Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   2-6 Betting system (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/6569-2-6-betting-system/)

Persa 2011-09-25 19:29

Jag kom på att jag räknade fel på förlusten. Det ska vara 187740kr i förlust. Netto: 246436kr.

Wagner 2011-09-25 19:34

Vilken nivå på flatan hade behövts för att tangera ditt nuvarande Netto: +8584.87 med 2-6?

Du får väl räkna upp värdet flatan på samma sätt som du höjt insatsnivån vid 2-6. Om det enkelt låter sig göras vill säga. Vill inte vara till mer besvär än brukligt. :)

Fast det skulle vara intressant att veta hur stor procent av kassan du skulle behövt spela på flatorna för att klå nuvarande resultat. Eller hur? ;)

En högst ovetenskaplig gissning är att 3 % räckt för mera :moneybag:

Persa 2011-09-25 19:34

Kom nu på att jag även räknat ut fel på vinsten. Råkade räkna med bruttovinst. Här kommer den korrekta uträkningen:

Vinst: 217540kr
Förlust: 187740kr
Netto: 29800kr

Persa 2011-09-25 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 142568)
Vilken nivå på flatan hade behövts för att tangera ditt nuvarande Netto: +8584.87 med 2-6?

Du får väl räkna upp värdet flatan på samma sätt som du höjt insatsnivån vid 2-6. Om det enkelt låter sig göras vill säga. Vill inte vara till mer besvär än brukligt. :)

Fast det skulle vara intressant att veta hur stor procent av kassan du skulle behövt spela på flatorna för att klå nuvarande resultat. Eller hur? ;)

En högst ovetenskaplig gissning är att 3 % räckt för mera :moneybag:

Nu orkar jag inte räkna ut en dynamisk unit (% av kassan), men jag räknade fram för statisk flatbet, det vill säga samma bet för alla spel. Jag kom fram till att 214.62kr per bet för att nå exakt samma netto.

Wagner 2011-09-25 20:30

Blev mer än jag räknat med då jag gick efter ditt tidigare, felräknade, netto på 46 000. :hattenav:

sskssk 2011-09-26 02:27

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 142484)
Det finns inga insatsastrategier som gör förlorande spelare till vinnare, men det fins flera insatsstrategier som vinnande spelare kan välja bland. 2-6 funkade bra för mig länge men jag valde att gå ifrån det och sedan dess har mina totaler sugit:)

Har du koll på hur resultatet hade varit om du flatat?

eskimo88 2011-09-30 19:09

Hej på er, ny på forumet!

Har läst på om 2-6systemet och känner nu att jag vill testa på det för att se skillnad i resultat jämfört med min tidigare bettinghistoria (en relativt oseriös sådan).


Testar med en blygsam BR på 280kr. Insatsen per serie tänkte jag;

2sek, 4sek, 8sek, 12sek, 16sek, 24sek = 66kr/serie
Ser det rätt ut eller bör jag justera någon av stegen?

henke111 2011-09-30 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av eskimo88 (Inlägg 143396)
Hej på er, ny på forumet!

Har läst på om 2-6systemet och känner nu att jag vill testa på det för att se skillnad i resultat jämfört med min tidigare bettinghistoria (en relativt oseriös sådan).


Testar med en blygsam BR på 280kr. Insatsen per serie tänkte jag;

2sek, 4sek, 8sek, 12sek, 16sek, 24sek = 66kr/serie
Ser det rätt ut eller bör jag justera någon av stegen?

Det ser helt korrekt ut :) Lycka till !

RobinD 2011-09-30 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 142603)
Har du koll på hur resultatet hade varit om du flatat?

Hade jag flatat MAX bet för vad 2-6 serien var så hade det säkert blivit mer vinst, men jag hade inte kunnat det eftersom kassan inte var stor nog.

Persa 2011-10-02 00:47

Jag har nu kört 2-6 systemet sedan början av april och har hunnit komma in i min 159:e serie. Jag har drabbats av min andra stora cold-streak sedan starten och det syns verkligen att cold-streaks är inget att leka med. Jag kommer att avsluta serie 159 och sedan gå över till flatbet då jag inte tycker att 2-6 systemet har gjort sitt med både för- och nackdelar. Jag ser ingen mening med att fortsätta med systemet, speciellt när jag har insett hur mycket skada cold-streaks kan göra.

