Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-04, 08:41   #1
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Korrelationssystem, finns det?


Har funderat lite på om det finns någon kör med korrelationsbaserade system inom bettingen för att få t.ex. serier med minimal risk? Borde ju onekligen gå (med mycket statistiskt arbete) att hitta lir som har väldigt låg korrelation, historiskt sett, mellan varandra.

T.ex. borde det inte under gå att spela på kanske 10 utfall med historiskt sätt låg korrelation och på så sätt nå en förväntad positiv ROI med väldigt låg risk? Självklart måste man fortfarande hitta matcher med värde, men det borde väl ändå gå?

Vad tror ni?

Borde på så sätt gå att få en väldigt stabil ROI, utan massa down- & upswings.

Kan inte sånt här så bra men är ändå intressant kan jag tycka.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 08:46   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag tror inte du kan samla så mycket information som behövs, hade funderingen om att ifall man hade verkligen ALL kunskap om ett lag eller spelare så kunde man förutspå resultatet. Dock krävs det allt för mycket information för att det ens skall vara möjligt, det närmaste jag tror du kan komma som är överskådligt är trender och det är inte speciellt säkert ändå..


Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 09:37   #3
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jag tror inte du kan samla så mycket information som behövs, hade funderingen om att ifall man hade verkligen ALL kunskap om ett lag eller spelare så kunde man förutspå resultatet. Dock krävs det allt för mycket information för att det ens skall vara möjligt, det närmaste jag tror du kan komma som är överskådligt är trender och det är inte speciellt säkert ändå..


Nej, det är nog svårt, som sagt, endast trender som går att gå på. Men statistiskt sätt så MÅSTE det gå att minska standardavvikelsen genom att skapa olika serier med låg kovarians för att minska risken i oddsspelandet. P.g.a. den naturligt höga standardavvikelsen inom oddsspel så kommer man alltid ha några minusmånader på rad om man lirar under en längre tid, oavsett hur bra spel man kör. Om man bara kunde skapa ett korrelationsbaserat seriesystem för att nå bara en promille bättre resultat så vore det ändå intressant.

Alla förstår ju att om du t.ex. (dåligt exempel kommer nu, men men) lirar Detroit - Tingsryd 1a -4.5 AH och samtidigt ett annat bet med över 5.5 i mål så vore ju dessa betten i princip perfekt korrelaterade vilket skulle ge en oerhört stor risk. Borde inte dessa isf kunna delas in i två serier med andra bets som är korrelaterade mot dem.

Jag vet inte riktigt hur det går till, men tänker så det knakar.

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-09-04 klockan 09:41.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 21:34   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Middles och surebets är exempel där du bettar på olika utfall på samma marknad. Går även att hitta kopplade bets i undermarknader. Kan ex. finnas värde i både u2.5 och 3-1 samtidigt.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 13:34   #5
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

http://www.youtube.com/watch?v=G4ECjV8BOyU
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td