Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-28, 00:56   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 32
Sharp$: 247

Go for it
Stats: 47 - 51 - 0
ROI: 123.86%
Vinstprocent: 47.96%

Standard

Omsättning på spel


Hej!
Ny och orutinerad inom all den här "avancerade" bettingen, mest bara hobbyspelat dessinnan.
Läste nyligen igenom tråden om hur en heltidsbettare lever, men hur mycket omsätter ni en genomsnittlig månad och bankrulle?
Givetvis är detta ju väldigt individuellt men skulle vara kul att ha en hum om vad era "5 units" på en match innebär egentligen och ni "eliter", vad ni tjänar på spelandet egentligen?
wedberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 01:28   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Du kommer förmodligen inte få så värst bra svar på någon av dina frågor men vad gäller omsättning och nivåer så kan du ju räkna på vad man bör snitta på i månaden vid ROI ~105% för att få ihop en vettig lön med pensionsslantar så har du en fingervisning. Unitnivå beror ju sen lite på sport och hur många spelbara objekt det finns på en månad.

Vad folk tjänar kan du ju titta dig i månen efter, det är som i vardagslivet. Att få ett svar är uppemot en på femtio och att få ett ärligt svar närmar sig nog promillenivåer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 04:30   #3
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 32
Sharp$: 247

Go for it
Stats: 47 - 51 - 0
ROI: 123.86%
Vinstprocent: 47.96%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du kommer förmodligen inte få så värst bra svar på någon av dina frågor men vad gäller omsättning och nivåer så kan du ju räkna på vad man bör snitta på i månaden vid ROI ~105% för att få ihop en vettig lön med pensionsslantar så har du en fingervisning. Unitnivå beror ju sen lite på sport och hur många spelbara objekt det finns på en månad.

Vad folk tjänar kan du ju titta dig i månen efter, det är som i vardagslivet. Att få ett svar är uppemot en på femtio och att få ett ärligt svar närmar sig nog promillenivåer.
Men liksom någon där omsatte ju 5,5 miljoner, är detta riktigt högt eller? Liksom mer en sådan uppfattning.
Sen är jag ju mest djupt imponerad när man läser om folk som lever på det!
wedberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 05:07   #4
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Antal spel: 175
Omsättning: 596,895.74
Netto: +18,914.96
ROI: ~103%

Så såg mina siffror ut för ett år sedan i augusti månad när jag i stort sett bara hade spel som inkomst. Nu för tiden har jag skaffat mig lite fler riskfria och mindre psykiskt påfrestande (och mindre dyngsrytmförstörande) inkomstkällor så även om jag fortfarande spelar en hel del är det mest ryggningar som gäller i dessa dagar.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_punting (+2)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 15:04   #5
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Antal spel: 175
Omsättning: 596,895.74
Netto: +18,914.96
ROI: ~103%

Så såg mina siffror ut för ett år sedan i augusti månad när jag i stort sett bara hade spel som inkomst. Nu för tiden har jag skaffat mig lite fler riskfria och mindre psykiskt påfrestande (och mindre dyngsrytmförstörande) inkomstkällor så även om jag fortfarande spelar en hel del är det mest ryggningar som gäller i dessa dagar.
Hur stor är bankrullen vid dessa nivåer? Skulle vara roligt att veta hur stor bankrulle jag teoretiskt behöver för komma upp i ungefär detta netto. Jag inser att det givetvis beror på hur många gånger jag lyckas omsätta rullen per månad, men det vore intressant information i alla fall. Förstår givetvis om du inte är så pigg på att svara på den här frågan.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 15:47   #6
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Hur stor är bankrullen vid dessa nivåer? Skulle vara roligt att veta hur stor bankrulle jag teoretiskt behöver för komma upp i ungefär detta netto. Jag inser att det givetvis beror på hur många gånger jag lyckas omsätta rullen per månad, men det vore intressant information i alla fall. Förstår givetvis om du inte är så pigg på att svara på den här frågan.
Jorå, ingen fara. Såg att mitt saldo på Pinnacle när detta begav sig var 260k till att börja augusti månad.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 15:55   #7
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Jorå, ingen fara. Såg att mitt saldo på Pinnacle när detta begav sig var 260k till att börja augusti månad.

WTF - Hur vågar du ha så mycket kosing på ett och samma konto i dessa ekonomiska kristider...? Men, imponerande, må jag säga!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 10:34   #8
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
WTF - Hur vågar du ha så mycket kosing på ett och samma konto i dessa ekonomiska kristider...? Men, imponerande, må jag säga!

/Badass
Ja du. Litar väl lite väl mycket på Pinny kanske, men kassan var ändå rätt bra utspridd på många bolag även om största delen låg på Pinny när detta begav sig.

Hittade äntligen hur man kunde ta print sceen på hela sidan nu. Så här såg det alltså ut förra augusti:

http://img708.imageshack.us/img708/6...sportscomm.png
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 17:29   #9
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Stiligt. Hur fixar man print på hela sidan?
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 21:59   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Boone>>>

Vågar man fråga efter en printscreen på ditt Spreadsheat också?
Om du nu ändå har pensionerat dej från spelandet.
(Förstår i fall du inte vill lägga upp den.)
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 12:57   #11
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 415
Standard

Skulle vara intressant att veta hur manga units man som pro-punter bör snitta för att kunna ta ut en okej slant varje manad. Skulle vara mkt intressant on ngn skulle vilaj delge mig deras Unit snitt da man kan fa en bild över vilken units storlek man bör ligga pa i framtiden

Ps. Engelskt tangentbord..
robbla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td