgar och beräknade garantitabell. Högerklickade i den tomma garantitabellen och valde att spara ut alla rader.

1.594.323 rader skapas. Kopierade dessa till editorn och sparade systemet. In med systemet i Sharpsgar2SvenskaSpel, ställ upp ramen och spara systemet. Då skapas en textfil för inlämning som ser ut som den du eftersöker men den innehåller textraden "Stryktips" och "E," framför varje rad. Jag har tagit bort den infon.

Utdrag ur filen, de 6 första av 1½ miljon rader....
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X,1
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X,X
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,X,2

Jag tänker inte lägga upp 1.594.323 rader här. Du kan ladda ner textfilen: https://www.mediafire.com/file/475ca...13hel.txt/file
Åh tackar så mycket, vet du om det är möjligt att kunna få detsamma för Fullträff, självklart inte alla tänkbara miljarder rader men om man kan använda sig av t.ex. 3 spikar och sedan 6 resultat i 10 matcher, det skulle ju då bli strax över 60 milj. rader ?
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-25, 19:49   #4
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av odds Visa inlägg
Åh tackar så mycket, vet du om det är möjligt att kunna få detsamma för Fullträff, självklart inte alla tänkbara miljarder rader men om man kan använda sig av t.ex. 3 spikar och sedan 6 resultat i 10 matcher, det skulle ju då bli strax över 60 milj. rader ?
Du måste nog försöka med ett program för fullträff. Copema? Sharpsgar är ju "bara" för tipset. Annars var ju Bosse inne på att göra ett program för spelet men han verkar ha försvunnit från jordens yta. Han svarar varken på mail eller pm.

EDIT
Bosse startade en tråd för Fullträff. Det sista han skrev var i den tråden var :

"Som jag skrev i första posten:" Öppnar SvenskaSpel upp denna möjlighet (filinlämning) och intresset finns från er kommer jag att färdigställa programmet för "Fullträff" i stället. " Filinlämning finns men intresset verkar vara svalt ."

Så jag förmodar att han la ner det projektet. Lite synd kan jag känna, hade varit kul att se vilka system som kunde göras.

Senast redigerad av BrakZen den 2023-08-25 klockan 19:58.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-25, 20:10   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Du måste nog försöka med ett program för fullträff. Copema? Sharpsgar är ju "bara" för tipset. Annars var ju Bosse inne på att göra ett program för spelet men han verkar ha försvunnit från jordens yta. Han svarar varken på mail eller pm.

EDIT
Bosse startade en tråd för Fullträff. Det sista han skrev var i den tråden var :

"Som jag skrev i första posten:" Öppnar SvenskaSpel upp denna möjlighet (filinlämning) och intresset finns från er kommer jag att färdigställa programmet för "Fullträff" i stället. " Filinlämning finns men intresset verkar vara svalt ."

Så jag förmodar att han la ner det projektet. Lite synd kan jag känna, hade varit kul att se vilka system som kunde göras.
Oj, så det har varit på gång ändå, ja, det var ju synd att han la ner det, eller kanske försöker färdigställa det ändå, i tysthet, det är ju ändå bra mycket större än vad stryktipset om man ser till antal möjliga rader.

Copema installerade jag men tyvärr fick jag felmeddelande direkt utan att kunna öppna det, jag mailade direkt, hoppas det finns en lösning då jag är bra sugen på att se vad för reducerings funktioner som finns där i.

Ha en fortsatt bra helg !
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td