Fördelen med systemet är att man lär sig ta fler risker både när det gäller chansspel och insatsen. En annan fördel är att det blir roligare att spela när ett system tillämpas.

Nackdelen är att cold-streaks kan ta död på din fina bankrulle som du byggt upp i ett par veckor på bara ett par dagar. Har man en längre cold-streak, kan man räkna med att man snabbt får röda siffror. Titta bara på mitt sheet där jag under veckan har gått runt 2000kr i back.

KP 2011-10-02 05:10

Citat:

Ursprungligen postat av Persa (Inlägg 143545)
Jag har nu kört 2-6 systemet sedan början av april och har hunnit komma in i min 159:e serie. Jag har drabbats av min andra stora cold-streak sedan starten och det syns verkligen att cold-streaks är inget att leka med. Jag kommer att avsluta serie 159 och sedan gå över till flatbet då jag inte tycker att 2-6 systemet har gjort sitt med både för- och nackdelar. Jag ser ingen mening med att fortsätta med systemet, speciellt när jag har insett hur mycket skada cold-streaks kan göra.

Fördelen med systemet är att man lär sig ta fler risker både när det gäller chansspel och insatsen. En annan fördel är att det blir roligare att spela när ett system tillämpas.

Nackdelen är att cold-streaks kan ta död på din fina bankrulle som du byggt upp i ett par veckor på bara ett par dagar. Har man en längre cold-streak, kan man räkna med att man snabbt får röda siffror. Titta bara på mitt sheet där jag under veckan har gått runt 2000kr i back.

Du har rätt i det du säger, men samtidigt ska du komma ihåg att du hade på tok för höga stakes för en rulle på 12k.

Du klev precis upp i 12000kr, gick upp i stakes och träffa rött. 60, 120, 240, 360, 480, 720 = 1980kr/serie ser jag att du körde. Du körde genomsnitt 4st parallella. Du behövde för att göra det en BR på MINIMUM 17600kr. Helst borde den ligga på 30k hållet. Därför kändes din förlust hård, eftersom din var stor i proportion till din BR.

Persa 2011-10-02 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 143557)
Du har rätt i det du säger, men samtidigt ska du komma ihåg att du hade på tok för höga stakes för en rulle på 12k.

Du klev precis upp i 12000kr, gick upp i stakes och träffa rött. 60, 120, 240, 360, 480, 720 = 1980kr/serie ser jag att du körde. Du körde genomsnitt 4st parallella. Du behövde för att göra det en BR på MINIMUM 17600kr. Helst borde den ligga på 30k hållet. Därför kändes din förlust hård, eftersom din var stor i proportion till din BR.

Du har en poäng att jag precis hade höjt min stake och det påverkade såklart mina förluster mer än tidigare. Om jag hade haft kvar min gamla stake, skulle jag förlorat runt 1500kr istället, vilket fortfarande en en tung förlust.

Wagner 2011-10-02 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av Persa (Inlägg 143582)
Du har en poäng att jag precis hade höjt min stake och det påverkade såklart mina förluster mer än tidigare. Om jag hade haft kvar min gamla stake, skulle jag förlorat runt 1500kr istället, vilket fortfarande en en tung förlust.

Ja mista staken är nog den tyngsta förlusten av dom alla. Stackars sate. :cry:

Jackee 2011-10-02 18:38

Det svåraste med detta system är att värdera matcherna korrekt. Även om det finns matcher som har värde i sig så kanske de inte passar som B4,B5,B6. Det gäller helt enkelt att strunta i de matcherna och leta vidare.

Man ska inte skapa ett ett större värde i matcherna bara för att de passar bättre.

gufimuse 2011-10-11 07:12

Har läst en del nu och även kollat folks spreadsheet och känner att jag har en liten fråga innan jag testar detta. Om man gått 2-0 i en serie, börjar man om den då eller fortsätter man? Som jag först förstod det så börjar man om då men efter att ha kollat lite sheets så börjat jag fundera..

Tacksam för svar :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved