Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-31, 21:54   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 175
Standard

När ökar ni unitsvärde?


Som rubriken lyder..

Började med 800:- i kassan, 1u = 50:-
Spelade upp mig till 3000:-, ökade unitsvärde till 70:-
Ökade till 80:- då kassan passerade 4500:-
Nu ligger kassan på ca 7000:- Har ni regler på när ni höjer värdet eller gör ni det när det känns bra o flytet finns..?
gniden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 22:10   #2
 
sirmickes avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 195
Standard

Bra fråga, jag är också nyfiken på detta.
sirmicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 22:45   #3
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag ser varje unit som procentenheter, där 1unit för mig är tex 1% av min bankrulle och anpassas därmed hela tiden till min bankrulles storlek går det dåligt blir mina units mindre värda i kronor men inte procentuellt och vice versa. Vet inte hur ni andra kör, men tycker det funkar bäst så.
__________________
Det är bara jobbigt att gå när jag måste någonstans!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 16:49   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

https://www.sharps.se/forums/spelskolan2
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 14:35   #5
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 26
Standard

Precis, för att få ut det maximala långsiktigt av din bankrulle så gör du kollen inför varje spel.

Exakt som någon annan skrev tidigare så kan en U t ex motsvara 1% av din bankrulle.
Gustawsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 15:23   #6
 
jempas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 88
Sharp$: 598

NHL 2011/2012
Stats: 121 - 146 - 3
ROI: 97.25%
Vinstprocent: 45.32%

Standard

Finns många svar på denna fråga men inget är definitivt rätt. Allting handlar om hur du är som spelare. Jag själv spelar med en relativt stor BR, och ser hellre till att gå några units plus varje säsong.

Min storhet ligger i NHL, och förra säsongen lyckades jag öka min BR med 24% under reg.season och 28% under slutspel tack vare att jag lyckades pricka in Boston tidigt som vinnare. Att öka mina insatser nu skulle innebära att allt jag spelat in under förra säsongen kan gå förlorat om jag går dåligt tidigt i säsongen.

Hitta något som passar dig, om du spelar offensivt så passar det bäst att öka insats så ofta som möjligt, men då får man tänka på att när det väl går dåligt går det dåligt och vice versa för när solen skiner.
__________________
You know, I thought you made love like an ugly girl. So present, so grateful.
jempa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 23:37   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jempa Visa inlägg
Finns många svar på denna fråga men inget är definitivt rätt. Allting handlar om hur du är som spelare. Jag själv spelar med en relativt stor BR, och ser hellre till att gå några units plus varje säsong.

Min storhet ligger i NHL, och förra säsongen lyckades jag öka min BR med 24% under reg.season och 28% under slutspel tack vare att jag lyckades pricka in Boston tidigt som vinnare. Att öka mina insatser nu skulle innebära att allt jag spelat in under förra säsongen kan gå förlorat om jag går dåligt tidigt i säsongen.

Hitta något som passar dig, om du spelar offensivt så passar det bäst att öka insats så ofta som möjligt, men då får man tänka på att när det väl går dåligt går det dåligt och vice versa för när solen skiner.
Att öka dina insatser skulle innebära att du tjänar mer pengar, förutsatt att du är långsiktigt vinnande och inte spelar fler u per spel än variansen kräver.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 00:02   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Att öka dina insatser skulle innebära att du tjänar mer pengar, förutsatt att du är långsiktigt vinnande och inte spelar fler u per spel än variansen kräver.
Man kan ju börja med att spela sin maxbet på samtliga spel. Är man långsiktigt vinnande finns det ju ingen anledning att spela mindre på vissa spel och därmed tjäna mindre än man skulle gjort annars.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td