Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-09-03, 11:14   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 151
Standard

Svenskaspels streckfördelning med decimaler ?


Ja, rubriken talar för sig själv, finns det ingenstans att få tag på aktuell streckfördelning med några decimaler ?

Ni som använder streckfördelningen på olika sätt, hur gör ni för att sära på likastreckade ?

Så irriterande att de inte kan redovisa det med t.ex. 2 decimaler så som atg klarar av att göra, förhoppningsvis finns en smart lösning på detta eller ännu bättre någon sida som faktiskt visar streckfördelningen med decimaler.
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-03, 13:31   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Nej. Finns ej med i de speldata som går att få från Svenska Spel.


Dock.....knasigt nog fanns det med en decimal förr när Insatsfördelningen redovisades på SVTs text-tv.

Men inte längre.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-03, 15:49   #3
 
Reg.datum: mar 2021
Inlägg: 77
Sharp$: 542
Standard

@Strappa71
Är detta en lösning för dig? Copema-programmet
// Butragino
Butragino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-03, 18:29   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Butragino Visa inlägg
@Strappa71
Är detta en lösning för dig? Copema-programmet
// Butragino
Jag har inte betalat för Copema på mer än 10 år så jag kan inte säga emot att insatsfördelningen visas med mer än heltals-%.

Men det skulle vara ganska märkligt eftersom det inte finns med några decimaler i det API som jag har tillgång till.

Ska sägas att jag inte har använt APIt på ganska länge. Men samtidigt har jag inte heller fått någon uppdaterat dokumentation från SvSp.

Ingen blir gladare än jag om det skulle visa sig att det ändå är tillgängligt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-03, 21:54   #5
 
Reg.datum: mar 2021
Inlägg: 77
Sharp$: 542
Standard

https://www.mediafire.com/view/cirqr1i7sirhcik/Copema_med_SvS_streckf%25C3%25B6rdeling_m_decimale r.JPG/file"

kolla denna länk!
//Butragino

Senast redigerad av Butragino den 2023-09-03 klockan 22:11. Anledning: Fell Info
Butragino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-04, 05:11   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Butragino Visa inlägg
https://www.mediafire.com/view/cirqr1i7sirhcik/Copema_med_SvS_streckf%25C3%25B6rdeling_m_decimale r.JPG/file"

kolla denna länk!
//Butragino
Jag ser oddsen med decimaler.

Men var är insatsfördelningen med decimaler?

Vad är det jag missar i bilden?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-04, 05:15   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av odds Visa inlägg
Ja, rubriken talar för sig själv, finns det ingenstans att få tag på aktuell streckfördelning med några decimaler ?

Ni som använder streckfördelningen på olika sätt, hur gör ni för att sära på likastreckade ?

Så irriterande att de inte kan redovisa det med t.ex. 2 decimaler så som atg klarar av att göra, förhoppningsvis finns en smart lösning på detta eller ännu bättre någon sida som faktiskt visar streckfördelningen med decimaler.
Svar på din fråga om tie-breaker:

Dyngsvårt.

Till slut valde jag att sätta lägre matchnummer före högre.

Och att sätta 1 innan x och 2 samt x innan 2.


Absolut ingen optimal lösning. Men det var det jag kom fram till som iaf är konsekvent.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-04, 12:33   #8
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Svar på din fråga om tie-breaker:

Dyngsvårt.

Till slut valde jag att sätta lägre matchnummer före högre.

Och att sätta 1 innan x och 2 samt x innan 2.


Absolut ingen optimal lösning. Men det var det jag kom fram till som iaf är konsekvent.

Nu håller jag inte på så mycket med fotbollstips, men jag förstår ditt problem. Jag minns när ATG också bara hade hela procenttal och jag trodde jag löst det med att sortera efter mest spelade hästar som ATG tillhandahöll med. Kunde väl aldrig tro att dom med lika procent sorterades efter startnummer… hmm. Men för att återgå till ditt problem så hade nog jag låtit trenden få avgöra vilket tecken som skall rankas först vid lika procent. Positiv före stillastånde, stillastånde före negativ. Men det kanske inte finns så mycket rörelser i procenten för tipstecken?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-04, 13:55   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Nu håller jag inte på så mycket med fotbollstips, men jag förstår ditt problem. Jag minns när ATG också bara hade hela procenttal och jag trodde jag löst det med att sortera efter mest spelade hästar som ATG tillhandahöll med. Kunde väl aldrig tro att dom med lika procent sorterades efter startnummer… hmm. Men för att återgå till ditt problem så hade nog jag låtit trenden få avgöra vilket tecken som skall rankas först vid lika procent. Positiv före stillastånde, stillastånde före negativ. Men det kanske inte finns så mycket rörelser i procenten för tipstecken?
Det var inte min fråga iofs men...

Trender finns det alltid på Stryktipset. Dels skriken, men även snedspelet från alla stående rader som kommer in när kupongen öppnas i början av veckan.

Men eftersom det är heltals% så händer det alltid att insatsfördelningen för enstaka tecken inte rör sig på slutet.

Då krävs alltid annan tie-breaker. Som sagt är det här klart svårlöst. Man får hitta något som man kan vara konsekvent kring.

När det gäller ATG tillhandahåller de insatsen räknat i kr per häst om man har tillgång till AIS.

Dvs att man får det i exakt bråkform. Helt oavrundat.

Så borde SvSp också göra. Men det vill de inte.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td