Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-19, 20:39   #1
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Starta spelfond - Upplägg?


Ponera att man vill starta en spelfond där utomstående kan investera. De som väljer att investera ska också tillåta att man får spela i deras namn och på så sätt inte begränsas av limiteringar. Säg att man kan uppvisa en sammanlagd edge på 4-6% över 10 miljoner omsatt. Vad är en rimlig deal att erbjuda folk som inte har någon koll på betting förutsatt att man dessutom får spela i deras namn?
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 09:06   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Fråga killarna som startade sportinvest för några år sedan, gick väl inte så bra.........
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 09:36   #3
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Hmmm...beroende på hur du sköter detta så tror jag att flera spelbolag kan tänka sig att frysa konton på grund av inloggningar från samma IP etc?

Alltså - loggar in på fem olika konton från samma IP efter varandra och satsar på samma spel och samma summa - är ganska säker på att många spelbolag inte skulle tveka att stänga samtliga konton. Har du dessutom mycket pengar där så...

Varför inte bara köra på Betfair och Pinnacle på ett konto?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 11:12   #4
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Hmmm...beroende på hur du sköter detta så tror jag att flera spelbolag kan tänka sig att frysa konton på grund av inloggningar från samma IP etc?

Alltså - loggar in på fem olika konton från samma IP efter varandra och satsar på samma spel och samma summa - är ganska säker på att många spelbolag inte skulle tveka att stänga samtliga konton. Har du dessutom mycket pengar där så...

Varför inte bara köra på Betfair och Pinnacle på ett konto?
Tanken är ju att spela en person i taget. Först spelar jag igenom en investerares namn på samtaliga sajter jag ser värde i. Sen tar man nästa osv. Så det bara är ett aktivt konto igång på varje sajt samtidigt. IP-adress är lätt att komma förbi och sajterna bryr sig dessutom inte så länge man inte bonushorar samtidigt (vilket man iofs kan göra.)

Men det jag undrade var hur mycket "ränta" kan man erbjuda sina investerare?
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 11:15   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det belopp du pratar om kommer ju oundvikligen leda till limiteringar och/eller slashade odds, så hur ska du lösa problemet att alla inte får samma edge?

Håller med föregående talare att om man ska göra en spelfond, vilket i sig är svårt, bör man snarare använda ett konto och bara spela på sajter som tillåter stora insatser.

My 2 cents
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 11:22   #6
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det belopp du pratar om kommer ju oundvikligen leda till limiteringar och/eller slashade odds, så hur ska du lösa problemet att alla inte får samma edge?

Håller med föregående talare att om man ska göra en spelfond, vilket i sig är svårt, bör man snarare använda ett konto och bara spela på sajter som tillåter stora insatser.

My 2 cents
Edgen får man ju splittra mellan alla oavsett. Det blir som en gemensam pool. När alla konton har spelats igenom får man se hur mycket vinst man har och dels upp den med beaktande av investerares ursprungliga tillskott i fonden. Limitering är inte ett så stort problem och är du någorlunda noga på vilka spel du lägger kan ett Bwin-konto hålla i flera månader och bara där kan du omsätta miljoner på ett enda konto.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 11:23   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Edgen får man ju splittra mellan alla oavsett. Det blir som en gemensam pool. När alla konton har spelats igenom får man se hur mycket vinst man har och dels upp den med beaktande av investerares ursprungliga tillskott i fonden. Limitering är inte ett så stort problem och är du någorlunda noga på vilka spel du lägger kan ett Bwin-konto hålla i flera månader och bara där kan du omsätta miljoner på ett enda konto.
Vad är det för spel som du skulle undvika limiteringar på, den siga som stigit enbart då eller hur menar du?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 11:57   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Min spontana tanke för dig är att du hittar en agent och spelar på asiatiska böcker såsom ibc, mansion och diverse andra "stängda" böcker. De kan ta emot större insatser, dock får du något sämre odds eftersom din agent tar en någon promille av kakan samtidigt som du bara kan spela till deras odds. Sedan får du lösa skatteproblemet själv.

Sedan har du även andra böcker (vill ej nämna någon öppet då jag inte vill eller kan rekommendera någon eftersom jag ej testat sj) som i sin tur agerar mellanhand till dessa agenter och tar en bit av kakan från dina odds som i sin tur agenten också tar en bit av. Dessa är öppna för alla att registrera sig hos. Beroende på hur många sådana händer du vill gå emellan. Hur som helst behöver du få igenom din omsättning utan att bekymra dig om limiteringar.


Lämpligt att ta i avgift? 25-30% imo om du kan visa sådant överskott.

GL
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 12:02   #9
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vad är det för spel som du skulle undvika limiteringar på, den siga som stigit enbart då eller hur menar du?
Min erfarenhet med just Bwin är att man kan undgå granskning en längre tider om man avstår från vissa bets och framförallt vissa ligor. Av någon anledning granskar de bets på små ligor, där maxlimit är lågt, mycket oftare än de stora ligorna. Möjligtvis pga att de inte får in jämna insatser på de ligorna och då är mer exponerade för risk. På de stora ligorna får de nästan alltid in bra balanserade insatser och då har de ingen anledning att granska. Detta är min teori.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 20:22   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Min erfarenhet med just Bwin är att man kan undgå granskning en längre tider om man avstår från vissa bets och framförallt vissa ligor. Av någon anledning granskar de bets på små ligor, där maxlimit är lågt, mycket oftare än de stora ligorna. Möjligtvis pga att de inte får in jämna insatser på de ligorna och då är mer exponerade för risk. På de stora ligorna får de nästan alltid in bra balanserade insatser och då har de ingen anledning att granska. Detta är min teori.


Spelfond på Bwin

Fick mitt konto fruset där innan jag ens lagt ett enda spel. "Slumpmässig rutinkontroll" hette det. Jag hade ställt någon fråga till kundtjänst om bonusen och det va tydligen tillräckligt för att frysa kontot.
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td