Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-20, 10:57   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Oneliners rensade. Argumentera sakligt och visa belägg istället för att spotta ut nonsens och förkasta andras teorier. /mod
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 11:22   #17
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att såga mekaniska system är ju inte vidare klokt då det bevisats flertalet gånger att det fungerar.

Ta mina totaler som ett bra exempel, inte ens 1% av matcherna har jag tagit hänsyn till trupper. De få jag har tagit hänsyn till har varit de jag haft haft koll på på rak arm, t ex att AIK sålt bägge Bangura-killarna och då bör det bli färre mål en vad statistiken säger.

Alltså har det i de flesta fall lett till att truppinformation lett till avslag och inte tvärtom.

Mitt system är så simpelt att det är pinsamt att böckerna inte varit bättre, nu har jag förvisso haft det tufft ett par månader, men 1000 spel och hitrate på över 50% och ROI på 105 visar att det är fullgott.

Sedan finns det både mekaniska system där du enbart spelar på droppade odds, stigande odds, hemmadogs etc etc som helt utan vidare utvärdering ger ett +EV.

Inget sätt är det enda rätta, det finns flera vägar att gå och alla måste hitta sin.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 11:48   #18
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Jag behöver hjälp själv för att ta ut mina picks. Jag brukar ofta rygga massa olika som rekar och ofta så blir det så att man missar pga detta. Om jag själv väljer att picka någon match så är det oftast för att jag känner till ligan, typ Allsvenskan eller Superettan, och väljer att räkna in vart de ligger i ligan, hur formen ser ut, hur oddset ser ut (försöker fundera på varför oddset är 2.30 på Ängelholm hemma t.ex.) och vilka som är skadade/borta/sålda, i princip. Jag vet att det inte alls är vägvinnande i längden att räkna in så få variabler, men jag vet inte hur jag på något sätt ska ta det to the next step.

Personligen tycker jag att det är omänskligt att räkna in 30-talet variabler per match, typ form, skador, hemma/bortastatistik, historiska matcher mot just detta lag, väder, hur planen ser ut, hur moralen i truppen är etc. För att bli vinnande i längden och vinnande på ett mer märkbart sätt så kanske allt detta krävs och det känns som att det är just detta som är skillnaden på en hobbyspelare och en som har betting som yrke, inte sant?

Som någon skrev så vill inte alla dela med sig av hur man själv drar sina picks, men finns det någon stabilare grund att stå på än den jag just nu använder som bas?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td