Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-03, 16:51   #1
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4288
Question

Olika storlekar på units/bokies?


Så här ligger det till:

Satte in 100kr på ladbrokes först för att börja köra lite och sate då 1u till 1kr och planerade att köra samma units tills jag kommit upp till 200kr osv.

Satte sedan in 200kr på nordicbet och började att köra 1u 2kr.


Borde kanske egentligen köra 1u 3kr, men kör så här eftersom jag inte vill spela bort ladbrokeskontot genom att köra för stor % av just pengarna där utan hoppas på sikt att det ska jämna ut sig mer på kontona och jag då kan gå över till en gemensam fond?

Jag är noobie på betting och spelar inte just nu för att kunna få ut extrapengar nu utan att någon gång få in större pengar i rullning.
Ingen deadline.



Är jag totalt ute och cyklar eller kan jag köra så här?
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 16:54   #2
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Jag kör lite liknande på så sätt att olika rekare jag ryggar får olika unitstorlek personligen. De flesta 50 kr = 1u men vissa mindre beprövade får 20 kr istället.

Det funkar ju så länge man håller sig till det man satt upp, det viktiga är att alla får "egna konton" och individuellt går plus såklart

Nackdelen är att kortsiktigt riskerar du ju svängningar eftersom dina vinster kanske inte tar ut dina förluster på samma sätt. Massa plus eller massa minus, båda kan liksom inträffa.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 19:13   #3
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Jag kör lite liknande på så sätt att olika rekare jag ryggar får olika unitstorlek personligen. De flesta 50 kr = 1u men vissa mindre beprövade får 20 kr istället.

Det funkar ju så länge man håller sig till det man satt upp, det viktiga är att alla får "egna konton" och individuellt går plus såklart

Nackdelen är att kortsiktigt riskerar du ju svängningar eftersom dina vinster kanske inte tar ut dina förluster på samma sätt. Massa plus eller massa minus, båda kan liksom inträffa.
Jag menar alltså att jag kör alltid bara en sida per match. Väljer den med bäst odds, men har jag någon jag verkligen känner för så kör jag kanske båda.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 01:58   #4
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4288
Standard

Bump

Mer tankar av erfarna bettare?
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 12:36   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 19
Standard

Har också stött på det här problemet. Jag har 2000 på Nordicbet och 5000 på bet365. Har just nu 10 kr respektive 25 kronor per unit, vet inte riktigt, men det känns som om detta kan påverka ens avkastning, vet inte riktigt vad den bästa lösningen är. Som skrivet i posten ovan , någon med mer erfarenhet som kan dela med sig ?
Knaffell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 13:26   #6
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaffell Visa inlägg
Har också stött på det här problemet. Jag har 2000 på Nordicbet och 5000 på bet365. Har just nu 10 kr respektive 25 kronor per unit, vet inte riktigt, men det känns som om detta kan påverka ens avkastning, vet inte riktigt vad den bästa lösningen är. Som skrivet i posten ovan , någon med mer erfarenhet som kan dela med sig ?
Känns som de flesta som har flera bookies har olika rullar på dem. Dock så kanske de inte rör dem lika mycket om de spelar bort en bookies för de har bättre rull på sina spel.

Men för oss andra? Funkar det
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 13:36   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

den bästa lösningen är givetvis att skaffa MB och spela samma unitstorlek, man spelar efter sin totala baknrulle och inte efter vad man har på de olika kontona? låter bara knasigt & väldigt ogynnsamt!
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 14:09   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag brukar spela som så att min sammanlagda kassa (saldo på alla bookies tillsammans) utgör storleken på min unit. Har jag säg 10000 på bolag A, men 90000 på bolag B och 200000 på bolag C så har jag alltså en rulle på 300 000, och 1unit=1% dvs 3000kr per unit.

Spelar jag då på bolag A med 3 units, så lägger jag då 9000 av de 10000 jag har där.
Sitter den är det guld, för då ökar saldot där, men gör den inte det och jag vill sätta in mer pengar där så gör jag det genom att först göra uttag på någon annan för att sedan placera dom på A istället.

En unit ska vara lika stor oavsett spelbolag, för varför ska du lägga sämre spel på bolag B än bolag A? Det går inte ihop. Du är ute efter en hitrate på 55+% (med oddssnitt på 2.0). Har du för stor skillnad i unitstorleken på dessa så kommer du att löpa stor risk att få ett negativt ROI istället, just pga skillnaden i din unitstorlek

edit: rörde ihop siffrorna lite, ska vara rätt nu
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 15:03   #9
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Förstår inte heller varför man skulle räkna unitsize efter hur mycket man har på en viss bookie för tillfället. Det man bör göra är helt enkelt att se över hur stor rulle man har totalt sett oavsett var pengarna befinner sig och så spelar man därefter.
Problemet med det du gör just nu är att om du hittar bäst odds på Ladbrokes (där du har 100 kr) till ett spel som du vill lägga 5u på innebär det att du spelar 5 kr. Om du senare spelar ett spel för 4u på Nordicbet så satsar du 8 kronor på det, vilket innebär att du satsar mer på ett spel som du tror mindre på. Då fallerar ju hela systemet med att använda units överhuvudtaget.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 16:31   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 3
Standard

Jag har samma unit-värde fast jag har t ex 3000 på en bookie och 15000 på en annan. Gular jag får jag väl flytta över. Förstår inte vad det är för mening att använda units annars,om dom inte är värda lika mycket. Kan ju bli brutala svängningar åt vilket håll som helst annars.
krillian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 19:38   #11
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4288
Standard

Tack för lite mer svar.

Att allt faller med använda units för man spelar så tycker jag inte är rätt direkt eftersom det handlar att man ska ha några riktlinjer. Man kan ju se det lite i form av två olika fonder, på ett kanske lite dumt sätt :P

Och jag vet ju att man ska spela för totala bankrullen, undran var mer om jag var totalt ute och cyklade.

Att spela som jag gör är ju för att jag är lite feg och chansar på att det ska jämna ut sig. Vill inte spela bort en bookie då jag inte har någon annan som jag kan föra över vid och är arbetslös för tillfället och vill inte spela över mina tillgångar

Men har fått bra svar och ska tänka över att köra en totalrulle iaf. Det är mest just därför det som Exakte säger att man ibland känner, fan detta vill jag ju spela på den stora rullen istället.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td