Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-19, 15:02   #1
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Oddshöjningar


Tänkte höra om vad ni tänker om att spela på oddshöjningar jämfört med oddssänkningar? Kan börja med att säga att jag inte är än mästare på att värdera "korrekt" odds.. Tycker att oftast när jag spelar på odds som har höjts så går det inte in. Jag ryggar mest olika cappers och då känns det lite bättre innan matchen om oddset sänks istället för höjts. Är det ngn som har erfarenher om detta?

Min fråga egentligen är ska man avstå ett spel som är påväg upp eller jämnar det ut sig i längden.??

Må väl
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 15:18   #2
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Spelar ingen som helst roll om oddset är på väg upp eller ner för mig,så länge det är värde enligt min egen värdering så spelar jag.

Nu spelar jag gärna på tidiga linor och då är jag oftast på rätt sida av stängningslinan vilket lett till limiteringar hos EU-Bookies men kan inte säga att jag tycker de går in oftare än matcher jag tar sent som har stigit till att möta min värdering.

Det ända som påverkar är att jag blir grinigare när en match som är slashad 40-50 punkter inte sitter
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 15:22   #3
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har en teori om att en oddssänkning (oddshöjning på andra sidan) sällan når det oddset som förändringen i förutsättningar berättigar. Säg att det kommer ut en nyhet om att en tennisspelare är skadad. Oddset på andra spelaren ändras teoretiskt från 1,5 till 1,3 men på sajten satsas bara kapital för att trycka ner oddset till 1,4. Med andra ord är det höjda oddset (på den skadade spelaren) i samma match inte tillräckligt högt. Därför tror inte jag att det jämnar ut sig i längden för spelar du på ett odds som sjunkit är sannolikheten större att det är ett överodds jämfört med om du spelar på ett odds som höjts. Jag tror att marknaden oftast undervärderar en förutsättningsändring snarare än övervärderar.

Senast redigerad av HL333982 den 2011-09-19 klockan 15:23.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 15:23   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vet att någon i chatten hade kört ett projekt med "raising odds". Om inte mitt minne sviker så hade han ett ROI på 110+.

Personligen hindrar det inte mig heller, däremot stiger oddset för mycket så brukar man ta reda på anledningen till detta. Rör sig inga odds så slipper man ta reda på något mer.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 17:47   #5
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Edit: läste helt fel
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."

Senast redigerad av Grovbenstomme den 2011-09-19 klockan 17:55.
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 20:58   #6
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tack för era tankar, då är det bara att köra på som vanligt. Har jag än tillräckligt stabil capper så ska jag följa han ändå även om oddset är påväg upp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td